1.4 MPI [ AKK ] problem po zatarciu wałka rozrządu
: wt lut 28, 2012 22:19
				
				Witam !!! silnik AKK  jaką  mają wadę nie będę tłumaczył bo większość wie o co kamman  :-/  mianowicie auto jeździ na krótkich odcinkach i zamarzł smok pompy oliwy lub kanał smarowania głowicy ,  efektem tego  był przytarty wałek rozrządu i ścięty klin na kole pasowym wałka , wiadomo czapka do wymiany ale poprzecierałem drobniutkim papierem zadziory  na czopach wałka [ bo chcę go odpalić by sprawdzić czy wał nie dostał po dupie ]  , zmieniłem koło pasowe na dobre , ustawiłem rozrząd , nowy pasek , rolka , świece  , przewody 
przy kręceniu silnik raz się odezwie po czym cisza [ zalewa świece ] iskra jest , świece po kręceniu robią się mokre po wyczyszczeniu sytuacja się powtarza
kompresja - ponad 10 bar po równo na każdym cylindrze [ więc nie dostał po zaworach ]
ciśnienie oliwy - ponad 2,5 bara podczas kręcenia rozrusznikiem
VAG wywalił błąd 16725 - czujnik położenia wałka rozrządu
dziś wymieniłem czujnik na nowy i jest bez zmian
jest to seat moich rodziców i ma przejechane 56 000 od nowości , jutro będę znowu podpinał VAG-a i zobaczę co wywali dodatkowo sprawdzę lampą w którym miejscu strzela iskra [ zapłon ] bo mam jeszcze przypuszczenie że podczas zablokowania silnika przestawił się wieniec zębaty czujnika położenia wału ale nie wiem czy to jest możliwe ?????????
może ktoś coś podpowie ??????? bo po woli kończą mi się pomysły :-?
przeszukałem setki wątków w sieci i nie znalazłem nic sensownego więc postanowiłem założyć temat
pozdro
			przy kręceniu silnik raz się odezwie po czym cisza [ zalewa świece ] iskra jest , świece po kręceniu robią się mokre po wyczyszczeniu sytuacja się powtarza
kompresja - ponad 10 bar po równo na każdym cylindrze [ więc nie dostał po zaworach ]
ciśnienie oliwy - ponad 2,5 bara podczas kręcenia rozrusznikiem
VAG wywalił błąd 16725 - czujnik położenia wałka rozrządu
dziś wymieniłem czujnik na nowy i jest bez zmian
jest to seat moich rodziców i ma przejechane 56 000 od nowości , jutro będę znowu podpinał VAG-a i zobaczę co wywali dodatkowo sprawdzę lampą w którym miejscu strzela iskra [ zapłon ] bo mam jeszcze przypuszczenie że podczas zablokowania silnika przestawił się wieniec zębaty czujnika położenia wału ale nie wiem czy to jest możliwe ?????????
może ktoś coś podpowie ??????? bo po woli kończą mi się pomysły :-?
przeszukałem setki wątków w sieci i nie znalazłem nic sensownego więc postanowiłem założyć temat
pozdro
 
   tylko że pojawił się nowy problem
  tylko że pojawił się nowy problem   dzieje się tak dopiero wtedy jak olej osiągnie temp 90' jak jest chłodniejszy wszystko jest w normie , no i na wyższych obrotach wszystko jest w normie nawet na zagrzanym ,  kuleje tylko  do  ok 2500/3000 rpm
  dzieje się tak dopiero wtedy jak olej osiągnie temp 90' jak jest chłodniejszy wszystko jest w normie , no i na wyższych obrotach wszystko jest w normie nawet na zagrzanym ,  kuleje tylko  do  ok 2500/3000 rpm nawet  jak jest zimny delikatnie nie dopala na pierwszy gar [ słychać to w wydechu ] po całkowitym nagrzaniu nie pali wogule na pierwszy gar  jak ochłodnie pali ale kuleje na wolnych obrotach nawet już nie mierzyłem ciśnienia na zagrzanym bo to nie ma sensu , główny cel osiągnięty , w silniku nic nie puka i ciśnienie oliwy w normie więc teraz szukam czapki
 nawet  jak jest zimny delikatnie nie dopala na pierwszy gar [ słychać to w wydechu ] po całkowitym nagrzaniu nie pali wogule na pierwszy gar  jak ochłodnie pali ale kuleje na wolnych obrotach nawet już nie mierzyłem ciśnienia na zagrzanym bo to nie ma sensu , główny cel osiągnięty , w silniku nic nie puka i ciśnienie oliwy w normie więc teraz szukam czapki