Jaki stożek? Lub inne rozwiązanie dolotu (swap 1.8 ABS)
: czw wrz 04, 2014 03:31
Więc: w moim mk2 mam silnik 1.8 ABS (90km) z mk3 + LPG. Poprzedni właściciel wsadził stożek wielkości wiadra, co może i wygląda, ale jest totalnie bezużyteczne - nie jest zabudowane, ciągnie ciepłe powietrze, silnik pewnie już przemielił ze dwa wiadra piasku i nie daje możliwości sensowej regulacji gazu. Dlatego postanowiłem ten temat ogarnąć i zrobić normalniejszy dolot powietrza.
Oczywiście, nie zakładałbym tematu gdyby wszystko było proste i oczywiste Otóż u mnie nie ma możliwości fizycznej montażu oryginalnej puszki powietrza. Nie ma i już, są w tym miejscu inne śmieci, jak przewody i filtr węglowy (czy co to tam jest).
Dlatego wpadł mi do łba pomysł wsadzenia stożka, który będzie odpowiadał temu silnikowi, zabudowanie go w coś na styl airboxa, a dolot poprowadzić rurą (od Passata b3, bo pasuje idealnie) w stronę grilla.
I przechodzimy do meritum, pytania mam dwa:
1. Czy pomysł przedstawiony ma sens?
2. Gdyby ktoś mógł powiedzieć (obliczyć) jaki stożek ma tutaj realne prawo bytu i będzie pasował?
Oczywiście, nie zakładałbym tematu gdyby wszystko było proste i oczywiste Otóż u mnie nie ma możliwości fizycznej montażu oryginalnej puszki powietrza. Nie ma i już, są w tym miejscu inne śmieci, jak przewody i filtr węglowy (czy co to tam jest).
Dlatego wpadł mi do łba pomysł wsadzenia stożka, który będzie odpowiadał temu silnikowi, zabudowanie go w coś na styl airboxa, a dolot poprowadzić rurą (od Passata b3, bo pasuje idealnie) w stronę grilla.
I przechodzimy do meritum, pytania mam dwa:
1. Czy pomysł przedstawiony ma sens?
2. Gdyby ktoś mógł powiedzieć (obliczyć) jaki stożek ma tutaj realne prawo bytu i będzie pasował?