Strona 1 z 2

Gaźnik 2e3

: czw sie 02, 2012 11:24
autor: nogiln
Witam, przy porannym rozruchu silnik odpala i momentalnie gaśnie, potem trzeba dosyć długo kręcić aby zapalił, co może być przyczyną takiego stanu, dodam ,że jak rozgrzany to uruchamiam silnik książkowo?

Gaźnik 2e3

: czw sie 02, 2012 12:43
autor: barto125
Ssanie?

Re: Gaźnik 2e3

: czw sie 02, 2012 13:19
autor: genLODOWAmk2
w takiej temperaturze ssanie ?? to napewno nie jego wina....

Gaźnik 2e3

: czw sie 02, 2012 21:55
autor: Paweł Marek
zajrzyj na przepustnicę rozruchową czy jest przymknięta na zimnym

Gaźnik 2e3

: pt sie 03, 2012 16:39
autor: nogiln
Była otwarta, dodałem gazu i przepustnica opadła, silnik uruchomił się bez problemów. Co może być przyczyną, że przepustnica sama się nie zamyka?

Gaźnik 2e3

: pt sie 03, 2012 23:30
autor: Paweł Marek
to znaczy wcisnąłeś gaz na wyłączonym silniku i dopiero wówczas opadła? Nie wiem czemu tak jest nie znam dokładnie 2E3, znam 2E2 a tam napewno ma być przymknięta bez wciskania pedału. Chyba z tym masz problem ale bliżej nie pomogę, jest tam siłownik pull down, tarcza z ząbkami poszukaj o tym, w każdym razie zimny silnik musi mieć do dobrego odpalenia górną rozruchową przepustnicę przymkniętą, dzięki temu mieszanka się wzbogaca

Gaźnik 2e3

: sob sie 04, 2012 00:11
autor: genLODOWAmk2
ja tez miałem 2e3 i tez musialem nacisnac pedał gazu aby sie przepustnica przymknela... takze tutaj nie widze problemow.... zreszta w takich temperaturach jakie panują to i bez tego auto powinno odpalić od strzała i chodzic równo

Gaźnik 2e3

: sob lis 08, 2014 13:08
autor: nogiln
Przepustnica w momencie rozruchu powinna być całkowicie zamknięta, czy uchylona na około 2mm?

Gaźnik 2e3

: pn lis 10, 2014 19:50
autor: barto125
Pomyśl.

Gaźnik 2e3

: pn lis 10, 2014 21:37
autor: krys94
Ja już mu o tym pisałem w kilku tematach, ze podczas rozruchu zimnego silnika ma sie uchylić na około 2mm i za to odpowiada siłownik pull down. Jak widać dalej nie wie.:jezor: Dopisze jeszcze, że przed uruchomieniem zimnego silnika trzeba wcisnąć i puścić pedał gazu aby włączyć ssanie.

Re: Gaźnik 2e3

: wt lis 11, 2014 11:05
autor: nogiln
barto125 pisze:Pomyśl.
Otwarta na około 2 mm,czy tak ponieważ nie jestem pewien?

Re: Gaźnik 2e3

: wt lis 11, 2014 11:19
autor: nogiln
krys94 pisze: podczas rozruchu zimnego silnika ma sie uchylić na około 2mm i za to odpowiada siłownik pull down.
Pull down uruchamia się, tak mi się wydaje, dopiero jak w gaźniku wytworzy się podciśnienie. Czyli wciskam pedał w podłogę przesłona opada i jest uchylona na około 2 mm( tak należy wyregulować śrubką od siłownika aby nie pozwolił się przesłonie zamknąć całkowicie). Silnik uruchamiony siłownik wciągnięty i za co teraz odpowiada?

Gaźnik 2e3

: wt lis 11, 2014 12:23
autor: krys94
Kolego dalej nie rozumiesz o co chodzi z tym siłownikiem. Wciskasz pedał przesłona ma się zamknąć CAŁKOWICIE! Teraz wciskasz tym imbusem od regulacji cięgno i regulujesz aby ta przepustnica byłą uchylona na 2mm ale z wciśniętym cięgnem, po wyregulowaniu i puszczeniu cięgna przesłona ma się zamknąć! Tak jak Ty ustawiasz to w pozycji spoczynkowej masz 2mm, a po odpaleniu silnika po wciągnięciu cięgna przez podciśnienie masz ze 4mm albo i lepiej, wtedy możesz mieć problem np z lekkim duszeniem sie samochodu na zimnym bo ssanie jest już troche wyłączone. Po to przepustnica ma być zamknięta aby silnik zassał więcej paliwa w stosunku do tlenu, po odpaleniu a nawet podczas kręcenia rozrusznikiem pull down uchyla przepustnice na około 2mm aby silnik nie zgasł. Spróbuj domknąć palcem tą przepustnice to zobaczysz co sie stanie. Dalej przepustnice otwiera sprężyna bimetaliczna która ogrzewana jest grzałką elektryczną i płynem chłodniczym, jak odkręcałęś tą kopułke na 3 wkręty to ustaw ją na znak bo tam kilka mm w prawą strone wydłuża ssanie. Przy około 50 stopniach przepustnica ma być całkowicie otwarta. Myśle, że teraz już wiesz o co chodzi ustaw to tak jak podaje instrukcja i ciesz sie prawidłowo wyregulowanym ssaniem. :-)

Gaźnik 2e3

: wt lis 11, 2014 22:58
autor: nogiln
krys94, napisałeś, że podczas regulacji cięgno ma być cały czas wciśnięte. O jakie cięgno chodzi?
Przy gaźniku jest coś na kształt krążka o średnicy około 4 cm, do którego podpina się jakiś przewód elektryczny. Co to jest?