Strona 1 z 2

Pytanie dotyczące sondy

: śr mar 27, 2013 18:32
autor: KOSA1987
Witam. W moim aucie mam uszkodzoną sondę lambda, nie oscyluje wcale zazwyczaj wskazuje stałe napięcie (0.12, 0.07 a nawet 0). Moje pytanie w związku z tym czy do czasu wymiany warto odłączyć kostkę od niej?

Pytanie dotyczące sondy

: czw mar 28, 2013 18:18
autor: XV2
Nie ma znaczenia

Pytanie dotyczące sondy

: czw mar 28, 2013 19:04
autor: KOSA1987
no ale na chlobski rozum. Sonda pokazuje caly czas ubogą mieszankę więc caly czas zalewa silnik (dodam, że na rozgrzanym silniku mam problem z wkręceniem na obroty). A po odlączeniu i restarcie sterownika nie wejdzie w tryb awaryjny i nie będzie wskazywać optymalnej mieszanki?

Re: Pytanie dotyczące sondy

: czw mar 28, 2013 20:06
autor: XV2
KOSA1987 pisze:. A po odlączeniu i restarcie sterownika nie wejdzie w tryb awaryjny i nie będzie wskazywać optymalnej mieszanki?
Błąd zniwelujesz wymieniając sondę.

Pytanie dotyczące sondy

: czw mar 28, 2013 20:33
autor: KOSA1987
błędu nie wyrzuca. W wag can pro pokazuje wartość 1.5.

Pytanie dotyczące sondy

: sob mar 30, 2013 10:45
autor: ozzy1979
KOSA1987 pisze:mam uszkodzoną sondę lambda, nie oscyluje wcale zazwyczaj wskazuje stałe napięcie (0.12, 0.07 a nawet 0). Moje pytanie w związku z tym czy do czasu wymiany warto odłączyć kostkę od niej?
Jaki jest sens jeździć na uszkodzonej sondzie i odpinać kostkę?? Jak coś jest uszkodzone, to się to chyba wymienia, tak na chłopski rozum?

Pytanie dotyczące sondy

: sob mar 30, 2013 11:13
autor: mart1677
moje zdanie jest takie że z g... bata nie ukręcisz skoro sonda nie żyje to trzeba ją wymienić i nic na to nie poradzisz. Jak będziesz wymieniał sonde to pamiętaj że kabli się nie lutuje

Pytanie dotyczące sondy

: sob mar 30, 2013 13:56
autor: KOSA1987
oryginał Boscha kupe kasy kosztuje, czy zamiennik NGK/NTK będzie odpowiedni?

Pytanie dotyczące sondy

: sob mar 30, 2013 14:29
autor: MaciekV5
KOSA1987, Kupiłem do swojego uniwersalną NTK (uważaj na podróbki) i działa pół roku narazie bez zarzutu, różnica w cenie 150zł a 580zł zaważyła :grin:

Re: Pytanie dotyczące sondy

: sob mar 30, 2013 18:58
autor: MAW68
mart1677 pisze:moje zdanie jest takie że z g... bata nie ukręcisz skoro sonda nie żyje to trzeba ją wymienić i nic na to nie poradzisz. Jak będziesz wymieniał sonde to pamiętaj że kabli się nie lutuje
Ja kupiłem w markecie takie tulejki do zagniatania na odizolowanych końcówkach przewodów elektrycznych. Użyłem ich jako łączniki do połączenia uciętych kabli wtyczka-sonda. Jeśli użyjesz do tego odpowiedniej zagniatarki i termokurczliwych koszulek z klejem to sprawę masz załatwioną. Bez lutowania - a pewnie i trwale.

Pytanie dotyczące sondy

: sob mar 30, 2013 19:02
autor: MaciekV5
MAW68, Razem z sondą w pudełku jest taki zestaw, przynajmniej w NGK/NTK tak jest.

Pytanie dotyczące sondy

: ndz mar 31, 2013 11:46
autor: mart1677
kilka tygodni temu na szkoleniu ngk przedstawiciel się wychwalał że teraz większość aut z fabryki wyjeżdża na sondach ngk/ntk o ile to prawda nie wiem ale raczej na słabej jakości sondę nie mogą sobie pozwolić. przewód musi mieć dostęp do powietrza więc nie rób tego za pożądanie, zestawik z pudełka w zupełności wystarczy

Re: Pytanie dotyczące sondy

: ndz mar 31, 2013 16:45
autor: MAW68
MAW68, Razem z sondą w pudełku jest taki zestaw, przynajmniej w NGK/NTK tak jest.
Kupiłem uniwersalną sondę NGK/NTK 3 dni temu na Allegro. Przysłano ją w oryginalnym pudełku z dołączonym paragonem. Żadnego zestawu montażowego wewnątrz nie było. Ja sobie poradziłem. Aby Kolega KOSA1987 nie szamotał się z lutowaniem przewodów starałem Mu się pomóc i tyle... Jeśli w innych zestawach są tulejki montażowe - to świetnie! Widocznie z mojego opakowania tulejki "wypadły" ;-)

moje zdanie jest takie

: ndz mar 31, 2013 17:32
autor: ozzy1979
Co jest uniwersalne to jest do niczego. Na dedykowanym oryginale masz spokój, a że kosztuje 600 i więcej zł to co z tego?? Wymieniasz raz na 150-200 tyś km, więc to chyba nie jest wielki wydatek? Ja mam auto z dwiema sondami od nowości (220 tyś km nalotu) i działaja idealnie. Z drugiej strony miałem do czynienia z jakimś uniwersalem do mojego MK2 i od poczatku nie działało jak powinno. Dopiero zmiana na dedykowany oryginał sprawiła, że silnik działa idealnie.
A juz kupowanie sondy na All to loteria. Potem spróbuj komuś coś udowodnić :-D