Strona 1 z 1

Spadające obroty na ciepłym silniku

: sob paź 06, 2012 14:41
autor: ukasz286
Witam, mam problem z obrotami, mianowicie po odpaleniu jest ok ale po przejechaniu paru kilometrów obroty na luzie spadają poniżej 500 i bardzo trzęsie samochodem. Macie jakieś instrukcje??

Spadające obroty na ciepłym silniku

: pn paź 08, 2012 21:49
autor: bonq
Miałem podobny problem. Wymieniłem świece i kable - pomogło :)

Spadające obroty na ciepłym silniku

: pn paź 08, 2012 22:40
autor: Paweł Marek
ukasz286 pisze:Macie jakieś instrukcje??
nie wiadomo do czego, nie napisałeś co masz pod maską. Trzeba podać więcej konkretów typ silnika w szczególności

Re: Spadające obroty na ciepłym silniku

: wt paź 09, 2012 16:43
autor: ukasz286
1,6 monowtrysk benzyna + lpg
dodam że spadek obrotów jest nagły, tak po prostu spada nagle na 500 albo mniej

Spadające obroty na ciepłym silniku

: wt paź 09, 2012 18:41
autor: piotrek gti_abf
Wygląda mi to na silniczek krokowy.

Spadające obroty na ciepłym silniku

: śr paź 10, 2012 11:22
autor: Paweł Marek
ukasz286, dopisz czy usterka wystepuje na obu paliwach czy na jednym z nich. Dopisz generację instalacji LPG. Na poczatek zainteresuj się stanem układu zapłonowego, niepewne świece kable kopułke trzeba zmienić. Potem zrób reset ECU - opisy na forum, jeśli pomoże rozwiązanie znajdziesz na forum, jesli nie - wchodzi w grę nastawnik przepustnicy (tzw "silniczek krokowy")

Re: Spadające obroty na ciepłym silniku

: pt paź 12, 2012 17:38
autor: ukasz286
Usterka wystepuje i na pb i na lpg, lpg jest drugiej generacji, parownik swiezo po wymianie

Spadające obroty na ciepłym silniku

: ndz paź 14, 2012 11:02
autor: Memory
Mam silnik 1.6 AEE - od ponad dwóch lat walczę z falowaniem obrotów i gaśnięciem na jałowym biegu i podczas hamowania. Wymieniłem już sporo rzeczy w tym i przepustnicę (co prawda na używkę).

Wczoraj odłączyłem zawór pochłaniacza oparów paliwa a przewody połączyłem - czyli zrobiłem obejście tego zaworka. Jak na razie silnik pracuje równo, nie gaśnie - obroty są na poziomi 850 - 900. Tylko czy tak można jeździć na dłużej? Nowy zaworek kosztuje od 150 zł - nie wiem czy mam ryzykować czy też jakoś można sprawdzić czy ten zaworek reaguje na impuls. Po podłączeniu go do wężyka idącego od przepustnicy słyszę "cykanie" i czuję ssanie ale obroty od razu wariują.