Strona 1 z 2

Kompresja, Silnik pada ?

: wt kwie 01, 2014 15:24
autor: kosmaty69
Witam. Oddałem auto do mechanika na 2 h i zadzownili do mnie że mogę odebrac. No więc pojechałem i dowiedziałem się nie miłych rzeczy :( ..
Nie dostałem kartki z kompresją ale na cylindrach coś w okolicach
1 - 8 - 9 bar
2 - 9 bar
3 - 9 bar
4 - 5 bar
I tutaj nie jestem pewny czy na 3 czy 4 taka komprecha mała..
Oddałem go na diagnostyke ponieważ zaczął mi brać olej i rano kopcił jak go odpalałem na niebiesko...
Mechanik powiedział abym zdjął pokrywe zaworów i posprawdzał przerwy na zaworach , za dużo tego na raz i chciałbym abyście mi powiedzieli co sam mogę zrobić i czy mogę jeździć tym autem czy jak ? Mechanik powiedział że jakby to był fiat to bym już nim nie pojeździł a że VW to jeździ..
Jestem uczniem technikum i praca dopiero w wakacje wiec ewentualne remonty dopiero wtedy i zalezy mi abym do czasu wlasnie wakacji mial czym jezdzić :/ Nie mam kasy aby wyłożyć na nowy silnik czy oddać go do kompletnego remontu , więc proszę poradzcie w miarę rozsądku co tutaj z nim zrobić ...

Kompresja, Silnik pada ?

: wt kwie 01, 2014 18:35
autor: kosmaty69
Ps. Wujek jest mechanikiem i może mi pomóc , tylko hmm, zacząć od rozebrania pokrywy zaworów i posprawdzania szczelności czy coś innego ?

Kompresja, Silnik pada ?

: wt kwie 01, 2014 19:16
autor: krys94
Ciśnienie jest słabe( minimalne to chyba 7). Najprawdopodobniej jak kopci to do wymiany są uszczelniacze zaworowe lub pierscienie. Cylinder 4 ma tylko 5 bar więc ucieka zaworem albo pierscieniami, dobrze by było zrobić jeszcze jeden pomiar z tzw: próbą olejową. Wtedy by wyszło czy pierscienie czy głowica do remontu.

Kompresja, Silnik pada ?

: wt kwie 01, 2014 21:14
autor: kosmaty69
Okey, pierwsze sprawdzić jakie przerwy mają zawory czy próba ?

Kompresja, Silnik pada ?

: wt kwie 01, 2014 23:09
autor: kubarog
kosmaty69, z tego co widzę w opisie masz silnik 1.6 PN, a tam są hydropopychacze tzw. szklanki więc nie wiem jakim sposobem chcesz zmierzyć luz na zaworach. Pierwsze co bym radził to zmienić mechanika, bo chyba nie za bardzo ma pojęcie o czym mówi. A dalej to tak jak kolega pisał, zrób próbę olejową i po tym będzie wiadomo czy tylko głowica do roboty, czy już pierścienie puszczają.
Kopcenie rano po odpaleniu na niebiesko wskazuje na zużyte uszczelniacze zaworowe, koszt raczej nie duży. A co z resztą to musisz posprawdzać

Kompresja, Silnik pada ?

: wt kwie 01, 2014 23:21
autor: kosmaty69
No kopci jak ostygnie, głównie rano, albo jak postoi 8h i wyjde ze szkoly to pusci dymek.. Zdziwiło mnie to, że rzekomo 5 atmosfer wyszło, skoro silnik w tym aucie z 91r zbiera się lepiej od mazdy 3 rodzicow z 04'r . Co prawda tam masa i silnik 1.4 to ogolnie padaka , ale zmierzając do sedna, cos mi nie pasi.. Koleś ma inzyniera a chyba chce abym odrazu u niego silnik remontował :los2: ...

Kompresja, Silnik pada ?

: wt kwie 01, 2014 23:49
autor: gatuso_18
Glowica do roboty :) Zawor puszcza :) mialem podobnie.

Kompresja, Silnik pada ?

: śr kwie 02, 2014 00:24
autor: Paweł Marek
nie na razie nie wiadomo po pierwsze trzeba zrobić pomiar kompresji z próbą olejową oraz zmierzyć ciśnienie oleju. Z tego coś wyniknie. Potem zdecydujesz czy naprawiać głowicę ( może starczy tylko uszczelniacze w niej zmienić bez zdejmowania głowicy) czy jeszcze zmieniać pierścienie. Nic więcej się nie opłaca robić, gdyby konieczny był pełny remont to koszty cię zabiją i 4 x razy taniej kupisz dobry używany silnik.

Kompresja, Silnik pada ?

: śr kwie 02, 2014 15:59
autor: kosmaty69
Oky, w weekend wezmę się za próbę. Zastanawia mnie tylko to , jak to możliwe , że domniemama kompresja wynosi 5 atmosfer , a auto zbiera się wyśmienicie i , spalanie w normie bo za 35 zł robię 100 km , tylko rano trzeba go odpalać z 2 sek. Poza tym braniem oleju nic nie zauważyłem i dziwi mnie ta niby kompresja na poziomie 5 atmosfer. I dodam że śmierdzi z rury strasznie tak jakby mieszanką, czyli ten olej gdzieś się tam spala :/

Kompresja, Silnik pada ?

: śr kwie 02, 2014 20:20
autor: Hubi14
już Ci mówiłem, że z tym odpalaniem to tak jest w autach z mechaniczną pompką, zanim się układ napełni to ciut czasu mija i dlatego trzeba pokręcić kapkę dłużej... hmmm silnikiem nie trzepie? bo przy takiej różnicy w kompresji to powinien jak głupi latać

Kompresja, Silnik pada ?

: śr kwie 02, 2014 22:26
autor: kubarog
Czy ja wiem? U mnie czy postoi dzień czy tydzień pali na dotyk praktycznie. Także jeżeli silnik jest dobrze wyregulowany i w dobrym stanie to ma palić "na strzała".

Kompresja, Silnik pada ?

: śr kwie 02, 2014 22:53
autor: Hubi14
też zależy co rozumiemy na dotyk, u mnie jak już raz auto zatrybi to potem nie zdążę dobrze kluczyka przekręcić na rozruch a auto już odpalone, a jak postoi z dzień, to nie umiem określić ile to trwa, ale z 1.5sekundy, fakt, że mam lekko aku niedoładowany, bo altek ładuje przy włączonych światłach i radiu 13.5V..., ale jeżdżę tak od dwóch lat i aku trzyma :D

Kompresja, Silnik pada ?

: śr kwie 02, 2014 22:59
autor: kubarog
Chodziło mi o to, że pali nie gorzej niż współczesne samochody i tłumaczenie że jest na gaźniku i ma mechaniczną pompkę nie ma sensu ;)

Kompresja, Silnik pada ?

: śr kwie 02, 2014 23:25
autor: Hubi14
ale nie oszukujmy się taka jest prawda, bo w silnikach wtryskowych pompa napompuje, zresztą układ jest szczelny, a w mechanicznych pompkach nie od razu, kwestia sporna :D i raczej nie pomagamy :D