Strona 1 z 1

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: sob lis 30, 2013 13:55
autor: Bartek8509
Witam.
Nie chce zaśmiecać bo wiem że jest post na ten temat ale nie mogę go zanleźć, jeśli ktoś mogł by coś więcej na temat wyjaśnić.
Jak w temacie ".........." po załączeniu wentylatora obroty skaczą do ok. 1500 (tylko na jałowym) dodanie gazu powrót na jałowy i jest ok.
Nie wiem czy to ma jakiś związek ale ciężko odpala na zimnym i wolne obroty to ponad 600 i czasem delikatne wahania. VAG nie pokazuje błędów
Nie szarpie, moc jest.
Silnik 1.6 16v

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: sob lis 30, 2013 15:44
autor: wojtas46
Przepustnica może być do czyszczenia , warto również sprawdzić uszczelki pod kolektorem ssącym

Re: Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: sob lis 30, 2013 16:03
autor: Bartek8509
Obrazek

O tą przepustnice chodzi ?

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: pn gru 02, 2013 06:23
autor: wojtas46
Tak

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: pn gru 02, 2013 15:51
autor: marcin7x5
Przepustnica to raz. Warto tez sprawdzić jakie napięcie widzi sterownik silnika pred załaczeniem wentylatora oraz po jego właczeniu się. jak jest niższe niż 12V przez jakis tam czas to sterownik automatycznie podnosi obroty silnika.

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: pn gru 02, 2013 17:08
autor: Bartek8509
Przepustnica do czyszczenia ok, nie wiem czym to zrobić ale może coś znajdę na ten temat chyba że ktoś ma coś pod ręką to poproszę o link.

Sprawdzić uszczelki pod kolektorem ssącym rozumiem że będzie trzeba go wymontować ?

Sterownik silnika, tylko że nie mam pojęcia gdzie to jest :D Dobra biorę się za szukanie

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: wt gru 03, 2013 12:23
autor: marcin7x5
W tym silniku co masz to małoprawdopodobne aby to były uszczelki na kolektorze ssącym. To bardziej dotyczy silnika 1.6 8V (SR). Zacznij od umycia benzynką ekstrakcyjną całego wnętrza w przepustnicy. Tylko ją zdemontuj wcześniej. Zobaczysz jaki syf jest od spodu tej klapki.

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: wt gru 03, 2013 18:34
autor: Bartek8509
Ok dzięki panowie za wskazówki, na początek wezmę się za tą przepustnice tylko szkoda że tak pizga :?

Re: Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: ndz gru 22, 2013 22:53
autor: Bartek8509
Przepustnica wyczyszczona tylko teraz pytanie czy bez adaptacji mogę liczyć na poprawę tych niskich obrotów czy dopiero po ? Bo jak narazie to :ass: blada

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: pn gru 23, 2013 06:29
autor: wojtas46
Po przejechaniu kilkudziesięciu km , powinna się sama zaadoptować

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: pn gru 23, 2013 19:55
autor: kolunio21
Ja bym sprawdził czujnik temp. u mnie, akurat nie odpalał za pierwszym razem jak stygł, vag błędów nie pokazywał, po wymianie czujnika wszystko jest git.
Przepustnicy nie ruszałem,
Zrób jeszcze test jak masz vag-a to w momencie dziwnego zachowania się silnika , sprawdź jaką temperaturę pokazuje odczyt z czujnika na vag-u.

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: czw gru 26, 2013 16:14
autor: Bartek8509
Vaga nie mam i to będzie kłopot sprawdzić ten czujnik ale coś wymyślę.
Przepustnice ruszałem dlatego że po rozgrzaniu ma niskie obroty i dalej tak samo jest :/
Przejechałem ponad 100km i nadal przepustnica brzęczy po włączeniu zapłonu.

Co do tych falujących obrotów bo załączeniu się wentylatora to teraz nie falowały :/ Ja już nie wiem o co mu chodzi

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: sob gru 28, 2013 18:55
autor: kolunio21
U mnie vag nie pokazywał błędu czujnika temp. a fatycznie czujnik był walnięty, zmieniłem i teraz nic się nie dzieje za każdym razem pali od strzała i obroty są takie jak powinny czy ciepły czy zimny.
Ja bym sprawdził ten czujnik, zobacz jeszcze co będzie się działo jak wtyczkę z niego odłączysz .

Problem z obrotami po załączeniu się wentylatora

: czw kwie 10, 2014 18:10
autor: Bartek8509
Przepustnica wyczyszczona adaptowana czujnik temp jest ok nie zmieniło to nic.
Wg książki jest coś takiego jak sterownik przepustnicy jest odpowiedzialny za sterowanie biegiem jałowym po włączeniu energochłonnych odbiorników prądu np przy kołach skręconych do oporu spadają obroty biegu jałowego co znaczy że trzeba sprawdzić ten sterownik i u mnie faktycznie spadają przy max skręcie więc pozostaje sprawdzenie tego sterownika a jeśli to nie on to nie mam pojęcia