Strona 1 z 2

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: wt paź 01, 2013 15:33
autor: mateoj6
Witam.

Od pewnego czasu pojawił się problem z bardzo nierówną pracą silnika. Problem występuje na zimnym silniku, dławi się, obroty spadają do 500 i zwiększają do 1200. Jak silnik się rozgrzeje, problem ustaje, pali równo zarówno na benzynie jak i gazie, spalanie w normie (bez zmian w górę czy w dół, do tego co było wcześniej).
Mechanik sugeruje wymianę sondy lambda. Błędy z górną, lub dolna granicą występują, ale odkąd mam samochód, a to już ponad 2 lata, zawsze tak było, a pracował równo. Po podpięciu pod komputer sonda pracuje - na wykresie widac skoki od 0,2 do 0,9.

Była wymieniana rura od filtra powietrza do przepustnicy (stara była dziurawa), przewody WN i świece.

Bardzo proszę o radę, gdyż wpakować ~500zł w wymianę sondy nietrudno, a nie mam pewności czy to rozwiąże mój problem.

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: wt paź 01, 2013 16:58
autor: hossearkadio26
Jeżeli jeździsz na gazie błąd sondy to normalka.
A co do falowania na zimnym polecam sprawdzić uszczelki kolektora ssącego.

Pozdrawiam

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: wt paź 01, 2013 17:04
autor: mateoj6
Dochodzi do tego, że jak ruszam, to obroty spadają do 250 i czasem gaśnie.. Podobnie podczas jazdy, dodaje gazu a on się dławi zamiast przyspieszać.

Dzięki za radę!

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: wt paź 01, 2013 17:12
autor: hossearkadio26
Skoro po rozgrzaniu jest ok to stawiam na pierwszym miejscu te uszczelki.

Miałem tak samo i po wymianie problem zniknął.

Można je w bardzo łatwy sposób sprawdzić.
Weź do ręki zwykłego plaka i na zimnym silniku gdy obroty falują potraktuj miejsca w których są te uszczelki właśnie tym preparatem.
Jak silnik podniesie obroty to masz przyczyne.

Pozdrawiam

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: wt paź 08, 2013 16:56
autor: mateoj6
Nie pomogło..

Dalej nierówna praca..

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: wt paź 08, 2013 18:53
autor: wojtas46
mateoj6, możliwe że odwalił kitę czujnik temperatury cieczy

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: śr paź 09, 2013 13:47
autor: jameess
Najpierw wymień mechanika, bo co ma sonda do zimnego rozruchu auta?
Jak kolega wcześniej sugerował podmień czujnik temp. jak nie pomoże to trzeba się przyjrzeć przepustnicy, czyli czyszczenie i adaptacja ale jeśli po nagrzaniu auto nie faluje to będzie czujnik temp.

Co do sondy lambda to oryginał bosch kosztuje max 300 zł a wymiana jest banalna, szympans by to sam zrobił.

Co do błędów sondy to wynikają one ze złej regulacji instalki gazowej, dobrze wystrojony gaz nie ma prawa rozjeżdżać korekt a tym samym wyrzucać błędów sondy lambda. Podjechać do dobrego gazownika i to ogarnie.

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: śr paź 09, 2013 19:09
autor: mateoj6
Czujnik mi kiedyś padł, wymieniłem na nowy. Od tego czasu nie było problemu, w VAGu nie zgłasza żadnego błędu.
Przepustnicę czyściłem i adaptowałem końcem sierpnia, problemy zaczęły się tak naprawdę w chłodniejsze późno wrześniowe dni.

O błędach sondy czytałem, ponoć często się zdarzają. Auto mam na pewno dobrze ustawione, padła listwa wtryskiwaczy (3 z 4 do wymiany), po naprawie instalacja została ustawiona, a zakład w którym robiłem ma bardzo dobre opinie u znajomych (zresztą takie samochody jakie stoją tam zaparkowane, też dużo mówią o klasie zakładu). Mechanik u którego serwisuje auto, twierdzi że sonda nie wykazuje oznak życia, ale nie byłem do końca pewny, więc sam się podłączyłem i sonda pracuje. Obrazek

Spróbuję poszukać kogoś z takim samym autem, na tyle życzliwego, żeby zgodził się zamienić czujnikami :)

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: śr paź 09, 2013 20:58
autor: Dam
Sonda zaczyna pracować dopiero po rozgrzaniu auta, a skoro masz problem na zimnym silniku to niepotrzebnie drążysz jej temat.

Napisz jeszcze raz co dokładnie już zrobiłeś przy aucie.

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: śr paź 09, 2013 21:30
autor: mateoj6
Zaczęło się od szarpania na gazie na zimnym/ciepłym.

Wymieniłem przewody WN i świece (NGK), po wymianie na benzynie chodził jak złoto, na gazie dalej szarpał, więc podjechałem do gazownika, zdiagnozowali wtryskiwacze, wymieniłem wtryskiwacze.
Wszystko chodziło w porządku, aż nie wiadomo skąd na zimnym zaczął bardzo nierówno pracować i gasnąć. Mechanik poradził wymianę rury biegnącej od filtra paliwa do przepustnicy - była dziurawa, ciągnął lewe powietrze, ale wymiana nie pomogła, silnik dalej chodzi nierówno.

Zastosowałem się do rady kolegi i psiknąłem plakiem w miejscu łączenie kolektora dolotowego i bloku, bez efektu.

To szarpanie występuje jak auto postoi kilka dobrych godzin. Czasem rano jechałem do pracy i wieczorem po odpaleniu było dobrze i problem występował następnego ranka, czasami wieczorem szarpał tak samo jak rano..

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: śr paź 22, 2014 19:05
autor: mateoj6
Odświeżam temat.

Problemy ustały wraz z nadejściem wiosny, teraz powróciły, kiedy temperatury spadły do okolic 10 stopni.

Na zimnym pracuje bardzo nierówno, po rozgrzaniu, nawet przed osiągnięciem optymalnych 90 stopni uspokaja się i pracuje w porządku. Vag nic nie pokazuje.

Jakieś pomysły? Cokolwiek...

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: śr paź 22, 2014 19:37
autor: marcin7x5
...czujnik temperatury .....

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: śr paź 22, 2014 19:42
autor: mateoj6
Sprawdzony, wymieniony - brak poprawy.

Bardzo nierówna praca na zimnym silniku

: śr paź 22, 2014 19:47
autor: marcin7x5
To jeszcze uszczelki pod kolektorem ssącym. To, że na plaku nic nie zmienia się nie oznacza że na zimnym tam nie zaciąga.