Zapala się kontrolka Check engine - 1.4 16V.
: sob maja 11, 2013 18:10
Witam.
Golf 1.4 16V, rok. 2004, przebieg: 85 000 km.
Od pewnego czasu mam problem z kontrolką check engine.
Kiedyś podczas jazdy zapaliła się w/w kontrolka.
Postanowiłem zbadać sprawę i pojechałem do mechanika.
Mechanik skasował błąd oraz stwierdził, że jak problem się powtórzy, to do wymiany jest sonda Lambda - stwierdził, że mieszanka paliwa jest "za bogata".
Po kilkunastu dniach kontrolka zapaliła się znowu, po czym po kolejnych kilku dniach kontrolka zgasła i zapaliła się ponownie.
Wymieniłem u tego mechanika w/w sondę, wszystko było dobrze przez ok. 300 km, po czym zapaliła się znowu, podjechałem do tego samego mechanka podpiął VAG i stwierdził, że tym razem jest problem z katalizatorem. Po wykasowaniu błędu przejechałem ok. 2000 km bez problemu, po czym pojawił się ponownie problem z kontrolką-zapaliła się w trakcie jazdy.
Dodam, że samochód odpala normalnie (kontrolka check engine wcześniej gasła po odpaleniu silnika, po zgaśnięciu kontrolki EPC), nie dławi się, nie pali więcej benzyny niż wcześniej, przyspieszenie takie samo jak wcześniej i ogólnie auto sprawuje się bez zarzutu. Autko użytkowane w cyklu miejskim od czasu do czasu dłuższe trasy, tankuję na stacji korporacyjnej-mam 3 punkty z których korzystam, jak lałem U98 to kontrolka też się zapaliła.
Czy możliwe jest, że kontrolka zapala się z powodu uszkodzonego zamka w tylnych drzwiach( zamek nie otwiera się i czasem nie zamyka z pilota) lub co też może być powodem??? bardzo proszę o pomoc!!
Golf 1.4 16V, rok. 2004, przebieg: 85 000 km.
Od pewnego czasu mam problem z kontrolką check engine.
Kiedyś podczas jazdy zapaliła się w/w kontrolka.
Postanowiłem zbadać sprawę i pojechałem do mechanika.
Mechanik skasował błąd oraz stwierdził, że jak problem się powtórzy, to do wymiany jest sonda Lambda - stwierdził, że mieszanka paliwa jest "za bogata".
Po kilkunastu dniach kontrolka zapaliła się znowu, po czym po kolejnych kilku dniach kontrolka zgasła i zapaliła się ponownie.
Wymieniłem u tego mechanika w/w sondę, wszystko było dobrze przez ok. 300 km, po czym zapaliła się znowu, podjechałem do tego samego mechanka podpiął VAG i stwierdził, że tym razem jest problem z katalizatorem. Po wykasowaniu błędu przejechałem ok. 2000 km bez problemu, po czym pojawił się ponownie problem z kontrolką-zapaliła się w trakcie jazdy.
Dodam, że samochód odpala normalnie (kontrolka check engine wcześniej gasła po odpaleniu silnika, po zgaśnięciu kontrolki EPC), nie dławi się, nie pali więcej benzyny niż wcześniej, przyspieszenie takie samo jak wcześniej i ogólnie auto sprawuje się bez zarzutu. Autko użytkowane w cyklu miejskim od czasu do czasu dłuższe trasy, tankuję na stacji korporacyjnej-mam 3 punkty z których korzystam, jak lałem U98 to kontrolka też się zapaliła.
Czy możliwe jest, że kontrolka zapala się z powodu uszkodzonego zamka w tylnych drzwiach( zamek nie otwiera się i czasem nie zamyka z pilota) lub co też może być powodem??? bardzo proszę o pomoc!!