Strona 1 z 1

Silnik szarpie, dymi na biało

: pt gru 19, 2014 15:12
autor: RaV_
Silnik: 1.4 16V
Zazwyczaj po odpaleniu zimnego silnika objawy były takie, że szarpał dopóki się nie rozgrzał. Nie trwało to długo, wystarczyło przejechać kilometr na wyższych obrotach i silnik ładnie pracował.

Dzisiaj odpalam: słysze, że silnik pracuje jak traktor... pogazowałem go chwilę - dźwięk jakby tłumik miał dziurę a był wymieniany rok temu :bajer: Na dodatek widzę, że kopci na biało. Pomyślałem "rozgrzeje się, będzie dobrze.. w końcu stoi już tydzień w garażu".
Przejechałem kilka skrzyżowań, silnik szarpał jak szalony. Nie miał mocy, starałem się go rozbujać ale przy 3,5 tys. obrotów na drugim biegu nie czuć było przyspieszenia :helm: trzęsło całym kokpitem więc zrobiłem pare rundek po mieście (zamiast jechać gdzie zamierzałem) i odstawiłem do garażu. Po kilkunastu minutach jazdy objawy jakby zmalały, jednak nie chcę "zajechać" silnika...

Objawy w skrócie :bajer: :
- dymi na biało
- silnik szarpie, trzęsie całym kokpitem
- brak mocy
- podczas wyższych obrotów wydaje dźwięk jakby miał dziurawy tłumik

Przeglądałem pare tematów, większość dotyczyła silników TDI. Nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi na ten problem.
Bardzo proszę o pomoc! Że mój Golfik musiał akurat przed świętami sie "rozchorować".. :rozpacz:

Silnik szarpie, dymi na biało

: pt gru 19, 2014 19:11
autor: marcin7x5
Sprawdź kable i świece zapłonowe. Mogły zawilgnąć i nie dają dobrej iskry. Odpal po ciemku i zobacz czy nie ma błyskow na przewodach. Jeżeli będzie ok to odepnik wtyczkę z czujnika temp. cieczy.

Silnik szarpie, dymi na biało

: pt gru 19, 2014 20:44
autor: hak64
Sprawdź przy okazji, czy nie ubywa płynu chłodniczego, bo biały dym może być objawem spalania płynu - czyli uszczelka głowicy do wymiany!
RaV_ pisze:wydaje dźwięk jakby miał dziurawy tłumik
Przyjrzyj się, czy nie ma przedmuchów spalin przez uszczelkę głowicy lub kolektora wydechu.

Re: Silnik szarpie, dymi na biało

: pt sty 09, 2015 20:57
autor: RaV_
Mały update tematu ;)
marcin7x5 pisze:Sprawdź kable i świece zapłonowe. Mogły zawilgnąć i nie dają dobrej iskry. Odpal po ciemku i zobacz czy nie ma błyskow na przewodach. Jeżeli będzie ok to odepnik wtyczkę z czujnika temp. cieczy.
Sprawdzone - nie ma błysku w przewodach. Nie próbowałem z odpinaniem wtyczki a dlaczego - o tym zaraz ;)
hak64 pisze:Sprawdź przy okazji, czy nie ubywa płynu chłodniczego, bo biały dym może być objawem spalania płynu - czyli uszczelka głowicy do wymiany!
RaV_ pisze:wydaje dźwięk jakby miał dziurawy tłumik
Przyjrzyj się, czy nie ma przedmuchów spalin przez uszczelkę głowicy lub kolektora wydechu.
Płynu nie ubywa. Jest na stałym poziomie.

Wracając do tematu - Golf od tak po prostu przestał mocno szarpać, przestał dymić, dźwięk 'traktora' ustał (a zupełnie nic nie wymieniałem... :? ) Jedyne co pozostało to to, że czasami sie buntuje i nie chce odpalić. Rozrusznik kręci i sie męczy a auto nie zapala. Tak jakby iskry nie dawał.
W związku z tym aby nie zakładać nowego tematu chciałbym tutaj zapytać: jakie świece polecacie do Golfa IV 1.4 16V 75KM ? Zamierzam je jak najszybciej wymienić, może coś da.

Silnik szarpie, dymi na biało

: pt sty 09, 2015 22:44
autor: koma44
Czasem wtryski nie zalewają silnika? Na początku sprawdź czujnik temperatury.

Silnik szarpie, dymi na biało

: wt sty 13, 2015 19:00
autor: marcin7x5
NGK 3 elektrodowe. Dokładny kod znajdziesz na forum bo nie pamiętam (BKUR6ET 10......) lub na stronie producenta.

Re: Silnik szarpie, dymi na biało

: czw mar 19, 2015 16:20
autor: RaV_
marcin7x5 pisze:NGK 3 elektrodowe. Dokładny kod znajdziesz na forum bo nie pamiętam (BKUR6ET 10......) lub na stronie producenta.
Poczytałem trochę na temat świec i przewodów zapłonowych. Opinie są bardzo różne.
Co do świec to tak jak radzisz, kupię komplet NGK BKUR6ET 10.

Największy dylemat mam z przewodami. Przewody BERU mają tyle samo zatwardziałych zwolenników co i przeciwników (co można poczytać chociażby w temacie: viewtopic.php?t=137103" onclick="window.open(this.href);return false;). Myślałem nad zakupem kabli BERU ZEF 990 ale teraz jestem w kropce.
Kable BOSCH raczej odpadają - za taką cene nie warto ryzykować.
NGK gdzieś wyczytałem, że nie godne polecenia.
BREMI - tutaj wielka niewiadoma.

Może ktoś rozwieje moje wątpliwości jakie przewody zapłonowe ostatecznie zakupić? :bajer: Powiedzcie jakie macie doświadczenia z przewodami :food:

Silnik szarpie, dymi na biało

: wt mar 24, 2015 19:36
autor: marcin7x5
Ja stosuję NGK (ori tez takie były) i nie mam problemu.

Re: Silnik szarpie, dymi na biało

: sob mar 28, 2015 08:31
autor: psilos1
RaV_ pisze:BREMI - tutaj wielka niewiadoma
Bardzo dobre kable...sprzedawane(montowane)w ASO

Silnik szarpie, dymi na biało

: sob mar 28, 2015 13:23
autor: RaV_
Kilka dni temu zamontowałem świece NGK BKUR6ET 10 oraz przewody BOSCH 0 986 356 308. Wygląda na to, że praca silnika nieco się poprawiła ;) Nie ma już szarpania na zimnym silniku i wreszcie jestem spokojny o to czy odpali. Wiadomo, że po paru dniach ciężko powiedzieć czy był to dobry zakup - zobaczymy z czasem. Jak narazie jestem zadowolony a jeżeli (odpukać) coś będzie sie działo, napisze tutaj żeby potomni wiedzieli czy kable BOSCHA są warte swojej ceny :bajer:

Silnik szarpie, dymi na biało

: sob mar 28, 2015 14:51
autor: lolek16167
Jesli kopci na bialo to bym podejrzewał uszczelke pod glowica. Na odpalonym silniku najlepiej jak sie troszke nagrzeje sprawdz weze ukladu chlodenie czy nie sa przypadkiem twarde i sztywne i czy płyn w zbiorniczku nie bombelkuje.