Strona 1 z 1

1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: czw lut 28, 2013 18:40
autor: ProgrameR
Witam
Dziś przy odpaleniu silnika golf wszedł na 1000obr i wkręcał się max do 2500obr
Dopiero za którymś odpaleniem z dodawaniem i ujmowaniem gazu odpala i chodzi normalnie.
Błędy które pokazał komputer:

17976 - Nastawnik przepustnicy (silnik krokowy) ISC - stycznik, silniczek krokowy

17987 - Zespół przepustnicy - ustawienia podstawowe - wykonać adaptację

Co z pierwszym błędem, jak to naprawić?

Co do adaptacji to podczas wykonywania jej na vag-com wchodzę z silnik->nastawy podstawowe->wpisuję grupa 098 i GO! , po tym nic się nie dzieje, przycisk Go jest zablokowany i w lewym górnym rogu coś się pokazuje w koło to samo (jakieś cyfry 3.3, 3.4) i tak bez końca.

Z góry dzięki za pomoc

1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: pt mar 01, 2013 16:16
autor: marcin7x5
Zacznij może od wyczyszczenia przepustnicy. Może jest coś co chwilowo zblokowało tą klapkę i stą takie błedy wyskoczyły.

Re: 1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: pt mar 01, 2013 20:48
autor: luki3485
marcin7x5 pisze:Zacznij może od wyczyszczenia przepustnicy. Może jest coś co chwilowo zblokowało tą klapkę i stą takie błedy wyskoczyły.
dokładnie a po czyszczeniu adaptacja przepustnicy i sprawdzić od nowa błędy.

1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: pt mar 01, 2013 22:47
autor: ProgrameR
Jest to już 2 przepustnica w tym silniku :grrr: w poprzedniej wycieły się tryby.
Przepustnica jest czysta, bład kasowany, adaptacja niemożliwa do wykonania.

1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: sob mar 02, 2013 01:34
autor: luki3485
Czyli ta to też używka.Ja mam też błąd nastawnika przepustnicy i jeżdżę dalej i jest ok.

1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: pn mar 04, 2013 15:58
autor: marcin7x5
Albo ci poleciała druga przepustnica albo masz cos nie tak z wiązką elektryczną lub sterownikiem silnika.

1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: pn mar 04, 2013 22:10
autor: ProgrameR
Poprzednia padła przez zniszczenie mechaniczne - wycięte tryby.
W tej padł ten silnik krokowy przez który przy normalnym odpaleniu, silnik przy max dodanym gazie faluje na obrotach miedzy 1tys a 1,2tys
Elektryka silnika i sterownik są ok, tu ewidentnie błąd elektroniki przepustnicy, tylko czy coś da się z tym zrobić oprócz kupowania kolejnej przepustnicy.
luki3485 pisze:Czyli ta to też używka.
Gdybym miał kupować nową to bym chyba wolał dołożyć troszkę i zrobić swap.

1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: śr mar 06, 2013 23:18
autor: ProgrameR
Dziś zamontowałem kolejną przepustnicę, no i dalej to samo.
Odpinałem kable, podpinałem, wszystko co się dało w pobliżu przepustnicy, po tym raz auto odpalało dobrze (brak EPC na liczniku) a raz z błędem jak wcześniej.
Teraz odpala kilka razy normalnie i czasem z błędem.
Może to wina sterownika?

1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: ndz lis 02, 2014 22:17
autor: Goldi90
Witam,
nie będe zakładał nowego tematu, a więc opiszę to tutaj bo u mnie występuje dziwny problem..

Otóż, silnik jak zimny tak i ciepły czasem zaczyna wpadać w falowanie, a obrotomierz stoi prawie w miejscu lekko zadrży tylko wskazówka obrotomierza.
Przepustnica, wyczyszczona bo samochód czasem gasną dojeżdżając do skrzyżowania ale teraz jest okej, jedynie pozostał falujący silnik.

Silnik 1.4 16v.
Może się psuje silniczek krokowy, wymiana kabli, świec(wymieniane były 1,5roku temu na Bosh jak się nie mylę)

1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: pn lis 03, 2014 20:03
autor: marcin7x5
Ale faluje na biegu jałowym czy podczas jazdy?

Re: 1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: pn lis 03, 2014 21:56
autor: Goldi90
Faluje albo jak mam sprzęgło wciśnięte i w czasie postoju na "luzie"

Komputer nie wychwytuje, żadnego błędu.

1.4 16V Silniczek krokowy, przepustnica

: wt lis 04, 2014 19:15
autor: marcin7x5
Skoro piszesz, że przepustnica wyczyszczona to nie pozostaje nic innego jak jeszcze zrobić adaptacje jej. Teoretycznie nie powinno mieć to znaczenia jeżeli masz ja elektroniczną. Co innego jak masz na linkę. Gdy adaptacja nie pomoże to warto jeszcze sprawdzić szczelność dolotu czy nie zasysa lewego powietrza oraz czy zaworek na evapie pracuje prawidłowo tzn czy cyklicznie się załącza- cyka z tej czarnej puszki obok zbiornika spryskiwacza. Można też w momencie jak faluje zacisnąć przewód idący spod przepustnicy do evap. To samo dotyczy egr i jego wężyka z podciśnieniem.