Strona 1 z 2

Długo pali na zimnym silniku

: śr lis 11, 2015 00:32
autor: Gordon87
Witajcie koledzy

Mam problem z moim golfem. Nagle podczas jazdy zgasł samochód i nie dało rady odpalić. Wymieniłem wtedy: pompę paliwa, świece, kable, kopułkę, palec jednak nic to nie dało, dopiero wymiana cewki pomogła i była iskra ale auto nie paliło, został uszkodzony kołnierz wtrysku jednopunktowego i spod niego buchało ogniem jak się zapalało. Oddałem auto do serwisu i wymienili go, przy okazji kazałem zrobić rozrząd, pompę wody i paski klinowe. Mechanik wszystko wymienił i powiedział, że rozrząd był przesunięty. Po odebraniu auta od mechanika zauważyłem, że zniknął mi płyn chłodniczy, krople pojawiły się na bloku silnika z tego co wiem wyciek był spod króćca wody. W zbiorniku miałem chyba 1/3 zbiornika, jednak gdy odkręciłem korek zbiorniczka płynu chłodniczego rozprężyło się ciśnienie w układzie i płyn chłodniczy pokazał się w normalnych granicach. Po ok 5 dniu od odebrania wypadł mi wężyk przy króćcu wody, z którego był wyciek płynu chłodniczego i niestety dogrzałem silnik do 130 st C wtedy. Założyłem wężyk uzupełniłem płyn jednak spod króćca pojawił się większy wyciek płynu, widać było normalny wyciek a nie jak wcześniej tylko krople na wężyku. Zaczęła mi migać kontrolka oleju na zapłonie (wcześniej świeciła ciągle) i gaśnie po odpaleniu silnika. Długo muszę odpalać samochód, czasem kilka razy męczyć go zanim odpali (wcześniej palił normalnie) dodatkowo zauważyłem biały osad pod korkiem oleju. Oddałem auto znowu do mechanika i powiedziałem o objawach oraz o tym, że podejrzewam, iż mogłem uwalić uszczelkę pod głowicą. Mechanik wymienił króciec wody spod którego był wyciek (na razie nie zauważyłem wycieku płynu chłodniczego) oraz czujnik ciśnienia oleju. Twierdzi, że uszczelka jest dobra. Dodam jeszcze, że rozrusznik jest ok. Silnik 1.8 w benzynie 75KM.
Co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc.
Możecie mi też napisać na kadam87@o2.pl

Długo pali na zimnym silniku

: śr lis 11, 2015 02:05
autor: rysiektr
Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia

Długo pali na zimnym silniku

: śr lis 11, 2015 15:51
autor: Gordon87
Proszę o bliższe informacje gdzie go szukać.
Da się wymienić ten czujnik bez spuszczania płynu?
Czy takie usterki wyskoczą po podpięciu pod komputer?
Wczoraj zatankowałem z rezerwy do pełna Pb98 i sprawdzałem dzisiaj rano i auto pali po krótkim kręceniu na zimnym silniku. wcześniej też zauważyłem takie objawy przed tymi usterkami i na starej pompie jednak gdy paliwo zbliżało się do rezerwy kręcił dłużej jednak nie tyle ile ostatnio.
Będę obserwował i jak zauważę jakieś inne objawy dam znać.

Długo pali na zimnym silniku

: śr lis 11, 2015 16:05
autor: rysiektr
Skoro tak mówisz to ciśnienie paliwa też by się przydało sprawdzić.
Czujnik jest umieszczony w plastikowym króćcu z przodu głowicy. Można go zmienić bez spuszczania płynu, nie mnie jednak płyn poleci gdy wyjmiesz czujnik, ale jak zrobisz to szybko to poleci go niewiele. Proponuję go najpierw sprawdzić miernikiem lub VAGiem. Jeśli będzie uszkodzony, polecam wymieniać na oryginalny, zamienniki przekłamują.

Długo pali na zimnym silniku

: śr lis 11, 2015 23:49
autor: Gordon87
Dzięki za informacje. Z tego co zdążyłem się zorientować ten czujnik ma 4 piny jakie powinny być wartości i między jakimi pinami, aby zdiagnozować czujnik?
Jak sprawdzić ciśnienie paliwa i gdzie? Czy jest na to jakiś "domowy" sposób, czy lepiej odwiedzić mechanika i niech to on sprawdzi? Zastanawiam się również, czy filtr paliwa jest ok.

Długo pali na zimnym silniku

: czw lis 12, 2015 00:23
autor: rysiektr
Czujnik temp. sprawdzisz miernikiem, w miarę nagrzewania silnika, czujnik ma mieć wartości mniej więcej jak w tabeli

Obrazek

Cisnienie paliwa sprawdzisz manometrem - przyrządem do pomiaru ciśnienia - jeśli nie masz jedź do mechanika

Długo pali na zimnym silniku

: śr lis 18, 2015 09:07
autor: Gordon87
kolego rysiektr, powiedz mi mądra głowo, ile i jakie są czujniki w moim aucie? z tego co się orientowałem to 2 jeden na wysokie, drugi na niskie ciśnienie, bawiłem się z tymi czujnikami i widać, że przy tym od strony chłodnicy (w orginale chyba brązowy powinien być) ja mam z jakiegoś innego modelu bo widzę, przeróbkę z końcówki żeńskiej na jednopinową. drugi z tego co kojarze to jest biały i przy bloku silnika, zamierzam wymienić te dwa czujniki sam dla pewności na takie jakie powinny być, czyli na żeńskich końcówkach, zauważyłem, że jeśli chodzi o czujnik od chłodnicy to on chyba w ogóle nie jest podpięty, jak wcisnąłem ten kabelek mocniej to wtedy miga mi kontrolka oleju cały czas.

Długo pali na zimnym silniku

: śr lis 18, 2015 12:29
autor: Gordon87
Wymieniłem czujniki i pomogło :D
tylko nie wiem dlaczego mechanik założył nie ten czujnik co trzeba... :/
Prawdopodobnie wcześniej był też inny czujnik założony, ale w takim razie dlaczego założyli taki czujnik a nie oryginalny z katalogu...
Wymieniłem biały oraz drugi niebieski założyłem i teraz jest ok. dodatkowo wymieniłem czujnik temperatury, planuję jeszcze wsadzić zawór zwrotny na wężyku paliwa dla pewności, bo może cofa się paliwo i dlatego ma problem odpalić oraz zmierzę ciśnienie w późniejszym czasie.

Dzięki za chęć pomocy

Długo pali na zimnym silniku

: śr lis 18, 2015 12:31
autor: Gordon87
Będę jeszcze obserwował czy coś się nie dzieje z paliwem, czy dalej tak dziwnie odpala czy te zabiegi pomogą

Długo pali na zimnym silniku

: śr lis 18, 2015 16:56
autor: manx89
Czy podpinałeś samochód pod komputer? Gdy uszkodzony jest czujnik położenia wałka rozrządu w 90% przypadków są problemy z odpaleniem na zimnym. Trzeba długo kręcić (sam miałem uszkodzenie tego czujnika).

Długo pali na zimnym silniku

: śr lis 18, 2015 19:16
autor: rysiektr
manx89 pisze:Gdy uszkodzony jest czujnik położenia wałka rozrządu w 90% przypadków są problemy z odpaleniem na zimnym. Trzeba długo kręcić (sam miałem uszkodzenie tego czujnika).
Sądząc po opisie masz silnik AKL, tam są 2 czujjniki, 1 położenia wału, 2 położenia wałka, jak padnie położenia wałka samochód jeździ jak wału nie jeździ. W silniku kolegi nie ma czujnika położenia wałka, jest czujnik halla w rozdzielaczu, który jak padnie samochód nie jedzie.
Gordon87 pisze:kolego rysiektr, powiedz mi mądra głowo, ile i jakie są czujniki w moim aucie? z tego co się orientowałem to 2 jeden na wysokie, drugi na niskie ciśnienie, bawiłem się z tymi czujnikami i widać, że przy tym od strony chłodnicy (w orginale chyba brązowy powinien być) ja mam z jakiegoś innego modelu bo widzę, przeróbkę z końcówki żeńskiej na jednopinową. drugi z tego co kojarze to jest biały i przy bloku silnika, zamierzam wymienić te dwa czujniki sam dla pewności na takie jakie powinny być, czyli na żeńskich końcówkach, zauważyłem, że jeśli chodzi o czujnik od chłodnicy to on chyba w ogóle nie jest podpięty, jak wcisnąłem ten kabelek mocniej to wtedy miga mi kontrolka oleju cały czas.

Tak w Twoim samochodzie są 2 czujniki ciśnienia oleju, niskiego i wysokiego ciśnienia, nie mniej jednak one nie mają nic wspólnego z odpalaniem samochodu. One odpowiadają tylko ko kontrolkę w liczniku.
Gordon87 pisze:odatkowo wymieniłem czujnik temperatury
Tu był pies pogrzebany, na podstawie wskazań min. z tego czujnika ECU określa dawkę paliwa, jeśli czujnik przekłamywał albo był całkiem zwalony to dlatego ECU wtryskiwało na "pałę" i były problemy z odpalaniem.

Długo pali na zimnym silniku

: czw lis 19, 2015 13:36
autor: Gordon87
Jeśli chodzi o kontrolkę to pomogła wymiana tych 2 czujników.
Natomiast jeśli chodzi o odpalanie to okaże się, jak dojadę do rezerwy, a to pewnie potrwa, bo tankuje 1-2 razy w miesiącu auto od rezerwy do maksa.
Jak wspomniałem gdy zatankowałem auto do pełna palił normalnie, podejrzewam cofanie się paliwa i zamierzam wsadzić zawór zwrotny, na razie jest ok i auto pali jak należy. Dzięki za sugestie

Długo pali na zimnym silniku

: ndz lis 29, 2015 16:08
autor: Gordon87
Niestety wymiana czujnika nie pomogła.
Poniżej 1/4 baku znowu zaczyna dłużej zapalać.
Podejrzewam cofanie się paliwa, jak założę zawór zwrotny to się okaże czy miałem racje.

Długo pali na zimnym silniku

: sob gru 19, 2015 22:43
autor: Gordon87
Czy może ktoś podpowiedzieć jak samodzielnie wymienić termostat w aucie jak w wiadomościach, z której strony i co trzeba rozebrać aby się do niego dostać.
Proszę o jakąś rzeczową instrukcję wymiany