Strona 1 z 1
Kontrolka oleju
: pn sty 11, 2016 19:02
autor: Dominik1q
Witam mam problem z kontrolą oleju w moim golfie 1.4 a mianowicie podczas jazdy zapala sie i mruga lecz nie piszczy dzieje sie to po przejechaniu około 25km. W tamtym tygodniu zamarzła odma i wywaliło olej i podczas jazdy też się zapaliła ale też piszczała. Olej był wymieniony jakieś 5 miesiecy temu i było dobrze, myślałem też że to wina czujnika ale wymieniłem na nowy i dalej to samo i już nie mam pomysłów co może być dlaczego zwracam się z prośbą co może być nie tak.
Kontrolka oleju
: pn sty 11, 2016 19:27
autor: jasza88
Sprawdź jeszcze kable od czujnika czy nie są gdzieś przetarte lub pośniedziałe. zobacz olej czy nie jest zbyt rozrzadzony i nie wygląda niepokojąco, jeśli tak to możesz spróbować wymienić. W ostateczności pozostaje sprawdzenie rzeczywistego ciśnienia oleju, bo to może być problem w Twoim przypadku. Dużo Ci oleju wywaliło gdy zamarzła odma? ile przejechałeś bez ciśnienia? Odma wyczyszczona? olej wymieniłeś czy tylko dolałeś? Napisz coś więcej.
Kontrolka oleju
: pn sty 11, 2016 20:45
autor: Dominik1q
Jutro sprawdze kable olej jaki wolałem 10w-40 (wymieniany byl w maju wraz z filtrami) a jak go wywaliło to dolalem 2.5l, przejechałem dokładnie nie wiem ale gdy się zapaliła odrazu się zatrzymałem bo piszczała i dolałem. Odme odrazu tego samego dnia wyczyściłem. Jutro podjade do mechanika aby sprawdził cisnienie. Ale zastanawiam sie czy to nie jest tez wina licznika ponieważ jak pada deszcz (tak jak dziś) spada prędkość np jade 70kn/h to na chwile spadnie do 10/h i się podniesie z powrotem.
Kontrolka oleju
: pn sty 11, 2016 23:08
autor: jasza88
Trudno mi powiedzieć czy to od licznika, nie spotkałem się z taką przypadłością jeszcze. Mam jednak (być może nie słuszne) zastrzeżenia co do układu smarowania, jeśli zamarzła odma i nie było smarowania, dodatkowo wywaliło sporo oleju to mogły się przytrzeć panewki lub coś nie tak z pompą olejową. Stąd może wynikać problem kontrolki smarowania. Sprawdź jutro te smarowanie, dobrze by było sprawdzić na zimnym jak i na rozgrzanym silniku i porównać. Daj znać co wyszło.
Kontrolka oleju
: wt sty 12, 2016 20:47
autor: kosmita18
i jak sprawa się ma? mierzyłeś cisnienie?
Kontrolka oleju
: wt sty 12, 2016 21:34
autor: Dominik1q
Ciśnienia dzisiaj nie mierzyłem bo nie znalazłem chwili wolnego, spróbuje w tym tygodniu to zrobić. Są ponoć dwa czujniki oleju jeden od cisnienia i brzeczyka a drugi od poziomu ja wymieniłem ten od poziomu co jest przy kolektorze wydechowym a wiecie gdzie jest ten drugi? Co do panewek myślę ze nic im sie nie stało (choć 100% pewności nie mam bo nie zaglądałem) ponieważ przed zamarźnieciem odmy i wycieku oleju zapalała się ta kontrolka.
Kontrolka oleju
: wt sty 12, 2016 21:47
autor: kosmita18
może najpierw wymienic olej ,ja będę wymieniał bo mi też po zamarznięciu odmy wywaliło troszkę oleju moze 200ml dolałem,ponoc olej z wodą jak krótkie trasy to też traci swoje walory. jak przejade ponad 20km to miga mi kontrolka oleju i to nie zawsze ale na postoju tyle ze golf 3.
Kontrolka oleju
: śr sty 13, 2016 23:06
autor: Dominik1q
Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie na ciepłym silniku obroty biegu jałowegoi ma 0,5 bar. Ale jutro jeszcze dokladnie zmierze na zapalonej kontrolce. Dzisiaj jeszcze rozebrałem rozrzad i okazało się że był przedstawiony o jeden ząbek ale nie rozwiazało to problemu. Jutro jeszcze zmienię olej na 5w-40 bo teraz mam zalany 10w-40 i bardzo hałasują popychacze a przy okazji wyjmę czujnik tem w misce olejowej i zobacze czy wszyskto z nim w porządku. Nadal nie dają mi spokoj te zegary jutro jeszcze podepne komputer i zobacze czy nie ma błędów co do wskaźników.
Kontrolka oleju
: śr sty 13, 2016 23:45
autor: jasza88
Ciśnienie 0.5 bar na biegu jałowym to zdecydowanie zbyt mała wartość, z tego co wiem na jałowym powinno być 1bar, ale ręki sobie nie dam uciąć. Na 100% natomiast przy 2tys. obrotach powinno wynosić minimalnie 2 bary! (na rozgrzanym silniku) Tak jak piszesz sprawdź jeszcze kiedy zapala się kontrolka ile jest i sprawdź ponownie ciśnienie tak jak napisałem przy rozgrzanym silniku, 2tys. obrotów - 2 bary minimum. Wtedy będzie pewne czy układ smarowania jest ok.
Druga sprawa, nie polecam Ci przechodzić na olej 5w40, nic to nie da, może nawet pogorszyć sprawę, więcej zabulisz za olej, a efekty żadne, piszesz o jakiś stukach w silniku i to jest bardzo niepokojące, może to świadczyć o tym że coś jednak w silniku się przytarło i stad problem ze słabym smarowaniem. Oczywiście życze Ci żeby to nie było nic poważnego, sprawdź te ciśnieni tak jak Ci napisałem, i również jak sam piszesz kiedy włącza się kontrolka . Powodzenia
Kontrolka oleju
: wt sty 19, 2016 21:23
autor: Dominik1q
Problem chyba zostal rozwiazany wymieniłem olej wraz z filtrami i jak narazie kontrolka sie nie zapala, na zimnym silniku na 3,5 bara a na ciepłym 1,5 bara