Strona 1 z 1

Samrowanie silnika

: śr sie 08, 2012 18:18
autor: pierorzy
Witam mam problemik z moim Vw. A mianowicie świeci mi smarowanie silnika. Wymieniłem czujniki biały i brązowy. Byłem u mechanika który sprawdzał mi ciśnienie oleju i jest w pożądku. Nikt nie wie co się z tym silnimiem dzieje. Powyżej 3 tys. obrotów lampka gaśnie. może ktoś sie spodkał juz z takim problemem?

Samrowanie silnika

: śr sie 08, 2012 22:17
autor: szela81
Co to znaczy "w porządku" ? ile barów? mierzył u góry i na dole? troche czasu temu był taki temat, ja u siebie zmostkowałem czujnik i jeździłem, też po przegazówce lampka gasła, ciśnienia w głowicy nie było, wałek się w końcu wytarł, życie. Można pompę oleju zmieniać, można smoka czyścić, ale trzeba rzetelnie zdiagnozować usterkę - porządnie zmierzyć ciśnienie na obu czujnikach w różnym zakresie obrotów.

Samrowanie silnika

: wt sie 14, 2012 10:07
autor: pierorzy
Ciśnienie mieżone na górze i na dole. Mechanik mówił że na tym ciśnieniu jeszcz ze 100 tys. km powinienem zrobić. też coś o smoku wspominał

Samrowanie silnika

: wt sie 14, 2012 11:53
autor: Paweł Marek
Wspomniał o smoku ale twierdzi że ciśnienie dobre - widzisz w tym logikę? Podaj konkretne wartości jakie zmierzył na ciepłym silniku

Samrowanie silnika

: wt sie 14, 2012 19:38
autor: ozzy1979
pierorzy pisze:Byłem u mechanika który sprawdzał mi ciśnienie oleju i jest w pożądku. Nikt nie wie co się z tym silnimiem dzieje
Zmień mechanika bo to jakis partaczyna. Podaj konkretne wartości z pomiarów, będziemy debatować. Pomiar nalezy zrobić na biegu jałowym, następnie w funkcji obrotów silnika.

Samrowanie silnika

: śr sie 15, 2012 19:01
autor: ace-mati
Może czujnik w podstawce filtra jest niesprawny, kiedyś też wymieniłem a kontrolka paliła się dalej, kupiłem drugi droższy i problem znikł...

Samrowanie silnika

: czw sie 16, 2012 11:24
autor: pierorzy
No to tak. Byłem u innego mechanika i mierzył to ciśnienie. Nie powiedział ile barów ale stwierdził że na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie, natomiast na dużych jeszcze ujdzie. W jaki sposób można ten czujnik zmostkować?

Samrowanie silnika

: czw sie 16, 2012 16:41
autor: szela81
Czujnik mostkujesz do masy - trochę drucika do wtyczki czujnika i wokół niego przy silniku, mój tak jeździł 3 lata ;)

Samrowanie silnika

: czw sie 16, 2012 22:54
autor: pierorzy
Czyli mam tylko dołączyc mase do tego czujnika? :D

Samrowanie silnika

: pt sie 17, 2012 06:09
autor: ozzy1979
pierorzy pisze:Byłem u innego mechanika i mierzył to ciśnienie. Nie powiedział ile barów ale stwierdził że na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie, natomiast na dużych jeszcze ujdzie
Jesteś u dwóch mechaników i nie potrafisz od nich wyciągnąć wartości ciśnień, tylko dajesz wiarę ogólnikom w rodzaju "za małe, ujdzie"?? O w mordę...
pierorzy pisze:W jaki sposób można ten czujnik zmostkować?
I co da ci zmostkowanie? Przywróci ci ciśnienie?? Jak cie boli ząb to leczysz, czy maskujesz ból?? rozumiem, że chcesz kiedyś w trasie stanąć na drodze z zatartym silnikiem?
szela81 pisze:Czujnik mostkujesz do masy - trochę drucika do wtyczki czujnika i wokół niego przy silniku, mój tak jeździł 3 lata
Kocham takie rozwiązywanie problemów... Ręce opadają.

Re: Samrowanie silnika

: pt sie 17, 2012 11:34
autor: szela81
szela81 pisze:Czujnik mostkujesz do masy - trochę drucika do wtyczki czujnika i wokół niego przy silniku, mój tak jeździł 3 lata
Kocham takie rozwiązywanie problemów... Ręce opadają.[/quote]

Mierz siły na zamiary - w 20 letnim mk2, z leciwym NZ na gaz i stanem licznika 450 000 (a przebieg cholera wie jaki) taki zabieg przedłużył jego agonię
remont silnika byłby absolutnie nieopłacalny, szczególnie że NZ na chodzie kupisz za 500, auto dojeździło swoje, dowiozło materiały na budowę, dowiozło mnie
do pracy kiedy tego potrzebowałem a kiedy ogólny stan budy dogonił silnik poszedł na złom.

Samrowanie silnika

: pt sie 17, 2012 18:39
autor: pierorzy
Nie wgłebiam się co i jak... I tak juz sie sypie a w dalekie trasy nie jeżdzę. Chce żeby jeszcze pojeździł max 2 m-ce. A ta kontrolka jest naprawde denerwująca.
A paka juz się sypie wiec nie będę drugiego silnika wstawiał. Dla mnie to bez sensu

Więc:

: pt sie 17, 2012 19:50
autor: ozzy1979
wyrwij buczek, wyrwij kontrolkę, dla pewności zalej minerała 20W50 (i dwa motodoktory) i bedzie git :-P

Samrowanie silnika

: wt sie 21, 2012 22:49
autor: pierorzy
A gdzie ten buczek jest?? przy liczniku?? kontrolka sama w sobie aż tak bardzo nie przeszkadza, ale ten dzwięk mnie do szału doprowadza;/