Strona 1 z 1

Cisnienie olej

: śr mar 26, 2014 18:59
autor: P1t3r
Witam
Posiadam silnik 2.0 2E, rozwalilo mi panewke i porysowalo wal. Zalozylem nowy (uzywany) wal po szlifie na 0.25 i nowe (uzywane) panewki. Silnik zalany olejem 10w40 i nowy filtr. "Pierwsza" jazda i po kilku km zapalila sie kontrolka oleju wiec powrot i pomiar cisnienia oleju.
Na zimnym silniku: 2,5 atm na wolnych, przy zwiekszeniu obr rosnie do 5,5 atm
Na cieplym silniku: 0,5 atm na wolnych, przy zwiekszaniu obr rosnie do 5,5 atm

Potrzebuje kogos opini/podpowiedzi, jak oceniacie ten pomiar i jakie dokladnie powinno byc cisnienie? Z gory dziekuje

Cisnienie olej

: śr mar 26, 2014 19:52
autor: mka 3
P1t3r, według mnie masz za małe na ciepłym silniku. Dla silnika 1,8 jest przy temp. 80 C oleju •na biegu jałowym od 0.16 do 0.20 MPa a •przy 2500 obr/min od 0.5 do 0.6 MPa

Cisnienie olej

: śr mar 26, 2014 20:43
autor: P1t3r
Czy to moga byc panewki?

Cisnienie olej

: śr mar 26, 2014 22:03
autor: mka 3
P1t3r, możliwe , przy naprawie silnika dobrze spasowałeś panewki do wału? piszesz ze załozyłes wał po szlifie , dopasowałeś do niego panewki? czy to wszystko na oko robiobne?

Cisnienie olej

: czw mar 27, 2014 21:17
autor: miko85
kolego sprawdź podstawę filtra oleju bo u mnie było podobnie a mam ten sam motor wystarczyła zmiana podstawy plus chłodniczki oleju i po problemie z kontrolką a jeździłem po mechanikach i twierdzili że panewy a byli w błędzie bo była nieszczelność i gubił ciśnienie właśnie przez tą podstawe

Cisnienie olej

: sob mar 29, 2014 23:52
autor: Paweł Marek
Kolega pisze że założył do wału po szlifie używane panewki, jest więcej pytań? P1t3r, ot tak wziąłeś panewki z używanego silnika i wsadziłeś???