Strona 1 z 1

Świst w komorze silnia

: pt kwie 10, 2015 19:27
autor: lebiediew
Witam. Jako że to mój pierwszy post i jestem laikiem, proszę o wyrozumiałość. Ostatnio z komory silnika wydobywał się świt. Udałem się do mechanika, który wskazał na zaznaczony wąż: http://imageshack.com/a/img661/2995/VsU4qC.jpg
Powiedział, że plastik z tyłu jest połamany, i mogę spróbować poszukać gdzieś na śrocie tego, ale wkręcił w to miejsce śrubę : http://imageshack.com/a/img909/3092/bCXlv6.jpg
Teraz moje pytania:
1. Czy ten wąż tak wisiał, czy wisi w wyniku uszkodzenia?
2. Co robić, czy szukać tego czy zostawić jak jest?
3. Czy dostanę gdzieś samą taką część, czy tylko całość?

Ostatnie pytanie na marginesie- jak silnik jest ciepły, hałasuje jak diesel, znaczy tak coś pompuje i zastanawiam się co to może być, jakieś pomysły?

Pozdrawiam

Świst w komorze silnia

: pt kwie 10, 2015 20:53
autor: pironet
a czy po zaślepieniu silnik nie faluje ?nie gaśnie przy dojazdach do skrzyżowania ? raczej bym to wymienił i przewód podpiął.Co do silnika to nagraj filmik i zapodaj bo z opisu ciężko coś wywnioskować.

Świst w komorze silnia

: pt kwie 10, 2015 21:19
autor: lebiediew
Właśnie zanim pojechałem to obroty były różne, czasami wrzucałem luz a tu 2000 rpm, ale teraz zachowuje się niby dobrze. Nagram w najbliższym czasie.

Świst w komorze silnia

: pt kwie 10, 2015 21:30
autor: pironet
bo lapał lewe powietrze(ten świst)

Re: Świst w komorze silnia

: pt kwie 10, 2015 21:52
autor: lebiediew
pironet pisze:bo lapał lewe powietrze(ten świst)
To teraz mam wymienić ten element, czy zostawić jak jest?

Świst w komorze silnia

: sob kwie 11, 2015 06:15
autor: pironet
Jeśli voś jest to chyba lepiej żeby było,poszukaj na szrocie zamontuj i tyle

Re: Świst w komorze silnia

: sob kwie 11, 2015 13:27
autor: lebiediew
Ten dziwny dźwięk słychać jak się nagrzeje : https://www.youtube.com/watch?v=t2Mvjlg ... e=youtu.be

Świst w komorze silnia

: sob kwie 11, 2015 17:45
autor: pironet
chodzi o ten szum czy o to jak by bicie koła pasowego?Kiedy wymieniałeś rozrząd?

Re: Świst w komorze silnia

: sob kwie 11, 2015 20:04
autor: lebiediew
Może bicie, no takie pukanie, pompownie w tle. Wymieniany 4 lata temu, ale przejechane mam z może 30 tyś km

Świst w komorze silnia

: ndz kwie 12, 2015 09:29
autor: pironet
Jesli mówimy o tym samym to chodzi mi o dzwięk który słychać najbardziej od 14 do 17 sekundy jak przykładasz telefon blisko altka.Jest to dzwięk jak by za mocno napiętego paska rozrządu ale upewnił bym się zdejmując pasek z alternatora czu nie robi tego właśnie alternator pasek albo dolne koło pasowe,to po pierwsze.Po drugie zlikwiduj sobie wyciek oleju pod pokrywą albo z uszczelniacza z wałka bo jak pasek dostanie oleju to szybko może się zmienić kolejny termin wymiany rozrządu a dojdzie i naprawa głowicy.

Re: Świst w komorze silnia

: ndz kwie 12, 2015 12:03
autor: lebiediew
A jakaś rada co do tego wycieku, chodzi mi o montaż uszczelki pokrywy zaworów? już chyba wymieniane to było 4 razy, a tak po jakimś czasie znowu wycieka olej

Świst w komorze silnia

: ndz kwie 12, 2015 12:27
autor: pironet
po pierwsze trzeba zlokalizować wyciek bo wydaje mi się że cieknie z pod lewej pierwszej śruby na pokrywie.Ja zawsze daję delikatnie na sylikonie reinz lub dirko.Jeśli nie to trzeba wymienić uszczelkę pod pokrywą i tam równierz zawsze smaruję z dwóch stron ale tylko z prawej na wycięciu i z lewej na panewce wałka (takie dwa dodatkowe elementy z uszczelką).Wszystko to ma sens jeśli oczywiście nie jest to wyciek z pod oringa pod wałkiem.Czy z tym dzwiękiem to pisałem o tym o który pytałeś?

Re: Świst w komorze silnia

: ndz kwie 12, 2015 13:03
autor: lebiediew
No tak ten dźwięk, dzięki za porady. Postaram się zrobić wszystko, rozrząd i tak miałem wymienić ale liczyłem w wakacje, a to tego to tą uszczelkę znowu wymienie ;d Jeszcze raz dzięki :)

Świst w komorze silnia

: ndz kwie 12, 2015 13:27
autor: pironet
jeśli olej nie dotarł do paska to masz jeszcze spokojnie 30 tyś ,ja uważam ze na zamiennnikach do średniej klasy to 60 tyś.Co do odgłosu to tak jak pisałem,najpierw zdejmij pasek z altka i sprawdz czy odgłos ustanie czy dalej pozostanie.wtedy wiemy czy szukamy na micro czy na rozrządzie.Ja zawsze maluje sobie n kartce jak pasek idzie między kołami,czasem ciężko zapamiętać.