Strona 1 z 2

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: wt kwie 03, 2012 20:52
autor: kozijr
Witam!
Mam problem z odpalaniem auta, zwłaszcza gdy się zagrzeje silnik. Rano jak odpalam to jest dobrze, natomiast jak się nagrzeje to kręci, ale zaskakuje za 2-3 razem. Czasami jak zaskoczy to przez chwilę trzyma niskie obroty (nie ma reakcji na pedał gazu) i po chwili wskakuje na prawidłowe obroty.
VAG nic nie pokazuje. Swego czasu dobierałem się do stacyjki, ale wszystko z kostką wydawało się OK. Wyczyściłem przepustnicę i zrobiłem adaptację. Cewki były podmieniane, ale bez efektu.
Jakieś pomysły co można sprawdzić jeszcze, albo gdzie szukać problemu?

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: śr kwie 04, 2012 10:49
autor: marcin7x5
jeżeli masz problemy z uruchomieniem ciepłego silnika to albo G28 siada albo czujnik temp nalezy sprawdzić jaka podaje temp do sterownika. Byc może go przylewa paliwem i stąd te problemy z obrotami i ogólnie z rozruchem.

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: czw kwie 05, 2012 00:32
autor: kumpelxx
kolego marcin7x5 a oco ci chodzi z tym G28??? jestem troszke ciemny w tym temacie a mam taka sama sytuacje ze ciezko odpala na cieplym tzn mam zagazowanego golfa 4 ale to sekwencja i odpala z benzyny i na cieplym ciezko jak jezdze na gazie a ostatnio wymienilem swiece na 1elekt.ngk i jezdze ostatnio na benzynie tak dla odmulenia i jest lepiej i teraz co pomoglo??czysta benzyna czy swiece??czujnik temp mam nowy.

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: czw kwie 05, 2012 08:57
autor: czarekcw
Szukanie nie boli. Błąd czujnika G28- czujnik położenia wału lub czujnik obrotów silnika (różnie to ludzie nazywają), na forum pełno informacji.

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: czw kwie 05, 2012 09:02
autor: marcin7x5
G 28 to czujnik położenia wału korbowego, który przewaznie daje o sobie znać na ciepłym silniku jak juz cos się z nim dzieje. Skoro piszesz, że wymieniłes swiece i jeżdżąc na benzynie jest dobrze to sprawdź jak odpala teraz jeżdżac na gazie. Jeżeli będzie znowu źle tzn że masz cos z instalacją gazową. Może jest tak, że odpalasz i na beznynie i na gazie jednoczesnie?

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: czw kwie 05, 2012 14:38
autor: kozijr
Gdyby był uszkodzony któryś z czujników to by chyba VAG to pokazał. A jak sprawdzić czy "siada" czujnik temperatury?

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: czw kwie 05, 2012 14:52
autor: marcin7x5
Nieraz jest tak, że sterownik nie "wychwyci" niedomagania czujnika jako bład. Pracę czujnika temp to najlepiej obserwować za pomoca programu diagnostycznego rozgrzewając silnik od tzw 0 az domomentu właczenia sie wiatraka na chłodnicy. Ja w ten sposób wyłapałem u siebie czujnik temp, który w pewnym momencie wskakiwał na chwilkę na wartośc -40st.

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: czw kwie 05, 2012 15:58
autor: kozijr
Obserwowałem temp. na VAGu i z początkowej temp. otoczenia wzrastała i przy około 100st. załączył się wentylator na kilka sekund po czym się wyłączył.

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: czw kwie 05, 2012 17:35
autor: kozijr
Z tego co się doszukałem to czujnik g28 sprawdza się poprzez pomiar rezystancji między 2 pinami. Mam tylko małe pytanie, gdzie mam szukać tego czujnika? :) Oznaczenie silnika BCB.

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: czw kwie 05, 2012 22:22
autor: kumpelxx
siemka.dobre pytanie gdzie szukac tego czujnika bo ja tez mam silnik BCB.Kolego marcin7x5 narazie nie moge tez jezdzic na gazie bochce przejechac 1000km na benzynie aby mieszanka spalin sie unormowala i wtedy skasuje palaca sie lampke sondy ale to juz odrebna historia znawca taki jeden od tej katrolki poradzil mi zebym pojezdzil na samej bezynie bo bledy na kompie wskazuja na zla mieszanke spalin.jak przetestuje spaliny zmienie na gaz to porownam odpalanie na benzynie i na gazie.wszystko mozliwe ze odpala na gazie i benzynie.pozdrawiam

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: pt kwie 06, 2012 10:55
autor: marcin7x5
Ja mam ten czujnik tuz nad prawą półosią napędową. Dostęp masakra. Od dołu trudno. Mi wyjmowali go od góry i z uzyciem lusterka. Trzeba włozyc rękę pod kolektor ssący i tam go wymacac. Przykręcony jest na 1 śrubkę.

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: pt kwie 13, 2012 15:23
autor: kozijr
Mam pytanie odnośnie sprawdzenia tego czujnika położenia wału. Już go wyjąłem (masakryczny dostęp) no i pytanie jak go sprawdzić czy jest sprawny? Podobno się mierzy rezystancję pomiędzy 2 pinami, ale jak mierze w swoim to wszędzie jest nieskończoność. Mam też drugi czujnik od innego golfa i też tak pokazuje więc chyba coś źle mierze :P

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: pn kwie 16, 2012 14:16
autor: marcin7x5
Czujnik to najlepiej sprawdzić oscyloskopem i zamontowany na aucie. Musiałbyś zasymulowac rzeczywistą prace tego czujnika i wtedy mierzyc opornośc.

Problem z odpalaniem przy ciepłym silniku

: czw kwie 19, 2012 12:42
autor: borowy jarek
Kolego kozijr, czy zadziałałeś już w temacie problemu z pierwszego postu???. Jestem zainteresowany rozwiązaniem ponieważ u mnie prawdopodobnie mam taki sam problem, tzn. do tej pory jak odpalałem ciepły silnik to przez chwile miałem wysokie obroty (ok 2000), a wczoraj przy odpaleniu na ciepło najpierw jakby się dławił (obroty poniżej 500), a dopiero jak dodałem gazu to zaskoczył, poza tym wydaje mi się , że po nagrzaniu ma trochę mniej kucyków.