Golf 1,4 16v - nierówna praca silnika, szarpanie
: pt paź 19, 2012 13:56
Przede wszystkim witam wszystkich na forum
Od jakiegoś czasu mój golf zachowuje się dziwnie Byc może ktoś już przechodził przez coś takiego i będzie w stanie pomóc, dać jakąś wskazówkę gdzie szukać - ew. wskazać dobrego mechanika w Gdańsku?
Golfik 1,4 16v - benzyna bez gazu. W sumie autko śmigało bez problemów. W końcu jednak zaczęły się pojawiać szarpnięcia - w sumie wyłącznie na zimnym silniku, po odpaleniu auta najczęściej z rana po nocy lub kilku dniach postoju. Auto po dodaniu gazu zbierało się i jakby na ułamek sekundy pojawiały się szarpnięcia, spadki mocy i tak przez kilka km. Szarpnięcia ustawały po rozgrzaniu silnika - nawet gdy ostygł, po kilku godz postoju szarpnięć nie było - pojawiały się znowu na następny dzień. Auto sprawdzano na kompie - jedyny błąd który się pokazał (wykasowano go) to przekaźnik pompy - przekaźnik sprawdzono, przeczyszczono - wg mechanika nie powinien być uszkodzony. Sprawdził kable wn twierdzi, że nie ma przebić, iskra jest na świecach ;/
W końcu do szarpnięć doszła też nierówna praca silnika po odpaleniu - wydaję się, że pracuje na 3/2 cylindrach, trzęsie silnikiem, jak się rozgrzeje jest lepiej i pracuje równo. Wydaje mi się, że auto straciło moc - tzn raz ją ma, raz brak i muli. Zdarzało się wcisnąć gaz a obroty spadały wręcz jakby go zalewało. Ostatnio szarpanie i spadek mocy pojawił się na ciepłym silniku w trasie Wydaje mi się, że bierze więcej paliwa - ok 2/3l (wydaje - bo wciąż licze km ale już mi źle wychodzi i raczej te 2/3 l będzie więcej). Olej brał odkąd go mam - dokładnie nie powiem ile, (podobno te modele tak mają) - więc tu się nic nie zmieniło.
Auto przed problemami miało wymieniany rozrząd - być może zbieg okoliczności - a może jest coś na rzeczy?
Czy to może być przekaźnik/pompa paliwa? filtr paliwa? Głowica, pierścienie?
Proszę o wskazówki bo przyczyn może byc dużo i ciężko mi tu coś wymyślic
Od jakiegoś czasu mój golf zachowuje się dziwnie Byc może ktoś już przechodził przez coś takiego i będzie w stanie pomóc, dać jakąś wskazówkę gdzie szukać - ew. wskazać dobrego mechanika w Gdańsku?
Golfik 1,4 16v - benzyna bez gazu. W sumie autko śmigało bez problemów. W końcu jednak zaczęły się pojawiać szarpnięcia - w sumie wyłącznie na zimnym silniku, po odpaleniu auta najczęściej z rana po nocy lub kilku dniach postoju. Auto po dodaniu gazu zbierało się i jakby na ułamek sekundy pojawiały się szarpnięcia, spadki mocy i tak przez kilka km. Szarpnięcia ustawały po rozgrzaniu silnika - nawet gdy ostygł, po kilku godz postoju szarpnięć nie było - pojawiały się znowu na następny dzień. Auto sprawdzano na kompie - jedyny błąd który się pokazał (wykasowano go) to przekaźnik pompy - przekaźnik sprawdzono, przeczyszczono - wg mechanika nie powinien być uszkodzony. Sprawdził kable wn twierdzi, że nie ma przebić, iskra jest na świecach ;/
W końcu do szarpnięć doszła też nierówna praca silnika po odpaleniu - wydaję się, że pracuje na 3/2 cylindrach, trzęsie silnikiem, jak się rozgrzeje jest lepiej i pracuje równo. Wydaje mi się, że auto straciło moc - tzn raz ją ma, raz brak i muli. Zdarzało się wcisnąć gaz a obroty spadały wręcz jakby go zalewało. Ostatnio szarpanie i spadek mocy pojawił się na ciepłym silniku w trasie Wydaje mi się, że bierze więcej paliwa - ok 2/3l (wydaje - bo wciąż licze km ale już mi źle wychodzi i raczej te 2/3 l będzie więcej). Olej brał odkąd go mam - dokładnie nie powiem ile, (podobno te modele tak mają) - więc tu się nic nie zmieniło.
Auto przed problemami miało wymieniany rozrząd - być może zbieg okoliczności - a może jest coś na rzeczy?
Czy to może być przekaźnik/pompa paliwa? filtr paliwa? Głowica, pierścienie?
Proszę o wskazówki bo przyczyn może byc dużo i ciężko mi tu coś wymyślic