Strona 1 z 2

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: śr mar 11, 2015 18:28
autor: lukasz16sr
Witam,
Samochód rozgrzany do 90 stopni na zegarze.
Górny wąż ciepły dolny chłodny..

Przekrecam nawiew na max gorąco i tak wieje zimnem..
Co jest grane?

Update:
Wodę wywala korkiem... zapowietrza się ostro...
Wniosek... Termostat albo uszczelka...

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: czw mar 12, 2015 11:30
autor: Qto
nie pisz posta pod postem

termostat nie...

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: czw mar 12, 2015 13:12
autor: elemenateur
Może nagrzewnica zatkana?

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: czw mar 12, 2015 22:54
autor: lukasz16sr
Dziś byłem u mechanika... Wymienił termostat... wodę i tak cofa...
powiedział że uszczelka pod głowicą...
Możliwe aczkolwiek nie wiem jak to sie ma do tego...
Ręce opadają z tym trupem...

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: czw mar 12, 2015 22:59
autor: Qto
pisałem, że termostat nie...przecież zamknięty termostat nie byłby przyczyną braku ogrzewania....a uszczelka pod głowicą owszem

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: pt mar 13, 2015 09:19
autor: lukasz16sr
Dlaczego uszczelka pod głowicą? Nie ubywa płynu... Wrecz przeciwwnie... Nie chce iść na duży obieg, zapowietrza się a wodę cofa do korka.
Ubywa oleju no ale to normalne w tych silnikach...

Może pompa wody ?
Ostatnią rzeczą jaka teraz mi potrzebna to remont silnika...

Re: temp 90 st. wieje i tak zimnem

: pt mar 13, 2015 10:45
autor: piotrek.radom
Może najzwyczajniej w świecie sterowanie nawiewów nie otwiera Ci obiegu na nagrzewnicę lub jest potężnie zamulona. Może być również pompa wody. Proponuję zacząć od sprawdzenia tych rzeczy.U mnie w skodie octavi 1.9 tdi zapowietrzał się układ i nie było grzania.Powodem była wypalona uszczelka głowicy przy jednym z kanałów wodnych.Póki samochód chodził z temperaturą było wszystko ok po zgaszeniu auta rosło nadmiernie ciśnienie i wywalało płyn przez przelew w zbiorniczku. dodam ze ogrzewania tez nie było mimo 90 st na zegarach.Po wymianie uszczelki grzanie jak marzenie.Podjedź do dobrego warsztatu i zrób test na obecność gazów spalinowych w zbiorniczku wyrównawczym. Zapłacisz niewiele a przynajmniej będziesz miał pewność. A tak można wymieniać wszystko po kolei i dalej wróżyć z fusów. :-) Pozdro

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: pt mar 13, 2015 10:49
autor: Qto
lukasz16sr pisze:Dlaczego uszczelka pod głowicą?
nie twierdzę że to uszczelka... w pierwszym poście napisałeś "Termostat albo uszczelka..." ...uszczelka może być powodem braku ogrzewania, termostat w tym przypadku nie.
lukasz16sr pisze:Może pompa wody ?
może...

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: pt mar 13, 2015 19:34
autor: pironet
może pompa wody padła,sprawdził bym jeszcze uszczelkę pod korkiem jeśli te dwie opcje odpadną pozostaje uszczelka pod głowicą.

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: pt mar 13, 2015 23:52
autor: lukasz16sr
Też mi się wydaję że uszczelka... :) Ale takie coś powoduje to, że nagle nie ma ogrzewania? troche nie logiczne... :) bo rozumiem że wode wypluwa..
Ale żeby po całym obiegu nie szło?....

dziś jak jechalem to jeszcze zauwazylem ze na szybie robi sie tak jakby kurz patrzac pod slonce... To niby nagrzewnica moze byc... Ale tez moze tak byc bo w budzie jest zimno a silnika bije cieplo ;)

Tragedia... :) porażka ten samochód.. jednak MK2 1,3 to był rarytas :)

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: sob mar 14, 2015 09:00
autor: pironet
może się tak robić bo nie ma obiegu,popatrz czy przewody wchodzące do nagrzewnicy są oba gorące,sprawdz od strony komory silnika sciany grodziowej

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: sob mar 14, 2015 18:23
autor: lukasz16sr
sa ciepłe bo dostają ciepło od silnika... Ale wody w nich nie ma...

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: sob mar 14, 2015 19:11
autor: pironet
wiec obstawiam że pompa padła i płyn się gotuje przez co wybija ciecz przez zbiornik.

temp 90 st. wieje i tak zimnem

: wt mar 17, 2015 15:24
autor: lukasz16sr
Finał... :)
Nagrzewnica sprawdzona.. Nie jest zamulona...
Wyszło ze uszczelka pod głowicą...
Po remoncie się zobaczy czy tylko to :)