Strona 1 z 1
Problemy z odpalaniem długo kręci
: pn mar 26, 2012 18:55
autor: jankesfc
Witam .
Mam problem następujący , zawsze rano i na dłuższym postoju z jakieś 10-15 sekund kreci mi i dopiero odpala . Nie ma zadnych wysokich ani niskich obrotów wszystko chodzi jak powinno . Jak odpale go i zgasze to mi ponownie odpali odrazu tylko po dłuższej przerwie znowu potrzebuje troche czasu i zapala . A powinien odrazu nie wiem co jest grane . Powiem jeszcze ze mam w nim instalacje gazową sekwencja ale byłem u gaznika i wszystko z gazem wporzodku nie pobiera nic na lewo . A juz jezdze od mechanika do mechanika i nitk nic nie wiem . Wymieniałem juz w nim : olej z filtrem , czujnik temp. , akumulator ( ładowanie ma dobre bo sprawdzałem ) , czyszczona przpustnica , filtr powietrza , kable sprawdzałem. Mówia mi ze moze nie miec cisnienia w pompce albo cos z sterownikiem to juz elektryczna sprawa. Macie jakies pomysły ? Z góry dziekuje
i pozdrawiam
Problemy z odpalaniem długo kręci !!
: pn mar 26, 2012 19:09
autor: mirek87
zerknij jeszcze na świece i cewke. Najlepiej podłącz vag'a może coś pokaże.
Problemy z odpalaniem długo kręci !!
: pn mar 26, 2012 19:32
autor: jankesfc
właśnie świece wymienione na nowe i cewki wporzadku i dalej to samo . A vag"a nic nie pokazuje
Problemy z odpalaniem długo kręci !!
: pn mar 26, 2012 20:31
autor: mirek87
możliwe że coś ''elektrycznego'' nie domaga. Jaki to silnik ? i oprócz tego występują jeszcze jakieś objawy ?
Problemy z odpalaniem długo kręci
: pn mar 26, 2012 21:03
autor: jankesfc
silnik 1,4 16V zadnych innych objaw nie ma tylko to ze długo kreci a potem jak zaskoczy to normalnie chodzi zadnych skokow .
Problemy z odpalaniem długo kręci
: wt mar 27, 2012 09:49
autor: marcin7x5
Czy jak otwierasz rano drzwi to słyszysz odgłos pracy pompy paliwa? to samo powinno byc po przekręceniu kluczyka. Zdejmij węzyk podcisnienia z zaworu cisnienia paliwa na listwie wtryskowej i zobacz czy nie leci z niego paliwo. Sprawdx tez czy ten węzyk jest szczelny zarówno na zaworku jak i na wyjściu z kolektora ssącego.
Problemy z odpalaniem długo kręci
: wt mar 27, 2012 12:32
autor: jankesfc
No słysze tylko jak przekrece kluczyk . A gdzie to sie znajduje w którym miejscu ?? a moze filtr paliwa wymienic bo moze byc juz zawalony bo na gazie jeździ to bardziej sie zużywa
Problemy z odpalaniem długo kręci
: wt mar 27, 2012 13:19
autor: marcin7x5
Wymienic filtr paliwa nigdy nie zaszkodzi. może być tez i pompka. Szczególnie jak sie jeździ z mała ilościa paliwa w baku. Co do zaworku to poszukaj listwy wtryskowej pod obudowa filtra powietrza. Na jej koncu w okolicach zbiorniczka z płynem chłodniczym będzie ten własnie zaworek.
Problemy z odpalaniem długo kręci
: wt mar 27, 2012 17:27
autor: jankesfc
Filtr paliwa wymieniony zaworek sprawdzony nic nie cieknie wszystko wporzadku , pompka wydaje sie wporzadku słychac jak pracuje .Ja zawsze staram sie zeby było wiecej paliwa nigdy rezerwa. Juz naprawdę mam dosc tego auta tyle w nim wymieniłem i dalej nie wiadomo co grane .
Problemy z odpalaniem długo kręci
: śr mar 28, 2012 09:58
autor: marcin7x5
pompka wydaje sie wporzadku słychac jak pracuje
To, że ja słychać to nie znaczy, że pracuje własciwie. Może daje za małe cisnienie. Trzeba to sprawdzić.
Problemy z odpalaniem długo kręci
: śr mar 28, 2012 17:12
autor: jankesfc
pompka wymieniona i nic nie pomogło .
Problemy z odpalaniem długo kręci
: pt mar 30, 2012 13:46
autor: marcin7x5
Więc sprawdź cisnienie na listwie wtryskowej. Tylko nie na zasadzie, że kupijesz wszystko nowe tylko pomierz. No chyba, że masz wolną gotówkę...
Problemy z odpalaniem długo kręci
: ndz kwie 01, 2012 19:21
autor: jankesfc
cisnienie sprawdzone i dalej nie wiadomo co tam gra . Mysle ze to bedzie "szukania igly w stogu siana"
Problemy z odpalaniem długo kręci
: pn kwie 02, 2012 14:21
autor: marcin7x5
Skoro sprawdzone to powiedz ile miałeś?
Przy pracującym silniku na biegu jałowym powinno wynosic ok 2,5bara. Po zdjęciu przewodu podcisnieniowego z zaworu na listwie wtryskowej powinno wzrosnąć do 3 bar. Jeżeli masz takie parametry to pozostaje sprawdzenie szczelności układu. Po wyłaczeniu silnika cisnienie w układzie wtryskowym silnika nie może spaść poniżej 2 bar w ciągu 10 min. Jeżeli spada to prawdopodobnie zawór zwrotny w pompie nie zamyka.