Strona 1 z 2

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: pn paź 21, 2013 20:14
autor: Dziaku
Witam serdecznie
Mam w swoim MK1 cabrio silnik 1.6 PN. Były tez w MK2 i Jettcie.
Otóż silnik ogólnie chodził fajnie, równo ale po nagrzaniu kopcił na niebiesko. Postanowiłem go rozebrać i zobaczyć o co komon.
Po ściągnięciu głowicy wyglądało to tak :

Obrazek

Nie znalazłem jednoznacznej przyczyny kopcenia. Olej był do bani. Uszczelka pod głowicą tez niezaciekawa, ale nie było widać żeby gdzies przepuszczała.
Wymieniłem uszczelniacze, podocierałem zawory, wymyłem głowicę, wszystkie kanały, wymyłem smok pompy itp. Powymieniałem uszczelki, uszczelkę pod głowicą itp. Ponieważ nie znalazłem jakiejś wady postanowiłem tez wymienić pierścienie tłokowe. Pierścienie olejowe stare były dosyć zamulone i mało przepustowe.
Wbrew pozorom silnik nie wyglądał na zajechany. Panewki, cylindry, kszywki wałka itp naprawde w fajnym stanie.

Obrazek

Poskłdałem wszystko, odpaliłem....i coś jest nie tak. Co prawda już nie kupci, ale po odpaleniu chodzi około 5-10 sekund idealnie a następnie pracuje nierówno. Tak jakby miał jakieś dziury w zapłonie. Ale podmieniłem świece, palec, kopułkę i przewody i nadal to samo. Regulowałem też kąt wyprzedzenia zapłonu ale nic to nie daje. Czasami słychac przy wydechu ewidentnie jakby miał dziury w zapłonie. Co ciekawsze sprawdziłem sprężanie i wszędzie jest 9-9,5 bar. Ręce już mi opadły. Co jeszcze może być przyczyną takiej pracy silnika ? Niby się wkręca na obroty, ale na wolnych chodzi gorzej niż wcześniej. Ciekawą sprawą jest to, że po wykręceniu świec z dwóch środkowych cylindrów są one ciemniesze / odymione bardziej niż te zewnętrzne. Czyli jakby było coś nie tak z dwoma środkowymi cylindrami ? Może coś z cewką być ? :/ Z ładowaniem ? :/ Szklanki ?
Bardzo proszę Was o pomoc.
Pozdrawiam

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: pn paź 21, 2013 21:19
autor: marcin1992_3b
Może zadam głupie pytanie, bo jeśli robisz taki remont to chyba logiczne że to zrobiłeś. Ale jednak zapytam, oddawałeś głowicę do planowania?? :)

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: wt paź 22, 2013 08:39
autor: Dziaku
No własnie nie :) Położyłem głowicę na szkle z papierem i szlifując zabieliła się na całej powierzchni równo więc uznałem, że nie ma potrzeby... Może to był błąd... Nie wiem.

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: wt paź 22, 2013 11:59
autor: marcin1992_3b
Przy każdorazowej zmianie uszczelki powinno a nawet trzeba oddać głowicę do planowania. Nawet jeśli bez planowania była by szczelna to i tak po jakimś czasie wydmuchnie uszczelkę. :) Już raz się o tym przekonałem na własnej skórze :D . Więc musisz oddać głowicę do planowania bo takie przycieranie papierkiem ściernym raczej nic nie da i dalej będą problemy z pracą silnika. Pozdro.

Re: [MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: wt paź 22, 2013 18:37
autor: psilos1
marcin1992_3b pisze:Przy każdorazowej zmianie uszczelki powinno a nawet trzeba oddać głowicę do planowania. Nawet jeśli bez planowania była by szczelna to i tak po jakimś czasie wydmuchnie uszczelkę. :) Już raz się o tym przekonałem na własnej skórze :D . Więc musisz oddać głowicę do planowania bo takie przycieranie papierkiem ściernym raczej nic nie da i dalej będą problemy z pracą silnika. Pozdro.
Nie ma potrzeby planowania prostej głowicy -zawsze sprawdza się jej płaszczyznę.NIE planuje się prostej głowicy,to chyba oczywiste.

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: wt paź 22, 2013 19:46
autor: Dziaku
Czyli co wina głowicy ? Naprawdę jakbym widział potrzebę planowania to bym tak zrobił. Przykłądałem liniał i wsio ok. Jakieś inne pomysły ? Czy naciąg paska rozrzadu ma jakieś znaczenie ? Ustawiłem według regułu, że dwoma palcami jest się w stanie go przekręcić o 90 stopni.
A co do świec to wygląda to tak :
Obrazek

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: wt paź 22, 2013 21:00
autor: vp-tdi
9,5 bar-a to nie za mało do tego po remoncie silnika ? ja w swoim parchu mam po 12 bar na cylindrze i auto mam od 3 lat i nic w nim nie robione... a silnik tez mam 1.6 benzyna .1988r

Re: [MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: śr paź 23, 2013 06:30
autor: Dziaku
vp-tdi pisze:9,5 bar-a to nie za mało do tego po remoncie silnika ? ja w swoim parchu mam po 12 bar na cylindrze i auto mam od 3 lat i nic w nim nie robione... a silnik tez mam 1.6 benzyna .1988r
9,5 ale mierzone gdy silnik p[o złożeniu pracował z 10 minut. Wiadomo, że piescienie itp muszą sie poukładać. Jak go rozbierałem to miał 10-11 bar.

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: śr paź 23, 2013 07:41
autor: Karmel
Założyłeś nowe pierścienie i masz kompresję mniejszą niż wcześniej ?? pierścienie poukładały się zaraz po pierwszym zamachu, a jeżeli chodzi Ci o dotarcie to tym bardziej jak mają obecnie ścisk i naprężenia kompresja powinna być wyższa, dużo wyższa.

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: śr paź 23, 2013 10:45
autor: vp-tdi
poprawka ,dziś z ciekawosci pojechałem na mierzenie spreżania ,na ciepłym silniku mam po 12.5 bara, gosciu sie pytał czy jakis remont robiłem ? .nic nie robione od 3 lat... tylko wymiana oleju i filtrów. poprzedni wlasciciel tez nic nie robił.

tym bardziej sie dziwie ze ty masz wsio prawie wszystko nowe i tak malo masz ,chyba ze sie dotrze....

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: śr paź 23, 2013 12:47
autor: Dziaku
Sprawdzę w weekend jeszcze raz....

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: śr paź 23, 2013 14:20
autor: marcin1992_3b
Oddaj głowicę do planowania i będzie w porządku. Widać po pierwszych zdjęciach że masz jakieś przedmuchy. Takie jest moje zdanie, może się nie znam. Jeśli piszę coś nie tak to sorki. Niech się wypowie ktoś kto bardziej jest ogarnięty w mechanice i ma na co dzień do czynienia z silnikami :) .

Re: [MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: śr paź 23, 2013 14:53
autor: psilos1
marcin1992_3b pisze: Widać po pierwszych zdjęciach że masz jakieś przedmuchy.
:banghead:

[MK1/MK2] 1.6 PN Golf - problem po remoncie silnika FOTO

: śr paź 23, 2013 16:11
autor: Dziaku
Najdziwniejsze jest to, że przed remontem czy na ciepłym silniku czy na zimnym miał po 11 bar, a teraz 9,5 :/ Nie jest tak, że jakby głowica wymagała planowania to i wczesniej miałaby przedmuchy i mniejsze ciś sprężania ?