Strona 1 z 2
Gwizdze cos pod maska ..
: śr cze 12, 2013 18:27
autor: Wiatr_w_Oczach
Witam ,
od 2 dni jestem posiadaczem golfa cabrio 1.8 8v przebieg 94000 mil ostatnio servisowane nie wiadomo kiedy ,wiem wolne i z apetytem
![food :food:](./images/smilies/food.gif)
, autko kupione za grosze od kobiety z malej miejscowosci pod dublinem , miala go od 7 lat - wklad finansowy oczywiscie w planach
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
.
Jest to moj pierwszy golf , pierwszy volkswagen i.t.p .. zamierzam sie za niego wziac - mam juz zestaw paska z napinaczem , filtry (oprocz filtra kabiny ?? nie wiem czy zmieniac ?) , (olej magnatec 10w-40 uniwersalny podobno benz i diesel ) . Nie zagladalem jeszcze w zawieszenie , na razie silnikiem sie chce zajac
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Auto stalo od roku , jest porosniete mchem i ma slady korozji na drzwiach ale to nie wzery tylko podrapania i otluczenia - do malej kosmetyki , ale to nie o tym teraz -
auto wydawalo 2 odglosy : gwizd i syczenie
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
, syczeniem okazala sie pekniete gumowe kolanko na jakims podcisnieniu idacym do bebna serwa , na razie zakleilem tasma na prowizorke
-gwizdze mu cos wydaje mi sie ze w okolicach rozrzadu , gwizd jest pod obroty silnika , i tu pytanko : czy to pompa wody czy napinacz czy co jeszcze moze byc ? czy MUSZE zmieniac pompe razem z paskiem czy lepiej jej nie zaczepiac
![satan :satan:](./images/smilies/satan.gif)
?
Aha i na co powinienem zwrocic szczegolna uwage - wszelkie rady i podpowiedzi mile widziane .
Z gory dziekuje i pozdrawiam .
Michal
Gwizdze cos pod maska ..
: śr cze 12, 2013 20:38
autor: numb7
Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. MK2 1.6 na gaźniku 2E2 + LPG, też mi gwiżdże pod maską, najgorsze, że z okolic gaźnika... Najgłośniej na biegu jałowym i przy jeździe na stabilnych obrotach. Dźwięk znacząco cichnie podczas przyspieszania. Wcześniej niż 2 miesiące temu zdarzało się to sporadycznie, może 2 razy na 10 odpaleń silnika, a teraz świszcze za każdym razem. Czy może to być jakaś nieszczelność?
Gwizdze cos pod maska ..
: śr cze 12, 2013 21:08
autor: Waqa
Wiatr_w_Oczach nie ma co tu sie zastanawiać. pompa wody do wymiany. ja wymieniam z każdą wymiana rozrządu, przecież koszty nowej pompy nie są duże...
Gwizdze cos pod maska ..
: śr cze 12, 2013 22:46
autor: Wiatr_w_Oczach
Waqa, dzieki za szybka odpowiedz
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
, masz racje jutro pojde i zakupie pompe jak robic to wszystko od razu . Znalazlem na stronce taka jedna , wlasciwie dwie z tym samym opisem ale inna cena (30 euro roznicy) a nigdy nie widzialem jak to w vw wyglada wiec czy moglbys rzucic okiem na link i poradzic cosik ?
Dzieki pozdrawiam
http://www.irishautoparts.ie/Cooling-He ... Parts.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gwizdze cos pod maska ..
: ndz cze 23, 2013 04:34
autor: Wiatr_w_Oczach
Nie ma podpowiedzi widze ale wierce dalej temat
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
.
Jestesmy po wymianie paska rozrzadu ,napinacza, pompy wody ,plynu chlodzacego, filtrow i oleju ,zdjalem tez kola (chyba oryginalnie mial BBS 6x15") z lysymi oponami i zalozylem 7x16" EXIP 215/40 195/45 , jutro wpada przednie prawe swiatlo , i 2x20mm dystanse H&R uzywane wszystko wyrwalem
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
.
Niepokoi mnie wczesniej wspomniany gwizd - i nierowne obroty silnika na biegu jalowym ,a takze podczas jazdy po zmianie biegu powoli spada z obrotow .
Przy zmianie paska zaznaczylem i ustawilem tak jak bylo , ale przy znaku na kole zebatym po prawej stronie za nic nie moglem sie doszukac znaku na obudowie .
Nie wiem czy w dobra strone ide , przydal by sie jakis doswiadczony golfiarz - diagnosta - wrozbita .
pozdrawiam
Gwizdze cos pod maska ..
: pt lip 12, 2013 14:46
autor: Wiatr_w_Oczach
Witam wszystkich ponownie .
Lece dalej
Poprzednie objawy nie wzbudzily zainteresowania wiec dodam nowe
Zmienilem 4 swiece i zaczelo sie - jakby nie palil na jeden cylinder przy rozruchu
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
telepie go i puszcza dymek , po dodaniu gazu lapie rytm i jest ok do nastepnego rozruchu ( w sumie rzadziej tak sie dzieje gdy juz jest cieply )
Czy to wina swiec ? Dwie z nich ciezko bylo odkrecic cholernie i wkrecic , staralem sie nie nawrzucac nic do srodka , ale paprochow bylo co niemiara
Zwracam sie do Forumowiczow o pomoc tylko dlatego ze jestem samoukiem , caly czas mnie cos nowego napotyka w drodze do celu a ja nie wiem gdzie zaczac
korzystam z youtube - tam jest wiele rzeczy pomocnych , ale wciaz za malo jak dla mnie .
Wszystkie rady mile widziane !!!
Pozdrawiam
Gwizdze cos pod maska ..
: pt lip 12, 2013 17:45
autor: Adi wwl
kolego a jakieś błędy ma?
Gwizdze cos pod maska ..
: wt lip 16, 2013 01:52
autor: Wiatr_w_Oczach
Witam i dzieki za odpowiedz . Niestety nie bylem na komputerze jeszcze musze przyznac
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
, na razie staram sie po kosztach porobic tyle ile musze azeby auto wrocilo do stanu uzywalnosci .. a on ostatnio przy wyjezdzie z cpn postanowil nie zareagowac na wciskanie pedalu gazu - a wrecz gasl kiedy wciskalem pedal
![otepienie :otepienie:](./images/smilies/otepienie.gif)
potem nie mogl odpalic przez chwile , po paru minutach bylo juz wszystko cacy ..
Sprobuje sie wkrecic do kolezki jego brat kupil ostatnio komputer wiec moze uda sie za friko
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
bo niewiele sie podpowiedzi doczekalem jak do tej pory wiec moze tedy droga ?
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
Gwizdze cos pod maska ..
: wt lip 16, 2013 21:36
autor: psilos1
Sprawdz czy silnik nie wszedł w"tryb awaryjny"np przez źle ustawiony rozrzad -zobacz czy nie odcina powyżej 5 tys obrotów.Wyżej wspomniane piszczenie to zapewne łożysko alternatora -doraźnie możesz go potraktować WD40.
Dobrze jest coś zrobić za friko i czuć się "bohaterem w swoim domu"ale czasy Adama Słodowego (jeżeli nie wiesz kto to taki Y/T)bezpowrotnie minęły i nauka na własnych błędach jest często bardzo kosztowna !
Gwizdze cos pod maska ..
: śr lip 17, 2013 01:17
autor: Wiatr_w_Oczach
Witam psilos i dzieki za porade - A. Slodowy ??? Stary ja chodzilem spac czytajac "Malego Majsterkowicza"
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
- moja ulubiona lektura z dziecinstwa hehe. Co do nauki na bledach to licze sie z tym ze moge cos popsuc - dlatego tez zwracam sie do Was bardziej doswiadczonych w temacie o pomoc
Jutro sprawdze z odcinaniem powyzej 5 tysiecy obrotow nie bede teraz sasiadom pobudki robil
![ass :ass:](./images/smilies/ass.gif)
- rozrzad zaznaczylem korektorem tak jak byl ustawiony , a wydaje mi sie ze pasek byl oryginalny (WYDAJE MI SIE ZAZNACZAM
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
) .
Dzieki za podpowiedz pozdrawiam .
Gwizdze cos pod maska ..
: pt lip 19, 2013 10:22
autor: Wiatr_w_Oczach
Witam ponownie ,
sprawdzalem z tym wkrecaniem do 5000 obrotow i nie ma problemu , nie gasnie , nie odcina nic , ale nadal mi nierowno pracuje zwlaszcza na zimno , czy to moze byc tzw silniczek krokowy ? jesli tak to gdzie go szukac w moim golfinie bo podobno da sie go przeczyscic ? na innym forum czytalem ze przyczyna moze byc podcisnienie idace od kolektora do serwa - u mnie jest zaklejone tasma na razie , szukam zamiennika usilnie .
Pozdrawiam
Gwizdze cos pod maska ..
: pt lip 19, 2013 12:02
autor: marcin7x5
Silniczek krokowy masz razem z przepustnicą i to raczej ją nalezy wyczyścic.
Re: Gwizdze cos pod maska ..
: pt lip 19, 2013 14:20
autor: Wiatr_w_Oczach
marcin7x5 pisze:Silniczek krokowy masz razem z przepustnicą i to raczej ją nalezy wyczyścic.
Witam Marcin dzieki za odpowiedz - juz 2 tygodnie tu probuje zablysnac i dopiero teraz dostaje jakies konkretne podpowiedzi .
Bylbym wdzieczny gdybys mi powiedzial gdzie jest przepustnica i czy dam rade ja pod domem zdjac i zalozyc z powrotem ? silnik to stare 1.8 8v 75 bhp
Mam silikon wysokotemperaturowy - zostal mi po wymianie pompy wody
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
czy potrzeba jakowes uszczelki pod to czy co i jak ?
Dzieki pozdrawiam
Gwizdze cos pod maska ..
: pt lip 19, 2013 14:38
autor: marcin7x5
Aż tak "głeboko" to nie siedzę w "starszych" silnikach. To pewnie będzie cały zespól wtryskowy. Znajdziesz go tam gdzie dochodza przewody od filtra powietrza. Jest przykręcony do kolektora ssącego i z pewnościa nowe uszczelki na połaczeniu by się przydaly. Poszukaj w dziale benzyna tematów o monowtrysku to pewnie znajdziesz ciekawe podpowiedzi. Niestety więcej w tym temacie nie pomogę ci ze wzgledu na małą wiedzę.