Strona 1 z 1

1,8 gti 8 zaworów nie pasują znaki rozrządu

: pt paź 18, 2013 05:45
autor: golfauto
Witam,

Czy koła do wałków rozrządu i wałka pośredniego(załonu) można przykręcić w dowolnym miejscu do wałka czy może mają jakieś ściśle ustalone punkty mocowania jak koło na wale korbowym? Nie odkręcałem nigdy tych kół więc nie wiem.

U mnie silnik chodzi ale znaki się nie zgadzają.

Na kole rozrządu: jak ustawić kreskę na kole równo z płaszczyzną głowicy (po zdjęciu pokrywy) to drugi znak po drugiej stronie tego samego koła OT nie pasuje do strzałki na plastiku ( ok 5 mm różnicy).

Na kole wałka pośredniego kropka jest odsunięta ok 10 mm od nacięcia na kole pasowym (takie ciężkie koło waży 1,8 kg od pompy chłodzenia i alternatora) zamiast się zgrać z tym nacięciem.

Na kole zamachowym zgadza się znak O (taka mała łezka obok większego nacięcia) z GMP 1 cylindra. (spotkałem się z opisem w necie, że to większe nacięcie oznacza GMP 1 cylindra?)

Dlaczego mimo takich ustawień silnik działa?

Czy jest możliwe, prawidłowe ustawienie wałków rozrządu i pośredniego tak aby silnik działał a przykręcenie kółek w dowolnej pozycji?

1,8 gti 8 zaworów nie pasują znaki rozrządu

: pt paź 18, 2013 09:15
autor: Paweł Marek
Wszyskie kółka rozrzadu mozna przykręcić tylko w jednej pozycji bo maja kliny ustalające, pod warunkiem że te kliny nie sa zerwane albo ich gniazda wyrobione co się zdarza. Te 5 mm na kółku nie jest za bardzo istotne. Jeśli masz znak na pokrywie rozrządu to tego się trzymaj , a znak po stronie głowicy w zasadzie tak się pisze że ma się pokrywać z powierzchnią głowicy ale dokładniej to w serwisówce stoi że ma się pokrywać z górną krawędzią osłony wewnetrznej blaszanej paska rozrządu i stąd chyba ta różnica. na dole no to po prostu trzeba zdjać pasek i znaki zgrać, ale jeśli teraz nie są zgrane a silnik chodzi normalnie to po zgraniu trzeba bedzie prawdopodobnie wyjąć aparat zapłonowy i włożyć w odpowiedniej pozyji i wyregulować wyprzedzenie zapłonu.