Strona 1 z 1
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: wt paź 07, 2014 08:32
autor: mka 3
Witam, od jakiegoś czasu wyskakuje komunikat Motorstorg Werkstatt po przejechaniu kilku kilometrow zapalaja się kontrolki ECP oraz kontrolka ESP, gdzies czytałem ze to czujnik stop wiec go wypiołem ale nadal wyskakuje błąd:( sinik to 1.6 16 v ATN. co do błedow były .
takie 17584 ,17566 ,17961 ,17912 . za każdym razem sa inne błędy. najczęściej pokazuje się .17961 -układ kontroli ciśnienia doładowania
reg forum punkt 9
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: wt paź 07, 2014 18:57
autor: marcin7x5
Sprawdź na vagu jakie podciśnienie w kolektorze ssącym pokazuje na biegu jałowym. Powinno być 280 do 420 mbar. Jeżeli jest inne to może walnięty czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: pn lis 24, 2014 22:29
autor: mka 3
marcin7x5, nie miałem czasu by się tym zająć opla miałem na glowie , nieszczęsne klapy wirowe i tak zeszło. dzisiaj byłem u mechanika bo moim vagiem nie moglem sprawdzić czujnika i tyle mi powiedział co sam wiedziałem , krecil ze trzeba auto zostawić i posprawdzać. do rzeczy mam zamiar ten czujnik wymienić , da go się wymienić bez sciągania kolektora? aha i jeszcze czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i czujnik cisnienia atmosferycznego. to jest ten sam czujnik czy jakiś inny?
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: wt lis 25, 2014 19:26
autor: marcin7x5
Czujnik wymienisz bez problemu choć dojście nie jest łatwe. To jest jeden i ten sam czujnik w tym silniku. Zanim go wymienisz to sprawdź wiązkę elektryczną od niego.
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: wt lis 25, 2014 21:17
autor: mka 3
marcin7x5, narazie dzięki w sobote rozkręce to i dam znać czy pomogło
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: sob gru 06, 2014 13:54
autor: mka 3
marcin7x5, po wymianie czujnika dalej ten sam problem ale zauwazylem ze autem podczas jazyd na jednakowych obrotach szarpie tak jakby szwankował cewka lub swiec albo lewe powietrze ciagnal ,a jak doda mu się gazu to przestaje . i prawdopodobnie temu wyrzuca blad od nie równej pracy silnika .
Po wypieciu EGR auto normalnie chodzi żadna kontrolka już nie wyskakuje , sa tylko 2 bledy związane z EGR. Probowałem go wyczyscic ale zadnych rezultatow po podpieci wyskakuje ECU i ESP i blad 19651. teraz nie wiem czy go wymienić lub probowac go zaadaptować dam rade programem polski vag 4.9 to zrobić? , czy do tunera dac żeby wywalił To dziadostwo?
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: pn gru 08, 2014 18:43
autor: marcin7x5
To zależy czy chcesz być eco czy nie. Samo czyszczenie i adaptacja mogą pomóc choć nie muszą. Zawsze lepiej przed wymianą sprawdzić wszystkie możliwości bo to nie są tanie części.
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: pn gru 08, 2014 23:53
autor: mka 3
marcin7x5, już go czyściłem 2 razy i dalej porazka. zastanawia mnie czemu tak się dziej , bo ECU nie wywala żadnego błędu związanego z EGR zeby był uszkodzony. dodam ze miałem go zaslepionego i objawy były takie same wiec to nie wina spalin tylko elektroniki.
chyba kupie jakiś używany i zobaczę co się będzie dziac
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: wt gru 09, 2014 20:22
autor: marcin7x5
To sprawdź wiązkę do egr. Może jest gdzieś zwarcie.
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: śr gru 10, 2014 10:09
autor: mka 3
marcin7x5, na których pinach sa kable przy ECU co ida do EGR ?
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: śr gru 10, 2014 19:17
autor: marcin7x5
Teraz to ci nie powiem bo musiałbym zajrzeć do instrukcji serwisowej. Dla każdego typu silnika jest inna. Mam tylko serwisówkę do ATN/AUS, Jeżeli masz taki silnik to podaj maila to ci podeślę.
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: śr gru 24, 2014 20:20
autor: mka 3
marcin7x5, wymieniłem EGR i auto mi chodzilo 1 dzień i znowu ten sam problem
zauważyłem ze po resecie przez rozpiecie klem i z wypiętym EGR auto chodzi a jak wepne wtyczke to podczas jazdy zaczyna rwac silnikiem i wywala blad 17961. w bloku 14 sprawdzałem zapłon i zauwazylem ze co jakiś czas nie ma iskry na roznych cylindrach i chyba to jest z tym zwiazane. Co ma EGR z zapłonem wspólnego? dlaczego przerywa jeśli komputer nie pokazuje zadnych problemów z zapłonem?
Komunikat Motorstorg Werkstatt
: sob sty 24, 2015 14:36
autor: mka 3
Witam problem rozwiązany, po wymianie EGR oraz ponownej adaptacji przepustnicy w raz czyszczeniem stykow przy ECU i wymiana kabli z swiecami problem ustal .
dzięki zaangażowani
marcin7x5, który podesłal serwisowke można było porównać prace poszczególnych podzespołów . pozdrawiam i
marcin7x5, za zaangażowani.