Strona 1 z 1
AGN a AJQ
: pn maja 12, 2014 16:02
autor: BonoRono
Witam.
Panowie szybkie pytanie: czym się różnią silniki AGN od AJQ? Tylko turbiną? Czy są też zmiany konstrukcyjne w obrębie bloku, głowicy? Kupiłem silnik AGN, na rozrządzie ładna naklejka AGN a na bloku grawer AJQ
AGN a AJQ
: pn maja 12, 2014 20:56
autor: BonoRono
Oznaczenie AJQ jest wybite na uchu do podnoszenia silnika czyli na głowicy.
Z tego co patrzę głowica silników AGN i AJQ ma ten sam numer w ETKA czyli 058103351G.
Głowica z zaworami i wałkiem rozrządu ma już inną literkę na końcu numeru, dla AJQ -> 058103265EX dla AGN -> 058103265CX
Jakie to niesie za sobą konsekwencje?
AGN a AJQ
: wt maja 13, 2014 09:23
autor: przemal
W wolnossaku wałki rozrządu mają inną charakterystykę otwierania zaworów. Wielu ludzi przy modyfikacjach 1.8T zmienia wałki na te z AGN/ADR (ostrzejsze) i stroi. Z odwrotną sytuacją się nie spotkałem.
AGN a AJQ
: wt maja 13, 2014 10:06
autor: BonoRono
Czyli jeśli podmieniona jest kompletna głowice od AJQ to silnik będzie miał mniejszą sprawność?
Co jeśli cały silnik jest AJQ? Nie wiem jak sprawdzić od czego jest blok silnika. Jazda na takim "odprężonym" silniku bez doładowania jest w ogóle możliwa?
Silnik miał być ANG a okazał się jakimś składakiem :/
AGN a AJQ
: wt maja 13, 2014 11:00
autor: przemal
BonoRono pisze:Czyli jeśli podmieniona jest kompletna głowice od AJQ to silnik będzie miał mniejszą sprawność?
Jeśli wałki są z wolnossącego to będzie wszystko grać a jeśli z 1.8T to teoretycznie z racji krótszego czasu otwarcia zaworów moc pewnie będzie obniżona ale jak się to zachowa w praktyce...
BonoRono pisze:Co jeśli cały silnik jest AJQ? Nie wiem jak sprawdzić od czego jest blok silnika. Jazda na takim "odprężonym" silniku bez doładowania jest w ogóle możliwa?
Jazdą tego nazwać nie można, raczej toczeniem.
BonoRono pisze:Silnik miał być ANG a okazał się jakimś składakiem :/
Wymieniaj.