Strona 1 z 2

[b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: wt lis 04, 2014 14:13
autor: killah
Witać,

Wiem że to temat rzeka. Auto po odpaleniu jak stoi trochę i jest zimno wskakuje na ~2000 obrotów. Potem po rozgrzaniu sytuacja się stabilizuje i czasami pracuje na 800, 900 a czasami na 1100-1200. Przy jeździe na "2jce" przy puszczonym gazie lubi szarpać budą. Z wydechu wg mnie czuć paliwo.

Przeczytałem wiele tematów i w sumie każdy przypadek podobny a rozwiązań masa. Chciałbym dowiedzieć się co na początek wymienić by nie przekładać od razu nowego silnika.

Co zrobiłem. Wymieniłem przewodzik odmy - lewe powietrze raczej już jest wyeliminowane. Nowe kable zapłonowe Beru. Dzisiaj dojdzie nowy czujnik temp cieczy. Mam sondę lambda zamiennik - prawdopodobnie sprawną z VR6 (ale wg numerów do 2E też podejdzie) - montować?

Wygląda to na to że jest za wysoka dawka paliwa. Mogę podmienić krokowy ale w tym przypadku chyba to nie to. Obroty mu raczej nie falują. Po prostu sie zawieszają.

[b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: wt lis 04, 2014 18:36
autor: m4573r
No to skoro jest problem z zawieszaniem się obrotów i tyle gratów już wymieniłeś, to ja bym sprawdził stan przepustnicy. Może jest brudna albo uszkodzona i dlatego się blokuje.

Woń paliwa z wydechu niekoniecznie musi być spowodowana zbyt dużą dawką paliwa. Może masz niepełne spalanie?
Sondę lambda montuj, skoro masz.

[b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: wt lis 04, 2014 19:45
autor: Gesiu_15
killah, czujnik temp musi być sprawny bo on jest też ważny . Sonda jeśli zamiennik to montuj sondę najlepiej z Boscha taka jak powinna być . Zapłon nie masz przypadkiem przestawiony ? weź zobacz sobie :-)

stan przepustnicy zobacz , rozkręć , doczyść przepustnicę + dolot i zobacz czy jest uszczelka miedzy przepustnicą a kolektorem jak jej brak lub spękana to wymiana .

Re: [b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: wt lis 04, 2014 21:02
autor: killah
Gesiu_15 pisze:killah, czujnik temp musi być sprawny bo on jest też ważny . Sonda jeśli zamiennik to montuj sondę najlepiej z Boscha taka jak powinna być . Zapłon nie masz przypadkiem przestawiony ? weź zobacz sobie :-)

stan przepustnicy zobacz , rozkręć , doczyść przepustnicę + dolot i zobacz czy jest uszczelka miedzy przepustnicą a kolektorem jak jej brak lub spękana to wymiana .
Zapłon wiem że jest przyspieszony ale nie ma to wpływu na obroty. Więc odpada.

Sonda wydaje się być sprawna jeśli chodzi o ten zamiennik co posiadam. Zamontuję i dam znać.

Ok zabiorę się za przepustnicę oraz krokowca.

//

zmieniłem czujnik na taki: FAE 33620

Podczas gdy on ma oporność ~300ohm to ten 2gi co podaje na licznik temperaturę ma oporność ~600 . Jeśli te czujniki to to samo to coś tutaj nie gra. Po podłączeniu tego czujnika a następnie odpięciu wtyczki silnik zgasł. Aczkolwiek mam jeszcze 2 inne czujniki i podpinałem je bez wtykania w wąż chłodniczy i nic to nie dawało.

//

przepustnica wyczyszczona chociaż nie była zbytnio brudna, podmieniony krokowy. Na razie nic nowego. Na tym nowym krokowym może ciut wyższe obroty ale to tylko oznaka tego że albo obydwa są uszkodzone albo obydwa sprawne. Wg mnie coś innego każe silnikowi podnosić obroty. Po odłączeniu krokowca silnik gaśnie czyli ok.

Co dalej? Podmianka sondy?

Niestety nie mogę podpiąć auta pod kompa. Coś nie halo z tym obd1 :/

[b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: czw lis 06, 2014 21:21
autor: killah
Już wiem ocb z kompem. Trzeba błyskowo kody zczytać. Jak przyjdzie próbówka to zmierzę błędy.

Zrobiłem jeszcze test czujników temp cieczy. Stary czujnik temp cieczy leżał w domu - miał temperaturę pokojową. podłączyłem go do auta i obroty 2 tys. Na nowym tak się nie dzieje. Przypadek ? jeśli nie to jeden z problemów rozwiązany.

jeden krokowiec przeleżał 24h w rozpuszczalniku. Po zamianie może minimalnie lepiej chodzi. Raczej obydwa sprawne.

Wyczyściłem kopułkę z nagaru.

Zauważyłem że przy gwałtownym dodaniu gazu jest chwila zamulenia. Może to kwestia przyspieszonego zapłonu albo czegoś innego. Po którymś razie strzelił w wydech.

Re: [b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: czw lis 06, 2014 22:49
autor: m4573r
killah pisze:Już wiem ocb z kompem. Trzeba błyskowo kody zczytać. Jak przyjdzie próbówka to zmierzę błędy.

Zrobiłem jeszcze test czujników temp cieczy. Stary czujnik temp cieczy leżał w domu - miał temperaturę pokojową. podłączyłem go do auta i obroty 2 tys. Na nowym tak się nie dzieje. Przypadek ? jeśli nie to jeden z problemów rozwiązany.

jeden krokowiec przeleżał 24h w rozpuszczalniku. Po zamianie może minimalnie lepiej chodzi. Raczej obydwa sprawne.

Wyczyściłem kopułkę z nagaru.

Zauważyłem że przy gwałtownym dodaniu gazu jest chwila zamulenia. Może to kwestia przyspieszonego zapłonu albo czegoś innego. Po którymś razie strzelił w wydech.
Przypadki nie istnieją. Wygląda na to, że miałeś czujnik padnięty, tak jak pisał Gesiu_15, skoro po wsadzeniu drugiego obroty wróciły do normy i oby to było na tyle w tej kwestii.

Strzał w wydech i mulenie to kolejne punkty do mojej teorii o niepełnym spalaniu, bo do tej pory nie było nic, co mogłoby potwierdzić teorię o zbyt dużej dawce paliwa. Po mojemu paliwo jest za słabo przemieszane z powietrzem, kiedy świeca zbyt wcześnie daje zapłon i przez to część mieszanki nie spala się, tylko jest wypychana do kolektora wydechowego, gdzie osadza się na ściankach i dlatego czuć paliwo. Jak kolektor się podgrzeje, po prostu podpala opary osadzonego w kolektorze paliwa i masz strzał po wydechu.
Nie masz czasami sadzy na końcówce wydechu?

[b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: czw lis 06, 2014 23:02
autor: killah
Sprawdzę czy jest osad jutro. A co chcesz przez to powiedzieć że świeca zbyt wcześnie daje zapłon? Mam źle ustawiony zapłon? A jak by był źle to chyba by nie zacinały sie obroty?

[b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: czw lis 06, 2014 23:12
autor: Gesiu_15
killah, możesz mieć przestawiony zapłon i strzela w rurę , miałem tak ustawiony zapłon przez lampę i spokój i kopyto ma :bigok:

Re: [b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: pt lis 07, 2014 00:11
autor: m4573r
killah pisze:Sprawdzę czy jest osad jutro. A co chcesz przez to powiedzieć że świeca zbyt wcześnie daje zapłon? Mam źle ustawiony zapłon? A jak by był źle to chyba by nie zacinały sie obroty?
Obrazek
(obrazek bezczelnie podpierniczony użytkownikowi Qto z tąd)

Chyba coś tu namieszałem, bo po pierwsze byłem przekonany, że wsadzenie drugiego czujnika uspokoiło obroty, a za tym poszła teoria odnośnie reszty problemów. Nie wiem, skąd mi się to wzięło, ale tak często mi dzisiaj zawracają upę, że sam się sobie nie dziwię. Czyli jednak są możliwe jakieś przypadki :)

Olejmy na razie temat strzału w wydech i zapachu paliwa, bo mam przeczucie, że to odrębny problem, związany właśnie ze zbyt wczesnym zapłonem.

Cały czas mowa była o czujniku temperatury, a mi do pustej bańki nie przyszło, że tam przecież są dwa czujniki. Napisałeś, że podmieniłeś FAE 33620, a to przecież czujnik temperatury dla wskaźnika, czyli na obrazku numer 9. Ja cały czas myślałem o czujniku temperatury dla kompa, na obrazku numer 7, który powinien wyglądać tak:
Obrazek
(na foto OE VW 035919369M)


Wracając do tematu zapłonu:
Sam napisałeś, że wiesz, że zapłon jest przyspieszony. Pisałeś też, że czujesz paliwo i że silnik muli. Skoro zapłon jest przyspieszony, to powodem tego może być przestawiony zapłon, co już dwa razy zasugerował kolega Geshi_15.
Skoro czujesz paliwo, to albo gdzieś się leje, co raczej już dawno byś zauważył, albo właśnie masz paliwo w wydechu. Innych przyczyn nie widzę.
Za opcją paliwa w wydechu przemawia jeszcze strzał w wydech, który przy prawidłowym spalaniu nie ma prawa zaistnieć. Mogło Ci się też wydawać, że to był strzał w wydech, a w rzeczywistości mógł to być strzał w kolektor dolotowy. Podejrzewam, że strzał nastąpił, jak siedziałeś w aucie, bo przecież odpalałeś stacyjką, a siedząc w środku auta nie zawsze wszystko tak dobrze słychać i można się pomylić.
Nie potrafię wymyślić innego powodu strzału w wydech, niż obecność paliwa w kolektorze wydechowym. Nie potrafię też wymyślić innej przyczyny obecności paliwa w kolektorze wydechowym, niż niepełne spalanie i osadzanie się paliwa na chłodniejszych od mieszanki ściankach kolektora. Za tym przemawia też brak mocy.

Zacięte obroty też wcale nie muszą być zacięte, tylko mogą być efektem na przykład dopalania wcześniej nie spalonej mieszanki. Dlatego właśnie strasznie ciekawią mnie wyniki sczytania błędów i czy znajdzie się w nich błąd wywołany przez czujnik spalania stukowego.

Re: [b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: pt lis 07, 2014 09:03
autor: killah
Na początek sprostuję ze chodzi o silnik 2E 2.0 a nie ABF 16V tak jak pokazałeś na obrazku. Nie mogę znaleźć oficjalnego info żeby ten czujnik był do wskaźników a nie do komputera.

Trochę w tym natłoku informacji się już pogubiłem. Teraz najważniejsze to zmienić sondę i zczytać błędy tak ? Zapłon postaram się wyregulować jak najszybciej.

Re: [b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: pt lis 07, 2014 19:52
autor: m4573r
killah pisze:Na początek sprostuję ze chodzi o silnik 2E 2.0 a nie ABF 16V tak jak pokazałeś na obrazku. Nie mogę znaleźć oficjalnego info żeby ten czujnik był do wskaźników a nie do komputera.

Trochę w tym natłoku informacji się już pogubiłem. Teraz najważniejsze to zmienić sondę i zczytać błędy tak ? Zapłon postaram się wyregulować jak najszybciej.
Jak widzisz, ja też się trochę pogubiłem. :grrr: Coś chyba u mnie ostatnio kiepsko z koncentracją.
Sorry za dezorientację pomylonym silnikiem. Powinienem już prędzej wykopać ADY zamiast ABFa...

Rzecz w tym, że większość benzyniaków vw ma dwa czujniki dwuprzewodowe, tak jak ABF, a niektóre mają zespolony. Do silnika 2E nie mogę znaleźć po necie działającego schematu (dzięki za stracony czas, imageshack!), a w niektórych źródłach informacje są sprzeczne i wynika z nich, że do Twojego silnika pasują wszystkie rodzaje po kolei - i dwa rodzaje dwuprzewodowych o różnych numerach, i czteroprzewodowe. :banghead:

Znalazłem jeszcze taki czujnik:
http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat" onclick="window.open(this.href);return false;[cat]=363d8265&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=4d2&cat[cve]=a56&cat[gen]=623&cat[art]=1218e&cat[atg]=18131f&offset=0&sort=1

Być może jest to ten, o który mi chodzi, a być może to tylko błąd w opisie i jest zupełnie od czapy.
Postaram się wygrzebać ten schemat i dam znać, mam nadzieję jak najszybciej. Jeśli masz jakiś, np. z ETKI, to wrzuć, bo ja mam tylko "etkę online" (ifinterface) i nie mogę się z nią dogadać za bardzo.

[b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: sob lis 08, 2014 00:28
autor: trollu
czujnik cieczy jest w króćcu a nie w bloku, no i przy 2E przeważnie pojawia się słowo klucz- przepływka :bajer: jak przepływka daje zły sygnał to silnik nie będzie dobrze pracować, przy odpiętej ECU powinien przelewać silnik co wiąże się z niedopalaniem mieszanki

[b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: sob lis 08, 2014 20:09
autor: killah
Podmieniłem sondy. Wg mnie nic się nie poprawiło. Wręcz przeciwnie - stał się jakby niestabilny podczas pracy na 800 rpm na wolnych. Aczkolwiek pojeżdżę jeszcze z tą sondą.

Stara sonda po lewo na zdjęciu. Coś biała się wydaje. To chyba nie jest normalny kolor jaki powinna mieć sonda?

Obrazek

ręce opadają. Nie wiem za co teraz się zabrać już. TPS?

[b3] 2E - obroty za wysokie lub też się zawieszają

: sob lis 08, 2014 20:37
autor: Gesiu_15
killah, według mnie , probowałem zamiennik sondy i pupa ,,, musi być sonda albo ori używka Bosch lub nówka sztuka BOSCH i wtyczkę dołożyć , uniwersalna 4 przewodowa kosztuje 105 zł i wtedy widać poprawę . Posprawdzaj TPS miernikiem to samo z przepływką , odpal auto i odepnij wtyczkę od przepływki jak będzie lepiej pracować masz winowajcę , sprawdź również miernikiem przepływkę czy sprawna .

Sonda nie powinna mieć takiego nalotu białego , raczej czarna powinna być .