Strona 1 z 2
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: czw sty 10, 2013 14:54
				autor: hardmen969
				Może to i błahy problem, ale jak auto zostawię na noc i rano odpalam to silnik odpala zawsze za trzecim obrotem. Nie ma znaczenia temperatura, może być -15, czy +20 zawsze za trzecim obrotem. Jak już odpali to potem odpala na dotyk. Każdy powie, że silnik zimny i tak ma być, ale kiedyś w mrozy -15 zrobiłem test.
Rano oczywiście odpalił za trzecim obrotem. Silnik popracował może 5 min i zgasiłem auto. Po 3h silnik zimny jak lód, bo było -15, a tu zdziwienie silnik odpalił na dotyk. Wniosek taki, że to nie zależy od temperatury silnika, tylko od czasu zgaszenia silnika do ponownego odpalenia.
Dlaczego rano musi zrobić kilka obrotów, a później wystarczy tylko jeden, skoro temperatura silnika nie ma znaczenia?
świece nowe NGK BUR6ET, kable nowe NGK, kopułka i palec też nowe BERU
na każdym paliwie jeździ idealnie.
Kolega ma cordobe 1.6 i u niego zawsze wystarczy jeden obrót i odpala. Mimo, że aku czasem ledwo co zakręci, a auto i tak odpali na dotyk.
			 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: pt sty 11, 2013 01:00
				autor: szymonecki
				A spróbuj kilka razy przekręcić zapłonem aż zapalą się kontrolki- nie uruchamiaj silnika. 
Dobij po prostu ciśnienie paliwa na monowtrysk po czym odpal.
Może cofa Ci się paliwo do baku po dłuższym postoju
			 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: pt sty 11, 2013 01:44
				autor: hardmen969
				Już kiedyś próbowałem i bez różnicy. Nawet gasiłem na benzynie i też nic.
			 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: pt sty 11, 2013 19:52
				autor: JaskoDZA
				Sprawdź dla pewności przewody paliwowe i czy z tyłu obok kola pasowego wężyki przy koszu ssawnym nie są luźne:)
			 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: sob sty 12, 2013 00:50
				autor: hardmen969
				Z przewodami też wszystko ok.
			 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: pt sty 18, 2013 00:40
				autor: hardmen969
				Może jakieś inne rady?
			 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: pt sty 18, 2013 12:01
				autor: antekswirol
				mam podobnie ale to po kilkudniowym postoju i przy mrozie u mnie cewka zaśniedziała 

 bo wilgoć się zebrała i troszke przymarzło kable i kopułka oraz palec nowe:D
 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: pt sty 18, 2013 12:53
				autor: szela81
				Dokładnie tak jak pisze antek. Jak sprawdziłeś/wymieniłeś wszystko - cewka jak poleży to się zawilgotni i gorzej pali, pojeździsz schnie i jest oki. Zawsze możesz też vagcoma podpiąć i poczytac. No i jeszcze jedno - uszczelniacze zaworowe - nie pali Ci oleju po takim dłuższym postoju - byłoby to dobre wytłumaczenie - olej ścieka przez uszczelniacze, najpierw musisz go wypchnąć z cylindra - 2-3 obroty, a potem jak zgasisz to nie zdąży naciec.
			 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: pt sty 18, 2013 22:07
				autor: antekswirol
				albo czy nie kopci na niebiesko przy odpalaniu 

 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: ndz sty 20, 2013 00:33
				autor: hardmen969
				No z tym olejem to może być to(leje valvoline max life 10w40). Od wymiany do wymiany ostatnio 11tyś. z pełnej skali zostało 1/2, no ale to chyba nie jest jakiś wielki ubytek i to jest pierwszy raz, wcześniej nic nie ubywało. Za jakiś czas będę wymieniał szklanki(słychać stukanie), to przy okazji polecą też i uszczelniacze. Ta 1/2 skali to ile oleju? 200-300ml, więc taka ilość nie powinna nic zmieniać?
Tak ogólnie to auto ma przejechane na liczniku 

 no i książce serwisowej 140tyś. do 115 jeździło tylko na benzynie, jak zakładałem gaz. Auto z Belgii i 97r. i wygląda tak 
http://imgur.com/a/RgTFZ#13
Ostatnio przy okazji rozrządu zmieniałem pompę wody. Okazało się, że była oryginalna i w świetnym stanie, więc może więcej jak 200 nie ma 
 
 
 
Kompresja +-13 barów na każdym cylindrze.
Ciśnienie oleju na postoju 2.2 bara, przy 2500 6 barów.
 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: ndz sty 20, 2013 18:31
				autor: antekswirol
				w 1.8 wchodzi niecałe 5 l  czyli 1/2 skali to będzie +/- 1 l tak mi się wydaje także to dość duży ubytek jak na 10 tyś
			 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: ndz sty 20, 2013 20:10
				autor: szymonecki
				Od min. do max. jest dokładnie jeden litr 

 W praktycznie każdym silniku 

 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: ndz sty 20, 2013 20:39
				autor: antekswirol
				czyli ok 0,5 l wciągnęło 

 to i tak dużo:D
 
			
					
				Gorzej odpala po dłuższym postoju
				: ndz sty 20, 2013 23:10
				autor: hardmen969
				Wcześniej wlewaliśmy cale 4L i na bagnecie było lekko ponad maks(może przez to puściły uszczelniacze). Teraz do 1/2 bagnetu i w bańce zostało lekko ponad 300ml(bo chciałem wlać  200ml dodatku lqui moly). To teraz nie wiem.  Aktualnie mam przejechane 4tyś. od wymiany i ubyło jakiś 1mm na bagnecie. 
Jak by się ktoś pytał, to od razu pisze. Jakie różnice zauważyłem z tym dodatkiem. Wcześniej auto spalało 9-9.3L lpg, teraz   8.7-9.
Teraz minusy, dodatek zawiera siarczek molibdenu zmniejszający tarcie. No i  co się z tym wiąże auto wyraźnie wolniej się nagrzewa.
Przykładowo, przy - 10 wcześniej wystarczyło 2km i wskakiwał gaz. Teraz jest to ok 2.5km