Strona 1 z 2

Gwizdze cos pod maska ..

: śr cze 12, 2013 18:27
autor: Wiatr_w_Oczach
Witam ,
od 2 dni jestem posiadaczem golfa cabrio 1.8 8v przebieg 94000 mil ostatnio servisowane nie wiadomo kiedy ,wiem wolne i z apetytem :food: , autko kupione za grosze od kobiety z malej miejscowosci pod dublinem , miala go od 7 lat - wklad finansowy oczywiscie w planach :pub: .
Jest to moj pierwszy golf , pierwszy volkswagen i.t.p .. zamierzam sie za niego wziac - mam juz zestaw paska z napinaczem , filtry (oprocz filtra kabiny ?? nie wiem czy zmieniac ?) , (olej magnatec 10w-40 uniwersalny podobno benz i diesel ) . Nie zagladalem jeszcze w zawieszenie , na razie silnikiem sie chce zajac ;) .
Auto stalo od roku , jest porosniete mchem i ma slady korozji na drzwiach ale to nie wzery tylko podrapania i otluczenia - do malej kosmetyki , ale to nie o tym teraz -

auto wydawalo 2 odglosy : gwizd i syczenie :grin: , syczeniem okazala sie pekniete gumowe kolanko na jakims podcisnieniu idacym do bebna serwa , na razie zakleilem tasma na prowizorke :los2:
-gwizdze mu cos wydaje mi sie ze w okolicach rozrzadu , gwizd jest pod obroty silnika , i tu pytanko : czy to pompa wody czy napinacz czy co jeszcze moze byc ? czy MUSZE zmieniac pompe razem z paskiem czy lepiej jej nie zaczepiac :satan: ?
Aha i na co powinienem zwrocic szczegolna uwage - wszelkie rady i podpowiedzi mile widziane .
Z gory dziekuje i pozdrawiam .
Michal

Gwizdze cos pod maska ..

: śr cze 12, 2013 20:38
autor: numb7
Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. MK2 1.6 na gaźniku 2E2 + LPG, też mi gwiżdże pod maską, najgorsze, że z okolic gaźnika... Najgłośniej na biegu jałowym i przy jeździe na stabilnych obrotach. Dźwięk znacząco cichnie podczas przyspieszania. Wcześniej niż 2 miesiące temu zdarzało się to sporadycznie, może 2 razy na 10 odpaleń silnika, a teraz świszcze za każdym razem. Czy może to być jakaś nieszczelność?

Gwizdze cos pod maska ..

: śr cze 12, 2013 21:08
autor: Waqa
Wiatr_w_Oczach nie ma co tu sie zastanawiać. pompa wody do wymiany. ja wymieniam z każdą wymiana rozrządu, przecież koszty nowej pompy nie są duże...

Gwizdze cos pod maska ..

: śr cze 12, 2013 22:46
autor: Wiatr_w_Oczach
Waqa, dzieki za szybka odpowiedz :okej: , masz racje jutro pojde i zakupie pompe jak robic to wszystko od razu . Znalazlem na stronce taka jedna , wlasciwie dwie z tym samym opisem ale inna cena (30 euro roznicy) a nigdy nie widzialem jak to w vw wyglada wiec czy moglbys rzucic okiem na link i poradzic cosik ?
Dzieki pozdrawiam

http://www.irishautoparts.ie/Cooling-He ... Parts.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gwizdze cos pod maska ..

: ndz cze 23, 2013 04:34
autor: Wiatr_w_Oczach
Nie ma podpowiedzi widze ale wierce dalej temat :grin: .
Jestesmy po wymianie paska rozrzadu ,napinacza, pompy wody ,plynu chlodzacego, filtrow i oleju ,zdjalem tez kola (chyba oryginalnie mial BBS 6x15") z lysymi oponami i zalozylem 7x16" EXIP 215/40 195/45 , jutro wpada przednie prawe swiatlo , i 2x20mm dystanse H&R uzywane wszystko wyrwalem :okej: .
Niepokoi mnie wczesniej wspomniany gwizd - i nierowne obroty silnika na biegu jalowym ,a takze podczas jazdy po zmianie biegu powoli spada z obrotow .
Przy zmianie paska zaznaczylem i ustawilem tak jak bylo , ale przy znaku na kole zebatym po prawej stronie za nic nie moglem sie doszukac znaku na obudowie .
Nie wiem czy w dobra strone ide , przydal by sie jakis doswiadczony golfiarz - diagnosta - wrozbita .
pozdrawiam

Gwizdze cos pod maska ..

: pt lip 12, 2013 14:46
autor: Wiatr_w_Oczach
Witam wszystkich ponownie .
Lece dalej :chytry:
Poprzednie objawy nie wzbudzily zainteresowania wiec dodam nowe :grrr:
Zmienilem 4 swiece i zaczelo sie - jakby nie palil na jeden cylinder przy rozruchu :goof: telepie go i puszcza dymek , po dodaniu gazu lapie rytm i jest ok do nastepnego rozruchu ( w sumie rzadziej tak sie dzieje gdy juz jest cieply )
Czy to wina swiec ? Dwie z nich ciezko bylo odkrecic cholernie i wkrecic , staralem sie nie nawrzucac nic do srodka , ale paprochow bylo co niemiara :bylo:
Zwracam sie do Forumowiczow o pomoc tylko dlatego ze jestem samoukiem , caly czas mnie cos nowego napotyka w drodze do celu a ja nie wiem gdzie zaczac :banghead:
korzystam z youtube - tam jest wiele rzeczy pomocnych , ale wciaz za malo jak dla mnie .
Wszystkie rady mile widziane !!!
Pozdrawiam

Gwizdze cos pod maska ..

