Strona 1 z 1

Czy to cewka ???

: ndz sty 20, 2013 13:56
autor: borowy jarek
Panowie, silnik jak w profilu. Stało się to w trakcie jazdy zaraz po odpaleniu w zasadzie na zimnym silniku. Ciężko wkręca się na obroty, poniżej 2000 obr/min. auto drży, w czasie jazdy drży też kierownica. Nie pali się żadna kontrolka. Odpala normalnie, obrotomierz ani drgnie. Czy możliwe że padła cewka ???

Czy to cewka ???

: ndz sty 20, 2013 13:58
autor: robert14-83
skoro odpalił i chodzi to nie cewka padła(gdyby padła nie odpalił by wogóle)...
moim zdanie kable WN albo świece

Czy to cewka ???

: ndz sty 20, 2013 16:19
autor: borowy jarek
no tak ale u mnie są indywidualne cewki, więc może po prostu nie chodzi na jeden gar ??? Chyba, że to któryś z czujników, położenia wału albo wałków rozrządu ??? Wiem że to wróżenie z fusów ale przed udaniem się do mechanika muszę przygotować się na jakąś ewentualność żeby ze mnie nie zdarli bo nie mam w warszawie zaufanego mechanika.
Dodam jeszcze,że od jakiegoś czasu po odpaleniu na ciepłym wskakiwał na 2000 tys. na chwilę, no i przy zmianie biegów obroty nie spadały natychmiast tylko po chwili, ale nie wiem czy to ma związek z tym co się teraz dzieje.

Czy to cewka ???

: pn sty 21, 2013 10:51
autor: marcin7x5
Byc może masz problem z czujnikiem halla G40. Wkręcony jest od góry w pokrywie zaworów. Może lekko przymarzł.

Czy to cewka ???

: pn sty 21, 2013 12:43
autor: borowy jarek
Dzięki za sugestie. Zainteresowanie tematem niewielkie ale rozumiem, bo powodów takiego działania silnika może być mnóstwo. Pierwsze co zrobię to wymienie wszystkie świece. Na szafie 200 tys. a silnika przy wymianach wyciągają zawsze oryginalne części, więc pewnie świece ze 100 tys. mają. Będę informował o postępach w naprawie, jeśli takowe będą :hmm:

Czy to cewka ???

: pn sty 21, 2013 22:26
autor: Pablo Corrado
Najpierw podepnij pod VAG Coma, lub VCDSa. Sprawdź czy nie wypadają zapłony (missfire) na poszczególnych cylindrach. Wyedy będziesz wiedział, czy to wina cewek.

Czy to cewka ???

: wt sty 22, 2013 17:50
autor: borowy jarek
Nie no gdybym miał cały majdan do diagnostyki to już bym to zrobił. Ale dobry program z kablem to z 5 stówek. Nie opłaca mi się kupować. Zwłaszcza, że nie wiem czy następne auto to będzie vw - na obecnym trochę się zawiodłem.

Czy to cewka ???

: śr sty 23, 2013 14:01
autor: marcin7x5
borowy jarek pisze:Ale dobry program z kablem to z 5 stówek.
Kabel kupisz za ok 50 zł a program znajdziesz do "pobrania". Pierwsze skasowanie błedu powoduje, że juz jesteś do przodu z wydatkami.

Czy to cewka ???

: pt sty 25, 2013 15:52
autor: borowy jarek
Wymieniłem świece, jedną cewke (której wyjęcie nie zmieniło pracy silnika) i dalej to samo, silnik drży najlepiej słychać to przy rurze wydechowej - spaliny wylatują falami. Mam też ogromne średnie spalanie - po zagrzaniu silnika ok 40 l/100 km. We wtorek zostawiam samochód u mechanika.

Czy to cewka ???

: pt sty 25, 2013 16:06
autor: marcin7x5
Bez kompa to trudno będzie ustalić.

Czy to cewka ???

: pt sty 25, 2013 23:34
autor: borowy jarek
Udało się bez kompa. Okazało się, że to cewka tylko nie ta co wyjął mechanik. Co ciekawe w warsztacie wyjęto sprawną cewkę a samochód odpalił i chodził, to znaczy że po wyjęciu chodził na dwóch cylindrach (wyciągnięto dobrą cewkę a jedna już w tym czasie była uwalona). Jednak sporo potrafią te silniki. Temat do zamknięcia - na moje szczęście :helm: