Witam,
przymierzam się do zakupu Golfa IV, konkretnie 1.6 8V kombi. Po obejrzeniu kilku modeli przekonałem się, że będzie ciężej niż przypuszczałem... Aczkolwiek po pozytywnych doświadczeniach z VW nie odpuszczam..
I tak oglądając dziś kolejny egzemplarz w (zdaniem moim i pracownika SKP) bardzo dobrym stanie - silnik suchy, lakier oryginał, zawieszenie jak nowe, przebieg 230kkm... natknąłem się na zupełnie nieznany mi problem. Mianowicie po przeprowadzonym badaniu spalin okazało się, że jedna ze składowych spalin (konkretnie CO lub CO2 - zapomniałem...) zamiast dopuszczalnego maksymalnego 0,5 % wyszło ponad 5%... !!! Oczywiście z takim wynikiem autko nie przechodzi przeglądu. Ponadto w trakcie jazdy na wyższych obrotach (3-5tys) momentami delikatnie przerywało. Czy to pierwsze może być powiązane z tym drugim? Przeszukując forum i ogólnie grzebiąc w necie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania mianowicie jaka może byc przyczyna takiego stanu rzeczy no i rzecz jasna jak to przywrócić do "normalności" i jakie mogą być tego koszty...? Moja pierwsza myśl "Katalizator" ? Od kosztów naprawy uzależniam kupno tego autka bo urzekło mnie jak żadne inne do tej pory, a nie chce żeby byle machanior wymienił mi pół auta. Oczywiście jestem laikiem w tym temacie stąd muszę polegać na mądrościach mechaników a wiemy wszyscy jak to się kończy...
Bardzo proszę o pomoc
Poziom szkodliwości spalin przekroczony dziesięciokrotnie...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: pt lis 28, 2014 21:00
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Poziom szkodliwości spalin przekroczony dziesięciokrotnie...
Musisz się udać na diagnostykę. Może przepływomierz kuleje albo sonda. Ciężko stwierdzić.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Poziom szkodliwości spalin przekroczony dziesięciokrotnie...
Silnik dostaje zbyt bogatą mieszankę i (za dużo paliwa w stosunku do ilości powietrza). Przyczyną jest prawdopodobnie padnięta sonda lambda i silnik pracuje na parametrach awaryjnych.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: pt lis 28, 2014 21:00
Poziom szkodliwości spalin przekroczony dziesięciokrotnie...
Dzięki panowie, widzę, że diagnoza nie będzie prosta... W takim razie odpuszczam ten egzemplarz i szukam dalej
Poziom szkodliwości spalin przekroczony dziesięciokrotnie...
Ja bym szukał minimum 1,8 bo 1,6 do hb jest za słaby a co dopiero do kombi. Grunt to dobra diagnostyka kompem.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6#p6275086" onclick="window.open(this.href);return false; <---- Mój Borat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości