Strona 1 z 1

Wysokie obroty

: śr paź 03, 2012 22:51
autor: Michau90
Witam.
Mam taki problem. Wydaje mi się że obroty silnika po zdięciu nogi z gazu powinny od razu spaść a tak nie jest. Jeszcze przez chwilę stoją w tym samym miejscu lub nieznacznie się zwiększają i dopiero póżniej spadaja (niezaleznie czy mam 2000 rpm czy 4000 gdy naciskam sprzegło). Rzadko jest tak, że spadną odrazu. Zazwyczaj zatrzymuja sie przy 1700, 1500, 1300 rpm, różnie. Poza tym nic się nie dzieje tzn. silnik ma moc taką jak zawsze i spalanie też. Ostatnio założyłem gaz do niego i tak sie zastanawiam czy to przez to moze sie tak dziac. Nie ma znaczenia czy jezdze na benzynie czy na LPG, tak samo sie dzieje. Błędów nie pokazuje zadnych ze silnikiem, sonda dobra, przepustnice czysciłem jakos w czerwcu, wiec nie wydaje mi sie zeby była juz do czyszczenia. Adaptowałem ją pare dni temu, ale nic nie pomogło.
Pozdrawiam

Wysokie obroty

: czw paź 04, 2012 08:49
autor: borowy jarek
Ja mam podobnie, a zaczęło się to po grzebaniu przy czujniku przy pedale sprzęgła, tam są dwa otwory i wydaje mi się, że po zdemontowaniu założyłem ten czujnik nie w ten sam otwór. Ale czy to może mieć znaczenie??? na 100 proc. nie wiem. Może to przepustnica jest brudna.

Wysokie obroty

: czw paź 04, 2012 09:31
autor: mayday110
Ja też tak miałem, adaptację przeprowadzałem ale bez punktu w którym powinienem zresetować sterownik. Wczoraj najpierw zresetowałem, potem przeprowadziłem adaptację i dopiero zaczęło dobrze działać. Przedtem było jak u ciebie.

Wysokie obroty

: czw paź 04, 2012 12:00
autor: marcin7x5
borowy jarek pisze:Może to przepustnica jest brudna.
Na 90% przypadków to jest własnie przyczyną. Co do czujnika to sprawdź czy ruch pedału sprzęgła powoduje zmianę w odczytach na vagu. Niestety nie pamiętam w której z grup to widać.

Wysokie obroty

: czw paź 04, 2012 13:04
autor: borowy jarek
Nie mam vaga ale na 100% czujnik jest ok. Po prostu niepotrzebnie go ruszałem przy wymianie czujnika stopu. Po tej operacji obroty nie spadają od razu tylko po chwili od wciśnięcia sprzęgła i trudno zmienić bieg bez szarpania. Jak znajdę chwilę to przełożę go w niższy otwór. Do tej pory zastanawiałem się czy ten czujnik może coś takiego powodować.
P.S. sorry Michau90, że poczułem się jak u siebie w poście :grin: ale myślę, że każda wypowiedź (nawet będąca odpowiedzią na bolączki mojego auto może przyczynić się do rozwiązania Twojego problemu.

Wysokie obroty

: czw paź 04, 2012 13:13
autor: marcin7x5
borowy jarek pisze:Do tej pory zastanawiałem się czy ten czujnik może coś takiego powodować.
Może gdyż sygnał z niego własnie ma zapobiegać szarpaniu podczas zmiany biegów.

Wysokie obroty

: czw paź 04, 2012 13:20
autor: borowy jarek
No to mam winowajcę szarpania. Dzięki marcin7x5.

Re: Wysokie obroty

: ndz paź 07, 2012 11:00
autor: Michau90
borowy jarek pisze: P.S. sorry Michau90, że poczułem się jak u siebie w poście :grin: ale myślę, że każda wypowiedź (nawet będąca odpowiedzią na bolączki mojego auto może przyczynić się do rozwiązania Twojego problemu.
Spoko, każda wypowiedz jest ważna ;)

Problem rozwiązany, winowajcą był czujnik temperatury, po wymienie wszystko wrociło do normy. Golf śmiga jak wczesniej.
PozdraVWiam ;)