Silnik nie pali na wszystkie gary!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik nie pali na wszystkie gary!
Witam, cześć i czołem, jestem świerkol i jestem nowy na forum.
Postanowiłem się zalogować z dwóch powodów: mam Volkswagena i mam z nim kłopoty..
kłopotów jest niestety cała masa, ale chciałbym Wam opisać jeden, który jest dla mnie bardzo dziwny:
po prostu nie chce mu się palić na wszystkie cylindry.
objawy zaczęły się parę dni temu, gdy mocno padał deszcz. ewidentnie palił na 3 gary. pierwsza myśl: kable. sprawdziłem, okazało się, że jest przebicie, więc kupiłem nowe kable WN. jednak problem nie ustał. to lecimy dalej, wykręciłem każdą świece, przeczyściłem je (dodam, że świece nie są jednak 'najnowsze') włożyłem.. dalej to samo. no to cewka? podpiąłem samochód pod komputer, ten jednak nie wykazał mi żadnych błędów (!) o dziwo, chyba pierwszy raz ;]
teraz opiszę mw jak to u mnie wygląda. podczas spokojnej jazdy, tj spokojnego, płynnego dodawania gazu, pali na wszystkie cylindry.
jednak gdy chcę mu dać posmakować trochę benzyny, czy nawet żeby uciec przed nadjeżdżającym tramwajem.. pali na 3 gary i ewidentnie traci moc. silnik sobie 'tyrkocze' i nic sobie ze mnie nie robi, mimo, że mnie dzieli krok od wypadku z tramwajem ;]
dodam, że mam walnięty już całkowicie zawór EGR, jednak nie ma on żadnych czujek, więc niebawem będzie on zaślepiony.
mogę jeszcze dodać, że przy nagłym wciśnięciu pedału gazu, silnik pali na 3 gary, tylko pd 1000-3200 obr/min. powyżej 3500 obr znowu chodzi normalnie...
pytanie moje, co może być tego przyczyną, czy ktoś z was kiedyś miał może podobny problem. każda odpowiedź może być dla mnie bardzo przydatna. z góry wielkie dzięki.
BTW: wybaczcie, jeśli był już gdzieś taki temat, lub jeśli wkleiłem go w zły dział.
Postanowiłem się zalogować z dwóch powodów: mam Volkswagena i mam z nim kłopoty..
kłopotów jest niestety cała masa, ale chciałbym Wam opisać jeden, który jest dla mnie bardzo dziwny:
po prostu nie chce mu się palić na wszystkie cylindry.
objawy zaczęły się parę dni temu, gdy mocno padał deszcz. ewidentnie palił na 3 gary. pierwsza myśl: kable. sprawdziłem, okazało się, że jest przebicie, więc kupiłem nowe kable WN. jednak problem nie ustał. to lecimy dalej, wykręciłem każdą świece, przeczyściłem je (dodam, że świece nie są jednak 'najnowsze') włożyłem.. dalej to samo. no to cewka? podpiąłem samochód pod komputer, ten jednak nie wykazał mi żadnych błędów (!) o dziwo, chyba pierwszy raz ;]
teraz opiszę mw jak to u mnie wygląda. podczas spokojnej jazdy, tj spokojnego, płynnego dodawania gazu, pali na wszystkie cylindry.
jednak gdy chcę mu dać posmakować trochę benzyny, czy nawet żeby uciec przed nadjeżdżającym tramwajem.. pali na 3 gary i ewidentnie traci moc. silnik sobie 'tyrkocze' i nic sobie ze mnie nie robi, mimo, że mnie dzieli krok od wypadku z tramwajem ;]
dodam, że mam walnięty już całkowicie zawór EGR, jednak nie ma on żadnych czujek, więc niebawem będzie on zaślepiony.
mogę jeszcze dodać, że przy nagłym wciśnięciu pedału gazu, silnik pali na 3 gary, tylko pd 1000-3200 obr/min. powyżej 3500 obr znowu chodzi normalnie...
pytanie moje, co może być tego przyczyną, czy ktoś z was kiedyś miał może podobny problem. każda odpowiedź może być dla mnie bardzo przydatna. z góry wielkie dzięki.
BTW: wybaczcie, jeśli był już gdzieś taki temat, lub jeśli wkleiłem go w zły dział.
Volkswagen Golf V 1.9 TDi 140kM
..szału nie ma, ale jest Golf..
..szału nie ma, ale jest Golf..
Silnik nie pali na wszystkie gary!
na wolnych chodzi normalnie czy przerywa ,jesli tak to sprawdz na który nie pali ,jak dojdziesz do tego to wykręć tą swiecę i wsadz do fajki połóż na masie i zakręć sprawdzając czy jest iskra ,nie ma czasem błędu sporadycznego wypadania zapłonu?może rozrząd przeskoczył,może cewka padła?najpierw sprawdził bym na który nie pali,napewno siweca ma inny kolor niż reszta
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Silnik nie pali na wszystkie gary!
tak, na wolnych obrotach silnik pracuje cicho i rowno, pali w ten czas normalnie na wszystkie cylindry.
sprawdzałem świece, faktycznie jedna miała czarny nalot, nagar.. jutro sprobuje przełożyć świecę na inny cylinder i zobaczymy, czy tez będzie okopcona..
sprawdzałem świece, faktycznie jedna miała czarny nalot, nagar.. jutro sprobuje przełożyć świecę na inny cylinder i zobaczymy, czy tez będzie okopcona..
Volkswagen Golf V 1.9 TDi 140kM
..szału nie ma, ale jest Golf..
..szału nie ma, ale jest Golf..
Silnik nie pali na wszystkie gary!
nie no nie przekładaj nic tylko wsadz ja w fajkę i połóż na jakiejś masie,zakreć a niech ktoś patrzy czy jest iskra.Jak jest to sprawdził bym ciśnienie na tym cylindrze a najlepiej na wszystkich.Ale coś mi mówi że powinien pojawiać się błąd wypadania zapłonów.
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Silnik nie pali na wszystkie gary!
jutro moze mi sie uda przełożyć cewkę z Golfa od kolegi, zobaczymy jak sie będzie zachowywać. oczywiscie kompresja tez będzie sprawdzana, wiec dam znać co i jak. a dzisiaj zrobie tak jak mówisz. dzieki
Volkswagen Golf V 1.9 TDi 140kM
..szału nie ma, ale jest Golf..
..szału nie ma, ale jest Golf..
Silnik nie pali na wszystkie gary!
a więc tak: cewka zapłonowa jest ok. kompresji niestety nie udało mi się sprawdzić, ponieważ kolega zostawił swój przyrząd w samochodzie w Gliwicach, który mu się aktualnie modzi.
dzisiaj wymieniłem i zaślepiłem zawór EGR, wyczyściłem odmę, zaadaptowałem przepustnice i dalej jest to samo. spokojna jazda - 4 cylindry, ostra jazda - brak mocy; 3 cylindry.
w poniedziałek montuję nowe świece i z głupot wymienię filtr paliwa, ponieważ nie był jeszcze wymieniany.
dzisiaj wymieniłem i zaślepiłem zawór EGR, wyczyściłem odmę, zaadaptowałem przepustnice i dalej jest to samo. spokojna jazda - 4 cylindry, ostra jazda - brak mocy; 3 cylindry.
w poniedziałek montuję nowe świece i z głupot wymienię filtr paliwa, ponieważ nie był jeszcze wymieniany.
Volkswagen Golf V 1.9 TDi 140kM
..szału nie ma, ale jest Golf..
..szału nie ma, ale jest Golf..
Silnik nie pali na wszystkie gary!
a sprawdziłeś jak pisałem?na wyciągnietej świecy jest iskra??
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Re: Silnik nie pali na wszystkie gary!
Jeżeli nie możesz sprawdzić kompresji a podejrzewasz problem, to wyczyść zderzak nad wydechem i pojedzie chwilę na wysokich obrotach, następnie poszukaj drobinek oleju na czyszczonej powierzchni.
Przy tak szybko nawracającym problemie z garem, jakbyś miał problem z pierścieniami to niespalony olej uciekałby wydechem, ale nie wierzę, że szlak trafił pierścienie na jednym tłoku bo po czyszczeniu świec objaw powinien powrócić po kilkudziesięciu km a nie występować od razu.
Szukaj problemu w elektryce tak jak pisał kolega wyżej
Przy tak szybko nawracającym problemie z garem, jakbyś miał problem z pierścieniami to niespalony olej uciekałby wydechem, ale nie wierzę, że szlak trafił pierścienie na jednym tłoku bo po czyszczeniu świec objaw powinien powrócić po kilkudziesięciu km a nie występować od razu.
Szukaj problemu w elektryce tak jak pisał kolega wyżej
kiedyś MK IV
Silnik nie pali na wszystkie gary!
problem rozwiązany prawdopodobnie wina leżała po stronie świec.
wymieniłem parę rzeczy w aucie: kable, świece, zawór EGR, filtr paliwa. dałem tez nowy filtr powietrza i wyczyściłem przy okazji odmę.
autko teraz pali na dotyk i jeździ tak jak powinno
wymieniłem parę rzeczy w aucie: kable, świece, zawór EGR, filtr paliwa. dałem tez nowy filtr powietrza i wyczyściłem przy okazji odmę.
autko teraz pali na dotyk i jeździ tak jak powinno
Volkswagen Golf V 1.9 TDi 140kM
..szału nie ma, ale jest Golf..
..szału nie ma, ale jest Golf..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości