Nie odpalający silnik

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kubexx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 19:58

Nie odpalający silnik

Post autor: Kubexx » ndz gru 07, 2014 17:08

Witajcie

Wiem, że mój silnik 1.2 12v AZQ jest również w Polo I ibize, stąd mam nadzieję, że pomożecie mi odnaleźć źródło problemu.
Mam taki problem, auto nie odpala
-świece, cewki ok - iskra jest
-paliwo dochodzi - świece po wyciągnięciu mokre
-sprawdzone ciśnienia sprężania na 3 cylindrze ewidentnie za mało a na 1 i 2 za dużo ( 10,5 powinno być podobno)
Czy mógł przeskoczyć rozrząd ? czy ktoś tak miał ?
Dodaje zdjęcia, jeśli miał by ktoś foto przestawionego rozrządu w takim silniku prosił bym o wstawienie. Dzięki
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Nie odpalający silnik

Post autor: sebastian1901 » pn gru 08, 2014 07:34

Witam.
Płynu nie ubywa ? Znajomy ostatnio tak miał w swoim aucie tyle że auto paliło. Był spadek ciśnienia na dwóch cylindrach okazało się że uszczelka strzeliła między nimi i było takie niskie ciśnienie. Z tego co wiem to te silniki są na łańcuchu.


Sebastian

Kubexx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 19:58

Re: Nie odpalający silnik

Post autor: Kubexx » pn gru 08, 2014 09:45

Trudno mi powiedzieć, bo ok 3 miechy temu znalazłem delikatny wyciek przy chłodnicy ale na tyle mały, że dolewałem raz na 1,5 miecha płynu chłodniczego ( w okresie świąt miałem wszystko zrobić...)
Tak jest na łańcuchu i to tym felernym przeskakującym.
W tych silnikach wypalały się gniazda zaworów, a dodatkowo wyskakiwał mi błąd o nie trafieniu w zapłon na 1 i 3 cyl. . Myślałem, że ma to związek z falującymi obrotami podczas hamowania a czasem i odpalania, a więc zakupiłem wąż podciśnienia od serwa do kolektora, ale nie dane mi było spr czy to on powodował, bo tego samego dnia gdy go odbierałem, auto zdechło.
a podłączając teraz pod kompa wyrzuciło błąd o nr 16555 i żaden inny.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8848
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Nie odpalający silnik

Post autor: marcin7x5 » pn gru 08, 2014 18:50

Wygląda że niestety dopadła i ciebie bolączka tych silników czyli przestawiony rozrząd na wskutek wyciągniętego łańcucha rozrządu.



Kubexx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 19:58

Re: Nie odpalający silnik

Post autor: Kubexx » wt gru 09, 2014 08:03

Postanowiłem zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć jak to wygląda od środka. Wczoraj zrobiłem do tego pierwsze przymiarki i moim oczom ukazał się taki widok Obrazek czy w tym silniku do pokrywy zaworów są przykręcone mostki ? Bo nie widzę innego wytłumaczenie po co tu tyle śrub.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Nie odpalający silnik

Post autor: waski1 » wt gru 09, 2014 09:18

Ja osobiście po takich wynikach ciśnienia sprężania zdemontował bym głowicę.



Kubexx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 19:58

Re: Nie odpalający silnik

Post autor: Kubexx » wt gru 09, 2014 11:24

No prawdopodobnie rozbiorę, ale zastanawiam się czy nie wstawić nowego silnika zamiast ten naprawiać, bo dalej nie wiem skąd taka z kosmosu komprecha. Mam nadzieję, że okaże się to, po rozebraniu silnika.

Ktoś wie jakie konkretnie potrzeba tutaj blokady ? na wałki w sumie będzie nie potrzebna, ale na dół można by założyć.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Nie odpalający silnik

Post autor: waski1 » wt gru 09, 2014 11:48

Kubexx pisze:Ktoś wie jakie konkretnie potrzeba tutaj blokady
Masz tu link
http://allegro.pl/blokady-rozrzadu-vw-1 ... 81769.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do kompresji to nie wiem co masz na myśli z kosmosu Komprecha?
Dane techniczne podają że ma mieć od 7 do 15 bar.Porażką u Ciebie jest cylinder który ma 7. Zbyt duża różnica w stosunku do pozostałych.



Kubexx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 19:58

Nie odpalający silnik

Post autor: Kubexx » wt gru 09, 2014 15:06

Hmm trochę inne dane niż te które ja znalazłem. Możesz podać źródło ? Może być pomocne w przyszłości.

Dzięki za blokady



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Nie odpalający silnik

Post autor: waski1 » wt gru 09, 2014 16:44

Kubexx pisze:Hmm trochę inne dane niż te które ja znalazłem
Może to co znalazłeś podaje tylko granice minimalną.
Kubexx pisze:Możesz podać źródło
Tak mogę jest to książka Auto data silniki benzynowe wydanie 2008.



Kubexx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 19:58

Nie odpalający silnik

Post autor: Kubexx » sob gru 13, 2014 02:13

Pokrywa rozrządu zdjęta, ogólnie blokady weszły, więc rozrząd nie przeskoczył. Co mnie zdziwiło, nie ma tam znaków na zębatkach od wałków.
Zastanawiam się, od czego najlepiej zacząć rozpinać rozrząd ? bo w PDf jakich mam, jest to tak chaotycznie napisane, że można co najwyżej strzelać nad poprawną wersją.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Nie odpalający silnik

Post autor: pironet » sob gru 13, 2014 19:01

czyli kolego góra pasuje z dołem ?pewnie zawór upaliło.

tu masz dane ,jesli nie sćiagniesz podaje email na pw to podesle
http://chomikuj.pl/pironet12/Dokumenty


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Kubexx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz cze 09, 2013 19:58

Nie odpalający silnik

Post autor: Kubexx » ndz gru 14, 2014 02:28

Dzięki, udało mi się dojść z rana do angielskiej wersji ,, sam naprawiam" i szybko się wyjaśniło jak to najłatwiej zrobić :)
Głowica zdjęta, uszczelka cała ( bdb stan tak nawiasem) 1 i 2 tłok lekko okopcone, 3 jak by miał zmieniony kolor. Jutro z rana wstawię zdjęcia.

Niestety na chwilę obecną dalej nie znam przyczyny utraty kompresji...



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Nie odpalający silnik

Post autor: pironet » ndz gru 14, 2014 10:10

podesłałem ci linka z trzema dokumentami pdf regulacja ,sprawdzenie rozrzadu i montaż -demontaż łańcuchów rolkowych.Tłok pewnie jest wypłukany dla tego tak jak pisałem penie zawór.Ustaw głowicę i zalej zawory benz. lub rozpuszczalnikiem a wszystko się wyjaśni.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości