Niedogrzany silnik.

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TomEs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 14, 2013 16:52

Niedogrzany silnik.

Post autor: TomEs » wt paź 22, 2013 18:46

Cześć.
Podczas jazdy strzałka temperatury dochodzi max. do jednej kreski przed 90 stopni,jak pojeżdżę w korku przez dłuższą chwilę dojdzie do 90 stopni ale szybko opada,przez co wciąż poruszam się na niedogrzanym silniku.Brat ma ten sam silnik 1.6 AKL w audi a3 i temperaturę cały czas mu trzyma 90.Co radzicie? Termostat czy może czujnik temperatury? Komputer pokazał sporadyczny błąd lambdy który nie wrócił po skasowaniu.
Ostatnio zmieniony wt paź 29, 2013 20:03 przez TomEs, łącznie zmieniany 2 razy.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Niedogrzany silnik.

Post autor: wojtas46 » wt paź 22, 2013 18:58

Do wymiany termostat , jeśli w korku się nagrzewa a w czasie jazdy spada to wszystko wskazuje na niego



Awatar użytkownika
Azgorath
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: czw kwie 18, 2013 11:09

Niedogrzany silnik.

Post autor: Azgorath » wt paź 22, 2013 19:23

Miałem to samo, tzn. w korku wskazówka dochodziła do 90 stopni, ale tylko zaczynałem jechać i opadała do kreski przed 90. Wymieniłem termostat i dalej to samo (z tym, że teraz samochód się szybciej nagrzewa, więc i tak był do wymiany). Odkryłem jednak coś ciekawego, dojedź na miejsce i jak wskazówka będzie kreskę przed 90, to wyłącz silnik, wyciągnij kluczyk, po chwili włącz zapłon i zobacz co pokazuje na zegarach. U mnie wtedy pokazuje równiutkie 90 stopni, czyli wychodzi na to, że termostat jest OK, tylko czujnik przekłamuje i źle pokazuje na desce.



Awatar użytkownika
bugatti415
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: śr kwie 24, 2013 11:16
Lokalizacja: Swidnica

Niedogrzany silnik.

Post autor: bugatti415 » wt paź 22, 2013 20:19

U mnie objaw jest ten sam.To znaczy jak na wskazniku jest kreska przed 90 stopni wylaczam zaplon i przekrecam kluczyk.Pokazuje 90 stopni.Ale tylko na chwile bo po odpaleniu silnika znowu spada na kreske przed 90 i tak trzyma caly czas.Denerwuje mnie to.Chyba wieksze spalanie nawet przez to mam.Zanim do tego doszlem to wymienilem trzy termostaty.Wszystkie firmy Wahler.Jak sie okazalo kazdy z nich byl dobry.Wina lezy po stronie czujnika temperatury.Z tego co widze do dosc duzo ludzi ma problemy z tymi czujnikami.W piatek bede wiedzial na 100%.Jade na przeglad w warsztacie w ktorym zakladali mi ten czujnik.Jest jeszcze na gwarancji wiec bede sie domagal nowego.Napisze co i jak.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Niedogrzany silnik.

Post autor: marcin7x5 » śr paź 23, 2013 11:42

Wystarczy poczytać forum a odpowiedz jest jedna- do wymiany czujnik temp cieczy. I to tylko na oryginał - ok 90 zł kosztuje.



TomEs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 14, 2013 16:52

Re: Niedogrzany silnik.

Post autor: TomEs » śr paź 23, 2013 18:10

Dzięki za wszystkie posty.Rzeczywiście po włączeniu zapłonu na gorącym silniku strzałka zatrzymuje się na 90,chociaż chwilę wcześniej podczas jazdy lądowała tylko na jednej kresce przed 90,o postępach napiszę.



Awatar użytkownika
Azgorath
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: czw kwie 18, 2013 11:09

Niedogrzany silnik.

Post autor: Azgorath » czw paź 24, 2013 20:11

W ramach informacji: u mnie się okazało, że czujnik jest do wymiany, pokazuje złe wartości.



Awatar użytkownika
bugatti415
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: śr kwie 24, 2013 11:16
Lokalizacja: Swidnica

Niedogrzany silnik.

Post autor: bugatti415 » pt paź 25, 2013 19:14

A wiec tak jak mowilem,bylem dzisiaj na przegladzie technicznym samochodu w tej samej firmie gdzie zakladano mi ten czujnik.Podpieli VAG i okazalo sie ze roznica miedzy wskazaniami na liczniku a VAG wynosi 25 stopni.Czujnik na gwarancji,wymienili na miejscu.Teraz po paru minutach jazdy wskazowka wstaje do pionu i tak trzyma caly czas.Mam nadzieje ze szybko nie nawali.



TomEs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 14, 2013 16:52

Re: Niedogrzany silnik.

Post autor: TomEs » ndz paź 27, 2013 21:26

Podmieniłem czujnik z auta brata,i żadnej zmiany - wskazówka dochodzi najwyżej do jednej kreski przed 90 czyli w moim przypadku to chyba jednak będzie termostat,szczególnie że dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły jak zegar na desce pokazuje ok 25% skali.cdn...
Ostatnio zmieniony pt lis 01, 2013 14:02 przez TomEs, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Niedogrzany silnik.

Post autor: Qto » ndz paź 27, 2013 22:50

TomEs pisze:dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły jak zegar na desce pokazuje ok 25% skali.
termostat :bigok:



Awatar użytkownika
tomcio06750
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 22, 2011 12:07
Lokalizacja: Szczecin/Świdwin/Połczyn Zdrój

Niedogrzany silnik.

Post autor: tomcio06750 » pn paź 28, 2013 19:47

ja także stawiam na czujnik przerabiałem ten temat wymieniłem 3 termostaty i okazał się jednak czujnik pomimo to że kupiłem nowy i oryginalny vw mowie szukaj nadal usterki w czujniku pozdrawiam...



TomEs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 14, 2013 16:52

Re: Niedogrzany silnik.

Post autor: TomEs » pt lis 01, 2013 14:16

Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy,silnik grzeję się do 90 stopni i tą temperaturę trzyma, stary termostat otwierał się już przy 55 stopniach. Wymieniłem na zamiennik francuskiej produkcji ok.10 złotych tańszy od wachlera. Dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
SeDay
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 11:54
Lokalizacja: FWS
Kontakt:

Niedogrzany silnik.

Post autor: SeDay » pn lis 04, 2013 00:02

Ja mam również silnik 1.6 SR AKL i gdy były upały i samochód stał w miejscu to było równo 90*C ale gdy jeździłem to spadało kreske niżej za to przy obecnych temperaturach gdy dłużej stoi to jest kreska przed 90*C a jak np. jadę ok. 100 km/h to dochodzi do 60*C ;/ Silnik się nie przegrzewa i wszystko jest drożne więc termostat chyba to nie jest ;/


Znajomy w Passacie B5 1.9 TDI miał podobnie tyle że nie spadało mu tak nisko i jeździł z tym cały czas aż sprzedał samochód :)


Skuter ZIPP Vapor 50/80cm3 '06 --> Škoda Felicia 1.3 MPI '97 Kombi --> VW Polo III 1.3 '94 HB --> Fiat Punto II FL 1.9 JTD '00 HB --> Ford Focus MK1 1.8 16V '99 Kombi --> VW Golf IV 1.6 SR '98 HB / Opel Zafira A 2.0 DTI '02

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Niedogrzany silnik.

Post autor: Qto » pn lis 04, 2013 00:18

SeDay pisze:Silnik się nie przegrzewa
dziwne żeby się przegrzewał skoro jest niedogrzany...jedno wyklucza drugie
SeDay pisze:wszystko jest drożne więc termostat chyba to nie jest
no właśnie termostat jest winny



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości