Strona 1 z 2

Podstawa gaźnika

: sob lis 15, 2014 13:43
autor: nogiln
Witam, mam gaźnik Pierburg 2e3. Prawdopodobnie padła mi podstawa gaźnika. Czy produkcja firmy Topran to dobrej jakości część, może ktoś z Was zakupił i podzieli się swoją opinią?

Podstawa gaźnika

: sob lis 15, 2014 17:35
autor: krys94
Co się dzieje, że kolega chce wymieniać podstawę gaźnika? Jej uszkodzenie objawia się falowaniem obrotów a jak jest duża nieszczelność to i dławieniem silnika podczas przyśpieszania. Na pracującym silniku psiknij plakiem albo jakimś dezodorantem w okolice tej podstawy i jak obroty wzrosną to jest uszkodzona. Topran to ogólnie bardzo słaba firma. Jakiś miesiąc temu sam wymieniłem tą podstawe właśnie na toprana i jak na razie chodzi bez problemu myślę, że trochę pochodzi. NA pewno lepszym wyborem będzie np: Febi.

Podstawa gaźnika

: sob lis 15, 2014 18:15
autor: nogiln
Obroty wzrastają gdy w okolicę podstawy szprejem popsikam, falujące obroty, dławienie silnika przy wciśnięciu pedału gazu. Czy ta podstawa może być przyczyną twardego pedału hamulca.

Podstawa gaźnika

: sob lis 15, 2014 18:23
autor: krys94
Sprawdzał kolega przewód od kolektora ssącego do serwa czy nie jest popękany albo czy dobrze siedzi w gnieździe? Bo tam może ciągnąc i to dużo lewego powietrza i silnik będzie kulawo chodził oczywiście pedał hamulca też będzie twardy bo będzie słabe podciśnienie. Jak przewód jest ok to zostaje tylko serwo.
Edit: Bardzo ważny jest jeszcze zaworek na przewodzie podciśnieniowym do serwa ma przepuszczać powietrze tylko w jedną strone!

Re: Podstawa gaźnika

: pn lis 17, 2014 13:44
autor: nogiln
krys94 pisze: Topran to ogólnie bardzo słaba firma. Jakiś miesiąc temu sam wymieniłem tą podstawe właśnie na toprana i jak na razie chodzi bez problemu myślę, że trochę pochodz.
Krys94, możesz podać nr podstawy firmy Topran( rozumiem że też posiadasz Pierburga 2e3).

Podstawa gaźnika

: pn lis 17, 2014 16:11
autor: krys94
Tak mam u siebie gaźnik 2e3(silnik MH) Numer: topran 101003755 i jeszcze jakiś drugi numer 052129765e. Przy wymianie uważaj na rozrusznik bo łatwo można zrobić zwarcie.

Podstawa gaźnika

: śr lis 19, 2014 16:51
autor: nogiln
Podstawę to należ na jakiś klej przymocować, czy wystarczy ją dokręcić?

Podstawa gaźnika

: śr lis 19, 2014 17:28
autor: Hubi14
wystarczy ją dobrze dokręcić

Podstawa gaźnika

: wt kwie 28, 2015 15:51
autor: nogiln
pod żadnym pozorem nie wydawajcie pieniędzy na Topran, nie wytrzymała nawet trzech miesięcy. Jakiej firmy najlepiej kupić tą podstawę?

Podstawa gaźnika

: wt kwie 28, 2015 19:16
autor: Hubi14
no niestety muszę to potwierdzić, też kupiłem najpierw Torpanowską to ta guma się rozpuściła, dobrze, że mi tego nie zassało, i gaźnik się wykrzaczył lekko, bo bym tak dalej jeździł aż by kawałek gumy odpadł.

Re: Podstawa gaźnika

: śr kwie 29, 2015 11:59
autor: nogiln
Hubi14 pisze: gaźnik się wykrzaczył lekko
Co masz na myśli. Jakiej firmy kupiłeś tą podstawę?

Podstawa gaźnika

: śr kwie 29, 2015 21:07
autor: Hubi14
gaźnik się wykrzaczył, tzn, uległ mi awarii nastawnik wolnych obrotów i musiałem gaźnik od podstawy odkręcić i wtedy ujrzałem w jakim stanie jest ta podstawa, ale jedno nie miało związku z drugim. A jakiej firmy kupiłem drugą to nie pamiętam niestety a pudełko też wywaliłem, ale w sklepie podałem im numer podstawy z etki i mi coś tam wyczarowali :) i zapłaciłem 45zł

Podstawa gaźnika

: pn wrz 07, 2015 08:06
autor: nogiln
Witam, gdy odpalam rano na lpg, to muszę sporo kręcić rozrusznikiem aby zapalił. Podstawa gaźnika wymieniona, może za uboga mieszanka?

Podstawa gaźnika

: śr wrz 09, 2015 23:38
autor: lukasfenix
nogiln pisze:gdy odpalam rano na lpg
Generalnie auto odpalamy na benzynie. Zimny gaz zamraża membranę w parowniku i trzeba długo kręcić. Dla tych paru groszy oszczędności zajedziesz rozrusznik w parze z parownikiem. Nie warto. :los2: