silniczek krokowy oryginał vs zamiennik - różnice
: śr mar 06, 2013 07:13
Witajcie.
W tamtym roku padł mi silniczek krokowy BOSCH (silnik 1.4 ABD). Zakupiłem nowy zamiennik za ok. 100 PLN. Było OK, ale po jakichś 2 miesiącach wolne obroty na PB cały czas były na poziomie ok 1400-1600. Wcześniej regulowałem czujnik TPS wg porady homsky`ego, przepustnicę w stanie spoczynku wyregulowałem na 0,21V (1 i 2 pin).
Obecnie obroty na ww ustawieniach TPS-u mają ok. 1600.
Podczas pracy na biegu jałowym silnika przeregulowałem TPS w taki sposób, aby wolne obroty były na poziomie 900. Po zmierzeniu miernikiem przepustnica w stanie spoczynku miała 0,6V na 1 i 2 pinie. Wiem, że to nie jest zrobione wg porady homsky`ego, ale tylko wtedy silnik trzyma normalne obroty.
Zauważyłem także, że przy nowym silniczku krokowym (zamiennik) trudno mi jest utrzymać auto przy stałej prędkości. Gdy dodaję gazu silnik ładnie przyspiesza, choć wyczuwalna jest dziura w granicach 3 tys. obr., potem jest już ok. Przy puszczaniu gazu auto ładnie hamuje silnikiem, natomiast jest problem, aby utrzymać stałą prędkość - silnik poszarpuje.
Sprawdziłem na postoju dodając i utrzymując stałą prędkość obrotową silnika jednocześnie patrząc na wtryskiwacz. Przy trzymaniu na obrotach są krótkie przerwy w dostarczaniu paliwa do wtryskiwacza, jakby odcinał paliwo.
Podobnie przy pierwszym uruchomieniu silnika na PB - po dodaniu gazu silnik zaczyna się dusić - nie podaje pełnej dawki paliwa, dopiero po 2-3-krotnej przygazówce można normalnie dodać gazu.
Nie wiem, czy to wina zamiennika silniczka krokowego... Czy mam szukać oryginału (choćby używki)?
Może miał już ktoś problemy z zamiennikami silniczków krokowych?
Podpowiedzcie coś, bo ręce opadają.
ostatnie wymiany:
- 2 lata temu zmieniałem podstawę wtrysku
- 4 lata temu filtr paliwa (przy jeździe na LPG paliwo cały czas przepływa przez filtr, nie ma odcięcia pompy paliwowej)
- zmieniony czujnik temperatury płynu (zamiennik z niebieską obwódką) - wskazania miernikiem wg schematu sprawdzania czujnika są ok. zakładałem również oryginalny czujnik temp. płynu z żółtą obwódką i bez różnicy
W tamtym roku padł mi silniczek krokowy BOSCH (silnik 1.4 ABD). Zakupiłem nowy zamiennik za ok. 100 PLN. Było OK, ale po jakichś 2 miesiącach wolne obroty na PB cały czas były na poziomie ok 1400-1600. Wcześniej regulowałem czujnik TPS wg porady homsky`ego, przepustnicę w stanie spoczynku wyregulowałem na 0,21V (1 i 2 pin).
Obecnie obroty na ww ustawieniach TPS-u mają ok. 1600.
Podczas pracy na biegu jałowym silnika przeregulowałem TPS w taki sposób, aby wolne obroty były na poziomie 900. Po zmierzeniu miernikiem przepustnica w stanie spoczynku miała 0,6V na 1 i 2 pinie. Wiem, że to nie jest zrobione wg porady homsky`ego, ale tylko wtedy silnik trzyma normalne obroty.
Zauważyłem także, że przy nowym silniczku krokowym (zamiennik) trudno mi jest utrzymać auto przy stałej prędkości. Gdy dodaję gazu silnik ładnie przyspiesza, choć wyczuwalna jest dziura w granicach 3 tys. obr., potem jest już ok. Przy puszczaniu gazu auto ładnie hamuje silnikiem, natomiast jest problem, aby utrzymać stałą prędkość - silnik poszarpuje.
Sprawdziłem na postoju dodając i utrzymując stałą prędkość obrotową silnika jednocześnie patrząc na wtryskiwacz. Przy trzymaniu na obrotach są krótkie przerwy w dostarczaniu paliwa do wtryskiwacza, jakby odcinał paliwo.
Podobnie przy pierwszym uruchomieniu silnika na PB - po dodaniu gazu silnik zaczyna się dusić - nie podaje pełnej dawki paliwa, dopiero po 2-3-krotnej przygazówce można normalnie dodać gazu.
Nie wiem, czy to wina zamiennika silniczka krokowego... Czy mam szukać oryginału (choćby używki)?
Może miał już ktoś problemy z zamiennikami silniczków krokowych?
Podpowiedzcie coś, bo ręce opadają.
ostatnie wymiany:
- 2 lata temu zmieniałem podstawę wtrysku
- 4 lata temu filtr paliwa (przy jeździe na LPG paliwo cały czas przepływa przez filtr, nie ma odcięcia pompy paliwowej)
- zmieniony czujnik temperatury płynu (zamiennik z niebieską obwódką) - wskazania miernikiem wg schematu sprawdzania czujnika są ok. zakładałem również oryginalny czujnik temp. płynu z żółtą obwódką i bez różnicy