Strona 1 z 2

Nie odpalający silnik

: ndz gru 07, 2014 17:08
autor: Kubexx
Witajcie

Wiem, że mój silnik 1.2 12v AZQ jest również w Polo I ibize, stąd mam nadzieję, że pomożecie mi odnaleźć źródło problemu.
Mam taki problem, auto nie odpala
-świece, cewki ok - iskra jest
-paliwo dochodzi - świece po wyciągnięciu mokre
-sprawdzone ciśnienia sprężania na 3 cylindrze ewidentnie za mało a na 1 i 2 za dużo ( 10,5 powinno być podobno)
Czy mógł przeskoczyć rozrząd ? czy ktoś tak miał ?
Dodaje zdjęcia, jeśli miał by ktoś foto przestawionego rozrządu w takim silniku prosił bym o wstawienie. Dzięki
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

Re: Nie odpalający silnik

: pn gru 08, 2014 07:34
autor: sebastian1901
Witam.
Płynu nie ubywa ? Znajomy ostatnio tak miał w swoim aucie tyle że auto paliło. Był spadek ciśnienia na dwóch cylindrach okazało się że uszczelka strzeliła między nimi i było takie niskie ciśnienie. Z tego co wiem to te silniki są na łańcuchu.

Re: Nie odpalający silnik

: pn gru 08, 2014 09:45
autor: Kubexx
Trudno mi powiedzieć, bo ok 3 miechy temu znalazłem delikatny wyciek przy chłodnicy ale na tyle mały, że dolewałem raz na 1,5 miecha płynu chłodniczego ( w okresie świąt miałem wszystko zrobić...)
Tak jest na łańcuchu i to tym felernym przeskakującym.
W tych silnikach wypalały się gniazda zaworów, a dodatkowo wyskakiwał mi błąd o nie trafieniu w zapłon na 1 i 3 cyl. . Myślałem, że ma to związek z falującymi obrotami podczas hamowania a czasem i odpalania, a więc zakupiłem wąż podciśnienia od serwa do kolektora, ale nie dane mi było spr czy to on powodował, bo tego samego dnia gdy go odbierałem, auto zdechło.
a podłączając teraz pod kompa wyrzuciło błąd o nr 16555 i żaden inny.

Nie odpalający silnik

: pn gru 08, 2014 18:50
autor: marcin7x5
Wygląda że niestety dopadła i ciebie bolączka tych silników czyli przestawiony rozrząd na wskutek wyciągniętego łańcucha rozrządu.

Re: Nie odpalający silnik

: wt gru 09, 2014 08:03
autor: Kubexx
Postanowiłem zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć jak to wygląda od środka. Wczoraj zrobiłem do tego pierwsze przymiarki i moim oczom ukazał się taki widok Obrazek czy w tym silniku do pokrywy zaworów są przykręcone mostki ? Bo nie widzę innego wytłumaczenie po co tu tyle śrub.

Nie odpalający silnik

: wt gru 09, 2014 09:18
autor: waski1
Ja osobiście po takich wynikach ciśnienia sprężania zdemontował bym głowicę.

Re: Nie odpalający silnik

: wt gru 09, 2014 11:24
autor: Kubexx
No prawdopodobnie rozbiorę, ale zastanawiam się czy nie wstawić nowego silnika zamiast ten naprawiać, bo dalej nie wiem skąd taka z kosmosu komprecha. Mam nadzieję, że okaże się to, po rozebraniu silnika.

Ktoś wie jakie konkretnie potrzeba tutaj blokady ? na wałki w sumie będzie nie potrzebna, ale na dół można by założyć.

Nie odpalający silnik

: wt gru 09, 2014 11:48
autor: waski1
Kubexx pisze:Ktoś wie jakie konkretnie potrzeba tutaj blokady
Masz tu link
http://allegro.pl/blokady-rozrzadu-vw-1 ... 81769.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do kompresji to nie wiem co masz na myśli z kosmosu Komprecha?
Dane techniczne podają że ma mieć od 7 do 15 bar.Porażką u Ciebie jest cylinder który ma 7. Zbyt duża różnica w stosunku do pozostałych.

Nie odpalający silnik

: wt gru 09, 2014 15:06
autor: Kubexx
Hmm trochę inne dane niż te które ja znalazłem. Możesz podać źródło ? Może być pomocne w przyszłości.

Dzięki za blokady

Nie odpalający silnik

: wt gru 09, 2014 16:44
autor: waski1
Kubexx pisze:Hmm trochę inne dane niż te które ja znalazłem
Może to co znalazłeś podaje tylko granice minimalną.
Kubexx pisze:Możesz podać źródło
Tak mogę jest to książka Auto data silniki benzynowe wydanie 2008.

Nie odpalający silnik

: sob gru 13, 2014 02:13
autor: Kubexx
Pokrywa rozrządu zdjęta, ogólnie blokady weszły, więc rozrząd nie przeskoczył. Co mnie zdziwiło, nie ma tam znaków na zębatkach od wałków.
Zastanawiam się, od czego najlepiej zacząć rozpinać rozrząd ? bo w PDf jakich mam, jest to tak chaotycznie napisane, że można co najwyżej strzelać nad poprawną wersją.

Nie odpalający silnik

: sob gru 13, 2014 19:01
autor: pironet
czyli kolego góra pasuje z dołem ?pewnie zawór upaliło.

tu masz dane ,jesli nie sćiagniesz podaje email na pw to podesle
http://chomikuj.pl/pironet12/Dokumenty

Nie odpalający silnik

: ndz gru 14, 2014 02:28
autor: Kubexx
Dzięki, udało mi się dojść z rana do angielskiej wersji ,, sam naprawiam" i szybko się wyjaśniło jak to najłatwiej zrobić :)
Głowica zdjęta, uszczelka cała ( bdb stan tak nawiasem) 1 i 2 tłok lekko okopcone, 3 jak by miał zmieniony kolor. Jutro z rana wstawię zdjęcia.

Niestety na chwilę obecną dalej nie znam przyczyny utraty kompresji...

Nie odpalający silnik

: ndz gru 14, 2014 10:10
autor: pironet
podesłałem ci linka z trzema dokumentami pdf regulacja ,sprawdzenie rozrzadu i montaż -demontaż łańcuchów rolkowych.Tłok pewnie jest wypłukany dla tego tak jak pisałem penie zawór.Ustaw głowicę i zalej zawory benz. lub rozpuszczalnikiem a wszystko się wyjaśni.