Głowice dla silnika 1,8 ADZ AAM
: czw lut 26, 2015 16:27
Główne pytanie mam takie czy jeśli w silniku ADZ (1,8 90KM) mam głowicę z silnika AAM (026103373Q) który miał mniejszą moc bo 75KM to czy też będzie mniejsza moc? Czym się te głowice różnią i jakie były w nich zmiany konstrukcyjne jeśli ktoś wie... Sprawdzałem w wyszukiwarce i doszukałem że ADZ miał po 1 sprężynie na zawór a ABS i inne (w tym AAM) po 2 sprężyny na zawór. Niżej opisuję w czym mam problem i dlaczego chciałbym zostać przy głowicy którą posiadam zamontowaną (z AAM).
Temat dotyczy co prawda passata B4. Chcę wymienić blok silnika bo coś mi tam stuka na dole po nagrzaniu jakby było przytarte. Przy tej robocie chcę podjąć decyzję co zrobić z głowicami. Nie chcę robić druciarstwa ale też chcę to zrobić możliwie małym kosztem bo w ciągu pół roku podwoiłem już wartość zakupu tego auta w kosztach eksploatacji W passacie mam silnik ADZ. Ostatnio zaczęły stukać popychacze hydrauliczne więc zacząłem od ich kupna. Okazało się, że w katalogu są dwa rodzaje do ADZ - dla różnych numerów silnika (inne dla zaworów 7 i 8 mm). Wg mojego numeru silnika (numer na bloku i na osłonie paska rozrządu) kupiłem odpowiednie popychacze i uszczelniacze na 7mm. Przy wymianie wyszło że uszczelniacze nie pasują bo powinienem mieć te na 8mm. Coś nie pasowało więc wpisałem numer głowicy w google (026103373Q). Tu google pokazało że to głowica z golfa 3 i silnika AAM. Wychodzi na to że ktoś w karierze tego auta zmienił głowicę. Wymieniłem je w sklepie na odpowiednie czyli uszczelniacze pod zawory 8mm i odpowiednie do tego szklanki. Po odpaleniu jest już na górze silnika cisza. Kiedy silnik się nagrzeje to jednak hałasuje- takie metaliczne stukanie jak metal o metal. Słychać to bardziej w dole silnika i też przy jego gaszeniu. W bloku są tłoki i wał więc pewnie coś z tego - może na panewkach. Ciśnienia oleju nie traci - lampka od ciśnienia oleju się nie świeci.
Teraz tak - będę miał na podmianę kompletny silnik z passata (ADZ). Mógłbym go wrzucić i już ale skoro to auto już 20-letnie to chciałbym przy montażu wymienić uszczelkę pod głowicą żeby było to na lata. Moja aktualnie zamontowana głowica z AAM jest o tyle dla mnie pewna że jest w 100% szczelna, wałek rozrządu i jego łożyska wyglądają ładnie, mam w niej nowe popychacze więc chciałbym ją zostawić (oczywiście jeśli już będzie zdjęta z auta to przed montażu dam ją do splanowania i dotarcia zaworów). Mógłbym zostawić głowicę z nowego silnika i mieć wszystko w oryginale od ADZ ale to się wiąże z zakupem nowych popychaczy i dodatkowo do sprawdzenia szczelność co daje dodatkowe koszty. Wiem że obie różnią się tym że ADZ był montowany w późniejszym okresie produkcji niż starszy ABS i oba miały moc 90KM. Zawory z ADZ miały też podobno jedną sprężynę a te z ABS i AAM po 2 sprężyny na zawór. Więc czy różnica w mocy ABS/ADZ i z silnika AAM wynika z różnych głowic czy osprzętu? Może inne są wałki rozrządu dla tych głowic i stąd różne moce? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
Temat dotyczy co prawda passata B4. Chcę wymienić blok silnika bo coś mi tam stuka na dole po nagrzaniu jakby było przytarte. Przy tej robocie chcę podjąć decyzję co zrobić z głowicami. Nie chcę robić druciarstwa ale też chcę to zrobić możliwie małym kosztem bo w ciągu pół roku podwoiłem już wartość zakupu tego auta w kosztach eksploatacji W passacie mam silnik ADZ. Ostatnio zaczęły stukać popychacze hydrauliczne więc zacząłem od ich kupna. Okazało się, że w katalogu są dwa rodzaje do ADZ - dla różnych numerów silnika (inne dla zaworów 7 i 8 mm). Wg mojego numeru silnika (numer na bloku i na osłonie paska rozrządu) kupiłem odpowiednie popychacze i uszczelniacze na 7mm. Przy wymianie wyszło że uszczelniacze nie pasują bo powinienem mieć te na 8mm. Coś nie pasowało więc wpisałem numer głowicy w google (026103373Q). Tu google pokazało że to głowica z golfa 3 i silnika AAM. Wychodzi na to że ktoś w karierze tego auta zmienił głowicę. Wymieniłem je w sklepie na odpowiednie czyli uszczelniacze pod zawory 8mm i odpowiednie do tego szklanki. Po odpaleniu jest już na górze silnika cisza. Kiedy silnik się nagrzeje to jednak hałasuje- takie metaliczne stukanie jak metal o metal. Słychać to bardziej w dole silnika i też przy jego gaszeniu. W bloku są tłoki i wał więc pewnie coś z tego - może na panewkach. Ciśnienia oleju nie traci - lampka od ciśnienia oleju się nie świeci.
Teraz tak - będę miał na podmianę kompletny silnik z passata (ADZ). Mógłbym go wrzucić i już ale skoro to auto już 20-letnie to chciałbym przy montażu wymienić uszczelkę pod głowicą żeby było to na lata. Moja aktualnie zamontowana głowica z AAM jest o tyle dla mnie pewna że jest w 100% szczelna, wałek rozrządu i jego łożyska wyglądają ładnie, mam w niej nowe popychacze więc chciałbym ją zostawić (oczywiście jeśli już będzie zdjęta z auta to przed montażu dam ją do splanowania i dotarcia zaworów). Mógłbym zostawić głowicę z nowego silnika i mieć wszystko w oryginale od ADZ ale to się wiąże z zakupem nowych popychaczy i dodatkowo do sprawdzenia szczelność co daje dodatkowe koszty. Wiem że obie różnią się tym że ADZ był montowany w późniejszym okresie produkcji niż starszy ABS i oba miały moc 90KM. Zawory z ADZ miały też podobno jedną sprężynę a te z ABS i AAM po 2 sprężyny na zawór. Więc czy różnica w mocy ABS/ADZ i z silnika AAM wynika z różnych głowic czy osprzętu? Może inne są wałki rozrządu dla tych głowic i stąd różne moce? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu