Strona 1 z 2

Problem z podłaczeniem OBD2

: pn kwie 14, 2014 15:25
autor: mka 3
Witam
Nie mogę się podłaczyc z ECU samochodu przez interfejs OBD2, chyba cos z kablami jest nie tak. Pokazał by ktoś na zdjęciu które kable to sa przy ECU ? Samochod taki jak w profilu.

Re: Problem z podłaczeniem OBD2

: pn kwie 14, 2014 18:23
autor: józek2228
mka 3 pisze:Witam
Nie mogę się podłaczyc z ECU samochodu przez interfejs OBD2, chyba cos z kablami jest nie tak. Pokazał by ktoś na zdjęciu które kable to sa przy ECU ? Samochod taki jak w profilu.

Witam a chodzi tobie kture to sa kable przy sterowniku tak?

Problem z podłaczeniem OBD2

: pn kwie 14, 2014 18:33
autor: mka 3
józek2228, tak . wtedy przestrzele kable i będę wiedział który jest uszkodzony.

Problem z podłaczeniem OBD2

: pn kwie 14, 2014 19:44
autor: roman58
Ze sterownika to 11,29.

Problem z podłaczeniem OBD2

: pn kwie 14, 2014 20:57
autor: mka 3
roman58,podałes mi 2 kable a z tego co się orjetuje jest ich 4 ? jak to posprawdzać bo mi się nie chce polaczyc ECU. który jest od czego?

Problem z podłaczeniem OBD2

: pn kwie 14, 2014 22:38
autor: roman58
Zaczynając od lewej strony na 4 pinie masz masę,na 7 pinie masz linię K,na 15 pinie masz linię L, na 16 pinie masz 12V.Masę i zasilanie możesz dać osobno.Poszukaj w gnieździe masy i zasilania czy jest.

Problem z podłaczeniem OBD2

: wt kwie 15, 2014 15:13
autor: mka 3
roman58, ok sprawdze i dam znac

Problem z podłaczeniem OBD2

: czw sie 28, 2014 12:43
autor: mka 3
Witam dawno nie odpisywałem bo nie maiałem czasu by się za to zabrać. a wiec dzisiaj to rozkopałem i przy ECU na pinie 11 nie ma zadnego kabla jest zaslepiony a na pinie 29 jest kabel ale po sprawdzeniu czy jest obejście stwerdzam fakt ze go niema . kolor by się zgadzał ze to szary bo przy ECU jak i prz OB2 jest taki sam. martwi mnie ze niema tego 2 przewodu , przy OB2 jest kolor zolty. Wiec od czego mam zacząć szukac co jest nie tak? sterownik silnika to 8A0907311H a jak bym podciagnał nowe kable pod pin 11 i 29? da to efekt

Problem z podłaczeniem OBD2

: czw sie 28, 2014 14:07
autor: roman58
Ale to jest rocznik 1992 - 1995 z tym kodem silnika to chyba kody błyskowe bo OBD2 obowiązkowe dopiero były od chyba 2000roku ale ono było już wcześniej od 1996r.

Problem z podłaczeniem OBD2

: pt sie 29, 2014 09:14
autor: mka 3
roman58, to powinienem mieć OBD1 a ja mam OBD2, sterownik silnika mam z 7lipca 1994 roku. np. mój brat ma 1.6 z 1995 roku i bez problemu łaczy się z ECU.

Problem z podłaczeniem OBD2

: pt sie 29, 2014 18:37
autor: roman58
Tak miałem z Audi też się nie połączył ,nawet kupiłem interfejs do tych starszych i też nie połączył się.

Problem z podłaczeniem OBD2

: sob sie 30, 2014 09:27
autor: mka 3
rozkopałem auto i sprawdziłem kable pod kierownica, sa tam zpinane za pomaca wtyczki. czyli tak linia K była rozpieta i temu nie było sygnała na pin 29 , teraz już jest ale do linii L nie mam zadnego kabla który by szedł w strone ECU.
1 potrzebna jest ta linia L do połaczenia się?, gdzies czytałem ze na linii K tez się powinien połaczyc
2 co powinienem jeszcze sprawdzi przy ECU gdy staram się z nim połaczyc ?
3.dorobic ta linie L pod ECU na pin 11
jak na razie nie chce się połaczyc

Problem z podłaczeniem OBD2

: ndz sie 31, 2014 21:41
autor: roman58
A zobacz u brata jak idzie linia L,co to masz za interfejs.
Bosch Mono Motronik rok 1991do 1994 wyjście z komputera 11 - 29
Bosch Mono Motronik rok 1994 do 1995 wyjście tylko 29
Tak że może być problem.

Problem z podłaczeniem OBD2

: pn wrz 01, 2014 23:42
autor: Paweł Marek
jednakże powinien się połączyć, szczegółów nie znam ale w tych starszych monowtryskach trzeba było chyba innego interfejsu na innych elementach i starszego programu 3.11 , na forum o tym gdzieś ludzie piszą.