Strona 1 z 1

Golf 1.6 po myciu silnika nie odpala i nie kreci rozrusznik

: sob cze 20, 2015 17:36
autor: ZimnySobi
Witam, Dzisiaj zabrałem się za mycie silnika w Golfie no i K2 Akra psik psik zmyłem wodą (nie karcherem ani niczym podobnym) tylko z pompy ze studni. Po ok. 2-4 h odpaliłem wszystko ok, ładnie pieknie cacy.
W momencie kiedy chciałem sie wybrać do sklepu przekręcam kluczyk w stacyjce (kontrolki te co zwykle sie zaświeciły) przekręciłem celem odpalenia i "coś" rozłączyło dosłownie wszystko usłyszałem cyk i tyle. Podniosłem maskę odłączyłem akumulator odczekałem chwile no i podłączyłem. I jeszcze raz to samo.... kluczyk w stacyjke na zapłon i wszystko OFF, kolejny raz ta sama czynność akumulator OFF/ON wsiadłem i teraz jedyne co zostało to przekaźnik 18 cyk, cyk robi przy przekręceniu kluczyka i nic się nie dzieje kontrolni wszystkie się świecą jak w/w.
Rozrusznik na +/- zwarłem do akumulatora i odpalił ale kluczykiem nie odpala... przekaźnik 18 i 58 ciepły...zwarcie gdzieś jest?


Przy myciu była zasłonięta cewka od W/N, bezpieczniki od instalacji gazowej i sterownik (streczem i nie sądze żeby im coś kapneło). Kopułka przewody od świec wszystko jest suche.
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone i są całe.


Proszę o pomoc .... :/ (Silnik musiałem umyć bo pewnego razu zapomniałem o korku od wlewu oleju i zabryzgało mi wszystko pod maską a w środku podczas włączonej dmuchawy śmierdziało olejem :/ ) stąd ten marny pomysł.

Golf 1.6 po myciu silnika nie odpala i nie kreci rozrusznik

: ndz cze 21, 2015 08:11
autor: grg474
1. odepnij klemę .
2. od klemy masowej idzie gruby przewód do nadwozia i do silnika. Odkręć i tu i tu. Wyczyść papierem ściernym i przykręć.
3. Od klemy + idzie przewód do kabiny - przykręcony do klemy, odkręć, wyczyść i przykręć. Gruby przewód idzie do rozrusznika i alternatora. Odkręć, wyczyść i przykręć.
4. wyczyść klemy na ku i w środku
Daj znać czy pomogło

Golf 1.6 po myciu silnika nie odpala i nie kreci rozrusznik

: ndz cze 21, 2015 13:35
autor: ZimnySobi
Witam, Dzięki za sugestię. Okazała się przydatna tylko przy znalezieniu masy od instalacji STAG (Ale bardzo dziękuję bo czasami rozłączało mi centralke od STAG'a).

Przyczyną problemów była stacyjka - po odpięciu kostki od niej złączyłem czarno-czerwony z czerwonym (ukazał się zapłon) później któryś na chybił trafił i rozrusznik się odezwał no i oczywiście odpalił następnie dwa dolne i nawet światła się zaświeciły - więc problem rozwiązany. Nawet na rękę mi to że się to zrąbało bo miałem robić na przycisk....


Dzięki jeszcze raz !. Pozdrawiam.