Problem z ciśnieniem oleju (?)

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RayO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt gru 05, 2014 22:14
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Problem z ciśnieniem oleju (?)

Post autor: RayO » sob gru 06, 2014 09:46

Witam,

mam problem z moim wehikułem, który polega na tym, że gdy jest zimny (czyli stoi te kilka godzin na mrozie) to po uruchomieniu silnika i przejechaniu ~ 300 metrów pojawia się komunikat o mrożącej krew w żyłach treści: "STOP!!! ÖLDRUCK MOTOR AUS. BETRIEBSANLEITUNG" co w wolnym tłumaczeniu oznacza mniej-więcej tyle, że w silniku panuje zbyt niskie ciśnienie i należy natychmiast wyłączyć silnik oraz zapoznać się z instrukcją. W tym czasie silnik pracuje normalnie i generalnie nie widać/nie słychać żadnych negatywnych rzeczy - można jechać.

Po wyłączeniu silnika (dosłownie na moment) i ponownym jego uruchomieniu tudzież odstaniu 5-10 minut (aż temperatura w silniku osiągnie ~ 70 stopni/2-3 kreski od lewej strony) problem samoczynnie znika i można jechać. W czasie jazdy (po rozgrzaniu) nie ma żadnych problemów, wszystko działa jak należy.

Podjechałem do mechanika, który po wysłuchaniu opisu usterki wziął się do roboty - wymienił filtr oleju no i sam olej (10W40 MG, silnik ma przejechane 130 tys km). Dodatkowo podłączył AutoCom-a i sprawdził błędy (nie występowały żadne związane z ciśnieniem oleju czy silnikiem, były inne dotyczące klimatyzacji i podgrzewania lusterek, ale te mnie nie interesują). Wymiana oleju miała być podyktowana tym, że poprzedni miał być zbyt gęsty.

Niestety, wizyta u mechanika niczego nie zmieniła - komunikat nadal się pojawia a ja powoli zaczynam się irytować, że znowu mam takie szczęście :otepienie:

Przejrzałem wiele różnych tematów opisujących podobny problem, ale w żadnym przypadku nikt nie opisywał problemu, z którym spotkałem się ja i mój pojazd. Z uwagi na fakt iż nie jestem bogiem motoryzacji i mechaniki pojazdowej a i mechanicy w moim mieście również do takowych nie należą (a przynajmniej w przypadku tej usterki - rozkładają ręce) bardzo proszę Was o pomoc. Oczywiście nie wymagam zdalnego rozwiązania problemu a jedynie wskazania (w miarę możliwości) możliwych usterek, rzeczy do sprawdzenia - przekażę te informację mechanikowi i podziałamy :)

Z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi!



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Problem z ciśnieniem oleju (?)

Post autor: wojtas46 » sob gru 06, 2014 10:51

RayO, najpierw to trzeba zmierzyć ciśnienie oleju , mechanior powinien to zrobić na początku



ozzy1979

Problem z ciśnieniem oleju (?)

Post autor: ozzy1979 » sob gru 06, 2014 11:01

RayO pisze:Podjechałem do mechanika, który po wysłuchaniu opisu usterki wziął się do roboty - wymienił filtr oleju no i sam olej (10W40 MG, silnik ma przejechane 130 tys km). Dodatkowo podłączył AutoCom-a i sprawdził błędy (nie występowały żadne związane z ciśnieniem oleju czy silnikiem, były inne dotyczące klimatyzacji i podgrzewania lusterek, ale te mnie nie interesują). Wymiana oleju miała być podyktowana tym, że poprzedni miał być zbyt gęsty.
Zmień mechanika bo to paprak (a na dodatek wg. mnie naciągacz) bez ŻADNEJ wiedzy (nawet podstawowej), dlaczego?
1. Prawdziwy mechanik wziął by manometr do pomiaru ciśnienia oleju i je zmierzył - od razu masz wtedy już pewną diagnozę. Paprak zabiera się za podłączanie testerów od razu.
2. Gdy zmierzone manometrem ciśnienie oleju było by prawidłowe, Ty byś odetchnął, a on zabrałby się dopiero za poszukiwanie przyczyny zapalania się komunikatu (wadliwy czujnik, etc - czyli pierdoły)
3. Wymienił Ci filtr oleju i olej na jakiej podstawie??? Bo był ZBYT GĘSTY???? Czym to ocenił?? Dokonał pomiaru lepkości oleju - ma lepkościomierz np. Ubbelohdego??? Po prostu Cię naciągnął na niepotrzebne koszty!
Zrób tak - jedź do porządnego mechanika, niech zmierzy ciśnienie oleju manometrem (najlepiej na zimnym silniku i rozgrzanym) i potem tu wróć i napisz, jakie są wyniki. Jesli będa dobre, to możesz spać spokojnie - będzie to pierdoła (opisana w p.2)
PS. Wróć do "mechanika" i wylej mu ten olej na ten jego pusty i cwaniacki łeb!



Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Problem z ciśnieniem oleju (?)

Post autor: piotrek gti_abf » ndz gru 07, 2014 09:44

ozzy1979 pisze: Wymienił Ci filtr oleju i olej na jakiej podstawie
Przerabiałem temat, trafiały się tanie filtry oleju przez które zapalała się kontrolka oleju, wymiana na markowe załatwiała sprawę.
W Twoim przypadku tak jak koledzy wyżej pisali pomiar ciśnienia oleju i to najlepiej w momencie wyświetlenia się komunikatu. Być może zacina się zawór w pompie.



ozzy1979

Problem z ciśnieniem oleju (?)

Post autor: ozzy1979 » ndz gru 07, 2014 17:28

piotrek gti_abf pisze:trafiały się tanie filtry oleju przez które zapalała się kontrolka oleju
Co to są "tanie" filtry oleju? Jaka firma? Sorry, ale filtry (szczególnie oleju) kupuje się porządne.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Problem z ciśnieniem oleju (?)

Post autor: XV2 » ndz gru 07, 2014 19:39

Wymień czujnik i po problemie :bajer:


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Problem z ciśnieniem oleju (?)

Post autor: grg474 » ndz gru 07, 2014 20:06

ozzy1979 pisze:Jaka firma? Sorry, ale filtry (szczególnie oleju) kupuje się porządne.
problem był z filtrami Filtrona - blokowały przepływ - było wałkowane ze 2 lata temu


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ozzy1979

Problem z ciśnieniem oleju (?)

Post autor: ozzy1979 » ndz gru 07, 2014 21:44

grg474 pisze:problem był z filtrami Filtrona - blokowały przepływ - było wałkowane ze 2 lata temu
No popatrz, a ja od jakiś 15 lat używam tylko filtrów Filtrona (obecnie jest to WIX) i nigdy nie miałem problemu... Może dlatego, że nie kupuję ich na bazarze/allegro tylko bezpośrednio od autoryzowanego sprzedawcy?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z ciśnieniem oleju (?)

Post autor: Qto » czw gru 11, 2014 03:57

ozzy1979, no widzisz, u Ciebie się sprawuje...a ja tylko raz, przez 8,5roku użytkowania mk4, miałem Filtrona i miałem pecha...po przejechaniu kilku tyś km jak tylko temperatura osiągała 90* ,to miałem komunikat STOP i info, że jest problem z ciśnieniem oleju. Po wyciągnięciu filtra wysypały się z niego jego wnętrzności...po prostu się rozleciał i bebechy blokowały przepływ oleju. Nie wiem czy mój przypadek przytacza Kolega grg474...ale nie tylko ja miałem taki problem. Osobiście znam dwa przypadki, z forum kilka...a ogólnie z internetu pewnie naście.
Tak, wiem, kupiłem filtr w spożywczaku...bo zawsze tam chodzę po części do auta...



Awatar użytkownika
tomek860
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 13:10
Lokalizacja: Warszawa

Problem z ciśnieniem oleju (?)

Post autor: tomek860 » ndz sty 04, 2015 02:12

Co sądzicie o filtrach firmy Mann? Jeżdzę już w 3 aucie na nich i jest OK.

Co do komunikatu STOP - u mnie zawinił czujnik z przetarty kabel. Moższe też kupić czujniki (jak masz 2) i samemu je wynienić . Cena za szt to ok 20 zł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości