Strona 1 z 1

AGG po swapie nie odpala.

: pn lut 10, 2014 21:14
autor: -=ren=-
Sytuacja ma się tak, ja potrzebuję pomocy w odpaleniu silnika agg. Motor AGG z mk3 przełożony ze wszystkim do budy mk2. nowa instalacja.
rozszyta wiązka mk3 - usunięte tylko oświetlenie przednie.

Nie odpala silnik. Iskra jest, paliwo w listwie wtryskowej jest, pompa działa - WTRYSKIWACZE SIĘ NIE OTWIERAJĄ. ciągłoś oprzewodowania od gniazda wtryskiwacza do sterownika ok. wszystkie wtryskiwcze mają jednakową rezystancję...
sprawdzony czujnik wału, czujnik w aparacie - bez uwag.
Kolejność właściwa, iskra na każdej świecy.
narazie brak przekaźnika 30 - tymczasowo zastosowany 32 z diodą na wyjście 86A - napięcie na 23 i na 8 nodze sterownika jest.

Silnik kupiony w całości razem z immo i pastylką. Sprzedawca zapewnia że to ten sam komplet który "jeździł do końca". Immobilizer podłączony (czarny do +12, masa i szaro biały lub szary do lini szaro białej z wiązki silnika)

dwa pytania:
1. Czy nie odblokowany immo blokuje wtryskiwacze?
2. Które przewody komunikacyjne (szary/szarobiały) powinny być spiętę z linią komunikacji z silnika?

szczerze to zapiąłem do silnika ten który pasował do wiązki silnikowej (wtyk we wtyk)... sam już teraz nie wiem jaki kolor on miał. Czy to może mieć znaczenie?>

AGG po swapie nie odpala.

: pt lut 14, 2014 09:57
autor: rysiektr
-=ren=- pisze:Nie odpala silnik. Iskra jest, paliwo w listwie wtryskowej jest, pompa działa - WTRYSKIWACZE SIĘ NIE OTWIERAJĄ. ciągłoś oprzewodowania od gniazda wtryskiwacza do sterownika ok. wszystkie wtryskiwcze mają jednakową rezystancję...
a + po zapłonie dochodzi do wtryskiwaczy ?
-=ren=- pisze:1. Czy nie odblokowany immo blokuje wtryskiwacze?
immo jakby blokował to samochód by odpalił na 1 sekundę 2 i gasł

AGG po swapie nie odpala.

: pt lut 14, 2014 20:58
autor: jeryk10
Podłącz vag zobacz czy masz diagnozę z immo i z ECU .

AGG po swapie nie odpala.

: pn lut 17, 2014 14:36
autor: -=ren=-
rysiektr pisze:a + po zapłonie dochodzi do wtryskiwaczy ?
tego nie sprawdziłem. Ten plus pojawia się po kluczyku? czy jest sterowany jak pompa paliwa lub z przekaźnika pompy paliwa? czerwono/czarny kabel czy czerwono/niebieski?
jeryk10 pisze:Podłącz vag zobacz czy masz diagnozę z immo i z ECU .
No tu musze chwilkę coś połączyć na szybko bo nie ma gniazda ani tej powiedzmy złączki nad przekaźnikami. Jedną i drugą opcję sprawdzę. Jakbyście mogli napisać gdzie szukać ewentualnie tego "plusa" - mam te ruskie schematy ale on są strasznie mało czytelne jak się powiększy.

AGG po swapie nie odpala.

: pn lut 17, 2014 15:06
autor: rysiektr
-=ren=-, takie na szybko znalezione w necie, kolorów kabli brak ale widać co się skąd bierze

Obrazek

Obrazek

Plus do wtryskiwaczy idzie z przekaźnika pompy paliwa i jest wspólny dla wszystkich 4 wtryskiwaczy a ECU steruje otwarciem wtryskiwaczy masami.

AGG po swapie nie odpala.

: pn lut 17, 2014 15:38
autor: -=ren=-
oczywiście, więc plus na wtryskiwaczu pojawia się tylko w czasie kiedy pracują pompy paliwa, czyli powiedzmy przez dwie sekundy po przekręceniu i potem jeśli kręcimy silnikiem... Pompy napewno pracują, a plusa poszukam...

AGG po swapie nie odpala.

: pn lut 17, 2014 16:30
autor: jeryk10
http://www.autoprospect.ru/volkswagen/g ... es/398.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.autoprospect.ru/volkswagen/g ... es/397.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.autoprospect.ru/volkswagen/g ... es/396.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

AGG po swapie nie odpala.

: wt lut 18, 2014 19:16
autor: -=ren=-
ok więc sytuacja wygląda tak że na wtyczkach wtryskiwaczy mierzy mi się na kolorowych +5V do masy, do plusa 0. VCDS się łączy zarówno z silnikiem jak i z immo...
Na immo była błąd o niewłaściwym połączeniu wiązki - dał sie skasować (odłączona antena). W silniku był błąd - silnik zablokowany przez immobilizer - dał się usunąc. Żaden z tych błędów się nie powtarza/nie powraca po ponownej próbie odpalenia... Silnik nie odpala... Szukam narazie tych +12v dla wtryskiwaczy... Nie można zrobić output test dla wtryskiwaczy??

mam małe doświadczenie z nowszymi konstrukcajmi na wtrysku i mam pytanie odnosnie sterownika silnika, a mianowicie czy software coding powinno być; 00000??

edit:
doczytałem że kodowanie 0000 jest dla manualnej skrzyni - można zastosować jeszcze dla skrzyni auto i syncro...

AGG po swapie nie odpala.

: wt lut 18, 2014 19:51
autor: rysiektr
-=ren=- pisze:Nie można zrobić output test dla wtryskiwaczy??
w ADY nie da się, podejrzewam, że dla AGG jest podobnie
-=ren=- pisze:wygląda tak że na wtyczkach wtryskiwaczy mierzy mi się na kolorowych +5V do masy, do plusa 0
nie bardzo rozumiem, a ile masz na czerwonych względem masy ?

AGG po swapie nie odpala.

: wt lut 18, 2014 19:52
autor: -=ren=-
dobra winowajca znaleziony - pomijając moją winę w tej kwestiii :D w wiązkach od silnika do skrzynki bezpieczników, oprócz trzech wpinanych w w złaczki F, G1, G2 oraz oprócz wtyczki do wycieraczek pod S, pozostaje pojedynczy przewód czerwony z żółtą wtyczką o przekroju 1mm, który powinniśmy wpiąć pod gniazdo Z1 - w dokumentacji opisany jako INJECTOR POWER. Nie podpiąłem jego i to była przyczyna braku +12V czyli na czarnym przewodzie przy wtryskiwaczach. To co błędnie mierzyłem to było napięcie +5V do masy ale na kolorowych, czyli to co wychodzi z tranzystorów sterownika... Dziękuje za pomoc, na dniach poskładam i odpalę - mam nadzieję!

AGG po swapie nie odpala.

: wt lut 18, 2014 19:58
autor: rysiektr
-=ren=-, no to fajnie, że bez kosztowo udało się to naprawić :pub:

AGG po swapie nie odpala.

: wt lut 18, 2014 20:37
autor: -=ren=-
tak dla potomnych, według tego co podesłał jeryk10, kolory na wtyczkach wtryskiwaczy pokrywają się od sterownika - czy li sterowanie masą przychodzi na pin drugi wtyczki wtryskiwaczy z kolorami kolejno -szarym, - szaro/zielonym, -szaro/czerwonym, - szaro/niebieskim, odpowiednio dla pinów z ecu nr 2,46,47,48. Pin numer jeden we wtyczce wtryskiwacza, to rzeczone +12V - od każdej wtyczki odchodzi przewodem czarnym. Kolor czarny zmienia się w kolor czerwony na złączce na bloku silnika (tej składanej, po obróceniu, dwa większe piny to +12V i Masa). Od tamtego punktu mamy już przewód czerwony dla +12V i brązowy dla masy.Czerwony, który zakończony jest dużą wsuwką z żółtą obudową. Wpinamy go do skrzynki bezpieczników pod Z1 i sprawa załatwiona.