Strona 1 z 1
Czy to wyciek oleju?
: pn wrz 28, 2015 00:55
autor: R90
Witam,
silnik 1.8T. Dziś wszedłem na kanał, bo osłona silnika wisiała na kilku śrubach i lada moment bym ją zgubił. Dokręcając śrubki, zauważyłem, że w rejonie IC, patrząc od dołu, jest jakby olej czarny z piachem. Wsadziłem rękę i faktycznie, ślizga maź, także to na 90% olej. Jeszcze szukam potwierdzenia, czy to możliwe, że wali olejem ze złącza IC. Jeżeli tak, to znak, że turbo wali olejem albo coś z odmą. Co najlepsze, właśnie mam ubytki oleju.
Załączam fotki dla lepszego ukazania sprawy.
Ostatnie zdjęcie to zdj opaski. Chyba jej stan wskazuję na znaczne zuzycie, może ona jest winowajcą nieszczelności w ukł dolotu.
Czy to wyciek oleju?
: pn wrz 28, 2015 09:56
autor: jpatryk125
No jeśli ubywa Ci olej, to chyba sam sobie na to pytanie odpowiedziałeś.
Wyjmij najlepiej IC i sprawdź, czy nie stał on się chłodnicą oleju.
Generalnie w rurach od IC może być DELIKATNY film olejowy.
Wymiana opasek zlikwiduje ew. tylko problem cieknącego oleju, a nie ubywającego z silnika. Za to najprawdopodobniej odpowiada TURBO.
Re: Czy to wyciek oleju?
: pn wrz 28, 2015 10:44
autor: R90
jpatryk125 pisze:No jeśli ubywa Ci olej, to chyba sam sobie na to pytanie odpowiedziałeś.
Wyjmij najlepiej IC i sprawdź, czy nie stał on się chłodnicą oleju.
Generalnie w rurach od IC może być DELIKATNY film olejowy.
Wymiana opasek zlikwiduje ew. tylko problem cieknącego oleju, a nie ubywającego z silnika. Za to najprawdopodobniej odpowiada TURBO.
Nigdy tego nie robiłem. Czy wystarczy odkręcenie koła i demontaż nadkola, czy potrzebne będzie zdjęcie zderzaka?
Tak, podobno normą jest, że w IC jest delikatny film olejowy. Gorzej jak będzie z pół litra
Co do opasek ogólnie mi chodziło, gdyż jak byk mam nieszczelność w układzie dolotowym (błąd 17705), dodatkowo świszczy przy przyspieszaniu i na początek sprawdzam stan połączeń na opaskach.
Czy to wyciek oleju?
: pn wrz 28, 2015 15:05
autor: jpatryk125
R90 pisze:Czy wystarczy odkręcenie koła i demontaż nadkola, czy potrzebne będzie zdjęcie zderzaka?
Ja zdejmowałem w MKIII AFN i bez demontażu zderzaka się obeszło. Dojście od strony nadkola. trochę gimnastyki było, ale się udało. U mnie było wszystko w porządku. generalnie były ślady oleju, ale niemalże niezauważalne, a prace przeprowadziłem z czystej ciekawości, żeby zobaczyć co to jest IC i jak działa
no i przy okazji umyłem z kurzu i brudu żebra chłodzące.
R90 pisze:Gorzej jak będzie z pół litra
Otóż to.
R90 pisze:Co do opasek ogólnie mi chodziło, gdyż jak byk mam nieszczelność w układzie dolotowym (błąd 17705), dodatkowo świszczy przy przyspieszaniu i na początek sprawdzam stan połączeń na opaskach.
Pamiętaj, że świszczenie przy przyspieszaniu to też głos pracy turbiny, ale jeśli cieknie olej z połączenia, no to nieszczelność jest. Nie ma się co oszukiwać. Winna może być też nie sama opaska, a np. pęknięty łącznik elastyczny, który ta opaska właśnie ściska.