Strona 1 z 1
Regulacja obrotow 107km PF
: czw mar 01, 2012 19:36
autor: GTI_II
po odpaleniu moj gol ma obroty 12tys i pozniej spadaj na 11 i tak sie utrzymuje. Co zrobic zeby ustawic go na 8-9 ? regulowalem w przepustnicy ta srubke co jest w srodku ale do konca jest juz dokrecona i obroty byly wieksze alke spadly tylko na 11. Gdzie jeszcze moge ustawic obroty ? Silnik 1.8 107km PF
Regulacja obrotow 107km PF
: czw mar 01, 2012 21:02
autor: jeryk10
12 tys to jak w motorze ścigaczu masz obroty tą śrubka się nie reguluje za obroty odpowiada korkowiec zdław przewód korkowca na doprowadzeniu do dolotu i będziesz widział czy obroty spadną korkowiec podmień na inny na próbę
Regulacja obrotow 107km PF
: czw mar 01, 2012 21:48
autor: GTI_II
podmienilem i to samo
Regulacja obrotow 107km PF
: czw mar 01, 2012 21:51
autor: Paweł Marek
GTI_II, znajdź sobie opis regulacji . Masz tam kwestię stycznika przy przepustnicy, odpowiedniego ustawienia zapłonu (-6 stopni przy 2250 obrótów ze zdjętą wtyczką niebieskiego czujnika ), kontroli szczelności całego dolotu z odmą serwem i podciśnieniami. Niebieski czujnik też do sprawdzenia. Każdy z tych elementów może dać złe obroty nawet jeśli krokowiec jest ok.
Chodzi o to że regulacja obrotów którą zapewnia krokowiec (to zła nazwa - lepiej zawór regulacyjny na wężu obejściowym) nie jest czuła i płynna. Jak stycznik zamknięcia przepustnicy zadziała to sterownik podaje na krokowiec pewne napięcie które zmieni dopiero po większej odchyłce od zadanych obrotów, zanim do tego dojdzie obroty będą się wahać. Więc wszystko co wypisałem musi być ok. Przepływomierz również.