: pt lip 12, 2013 17:45
autor: Adi wwl
kolego a jakieś błędy ma?

Gwizdze cos pod maska ..

: wt lip 16, 2013 01:52
autor: Wiatr_w_Oczach
Witam i dzieki za odpowiedz . Niestety nie bylem na komputerze jeszcze musze przyznac :blush: , na razie staram sie po kosztach porobic tyle ile musze azeby auto wrocilo do stanu uzywalnosci .. a on ostatnio przy wyjezdzie z cpn postanowil nie zareagowac na wciskanie pedalu gazu - a wrecz gasl kiedy wciskalem pedal :otepienie: potem nie mogl odpalic przez chwile , po paru minutach bylo juz wszystko cacy ..
Sprobuje sie wkrecic do kolezki jego brat kupil ostatnio komputer wiec moze uda sie za friko :helm: bo niewiele sie podpowiedzi doczekalem jak do tej pory wiec moze tedy droga ?
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

Gwizdze cos pod maska ..

: wt lip 16, 2013 21:36
autor: psilos1
Sprawdz czy silnik nie wszedł w"tryb awaryjny"np przez źle ustawiony rozrzad -zobacz czy nie odcina powyżej 5 tys obrotów.Wyżej wspomniane piszczenie to zapewne łożysko alternatora -doraźnie możesz go potraktować WD40.
Dobrze jest coś zrobić za friko i czuć się "bohaterem w swoim domu"ale czasy Adama Słodowego (jeżeli nie wiesz kto to taki Y/T)bezpowrotnie minęły i nauka na własnych błędach jest często bardzo kosztowna !

Gwizdze cos pod maska ..

: śr lip 17, 2013 01:17
autor: Wiatr_w_Oczach
Witam psilos i dzieki za porade - A. Slodowy ??? Stary ja chodzilem spac czytajac "Malego Majsterkowicza" :bigok: - moja ulubiona lektura z dziecinstwa hehe. Co do nauki na bledach to licze sie z tym ze moge cos popsuc - dlatego tez zwracam sie do Was bardziej doswiadczonych w temacie o pomoc :los2:
Jutro sprawdze z odcinaniem powyzej 5 tysiecy obrotow nie bede teraz sasiadom pobudki robil :ass: - rozrzad zaznaczylem korektorem tak jak byl ustawiony , a wydaje mi sie ze pasek byl oryginalny (WYDAJE MI SIE ZAZNACZAM :goof: ) .
Dzieki za podpowiedz pozdrawiam .

Gwizdze cos pod maska ..

: pt lip 19, 2013 10:22
autor: Wiatr_w_Oczach
Witam ponownie ,
sprawdzalem z tym wkrecaniem do 5000 obrotow i nie ma problemu , nie gasnie , nie odcina nic , ale nadal mi nierowno pracuje zwlaszcza na zimno , czy to moze byc tzw silniczek krokowy ? jesli tak to gdzie go szukac w moim golfinie bo podobno da sie go przeczyscic ? na innym forum czytalem ze przyczyna moze byc podcisnienie idace od kolektora do serwa - u mnie jest zaklejone tasma na razie , szukam zamiennika usilnie .
Pozdrawiam

Gwizdze cos pod maska ..

: pt lip 19, 2013 12:02
autor: marcin7x5
Silniczek krokowy masz razem z przepustnicą i to raczej ją nalezy wyczyścic.

Re: Gwizdze cos pod maska ..

: pt lip 19, 2013 14:20
autor: Wiatr_w_Oczach
marcin7x5 pisze:Silniczek krokowy masz razem z przepustnicą i to raczej ją nalezy wyczyścic.
Witam Marcin dzieki za odpowiedz - juz 2 tygodnie tu probuje zablysnac i dopiero teraz dostaje jakies konkretne podpowiedzi .
Bylbym wdzieczny gdybys mi powiedzial gdzie jest przepustnica i czy dam rade ja pod domem zdjac i zalozyc z powrotem ? silnik to stare 1.8 8v 75 bhp
Mam silikon wysokotemperaturowy - zostal mi po wymianie pompy wody :helm: czy potrzeba jakowes uszczelki pod to czy co i jak ?
Dzieki pozdrawiam

Gwizdze cos pod maska ..

: pt lip 19, 2013 14:38
autor: marcin7x5
Aż tak "głeboko" to nie siedzę w "starszych" silnikach. To pewnie będzie cały zespól wtryskowy. Znajdziesz go tam gdzie dochodza przewody od filtra powietrza. Jest przykręcony do kolektora ssącego i z pewnościa nowe uszczelki na połaczeniu by się przydaly. Poszukaj w dziale benzyna tematów o monowtrysku to pewnie znajdziesz ciekawe podpowiedzi. Niestety więcej w tym temacie nie pomogę ci ze wzgledu na małą wiedzę.