Strona 1 z 1

Padająca cewka zaplonowa Ibiza 6k

: czw lis 27, 2014 11:19
autor: hary90
Błagam pomóżcie mi !

Auto to Seat Ibiza 6k 1.6 AEE

24.11 jazda po mieście w deszcz – dystans ok. 50 km iBi raz miała zawahanie żeby odpalić. (w aucie od jakiegoś miesiąca czasem przecieka woda przez podszybie i raczej od strony pasażera)

Następny dzień 25.11 wsiadam rano auto odpala a po chwili widzę ze licznik wariuje (wskazówki spadają w dół i góry i tak w kolko po dodaniu gazu. Wsiadam popołudniu nie odpala. Odpinam i odłączam akumulator auto odpala. Po drodze gaśnie ze 3 razy i ciężko odpala, licznik znów wariuje.

Następny dzień 26.11 wstaje rano znowu odpinam aku podmieniam komputer na taki sam, auto odpala. Robię dystans 2-3 km po osiedlu auto gaśnie. Podmieniam znów na stary ECU i już kaplica w ogóle nie odpala.

Wpadłem na genialny pomysł po moich historiach z cewkami żeby sprawdzić aktualnie włożoną cewkę (Bremi) więc włożyłem stara cewkę która odmówiła mi posłuszeństwa po 2 mies od zakupu (motoGear) – objawem padnięcia oryginalnej cewki (Temic) było przebicie gdy było wilgotno więc zakupiłem nową (motoGear). Ta nowa i jej odmawianie posłuszeństwa objawiało się tym że auto gasło po jakiś 3-4 km i nie chciało odpalić. Dopiero po dłuższym postoju (ochłodzeniu). Dodam jeszcze, że jak zgasło auto na cewce motoGear to pojawiło się bzyczenie w przekaźniku od pompy paliwa. Stąd padł pomyśl na zakup czegoś lepszego (Bremi). Teraz moje pytanie jest proste… o co kurde chodzi :o dlaczego te cewki tak padają no i czy to w ogóle cewka bo może to Halla, kiepska masa albo aparat zapłonowy. Błagam Was pomóżcie bo nie mogę co chwila wymieniać cewek bo zbankrutuje :-(