Strona 1 z 1

Śmierdzi nieprzepaloną benzyną

: czw lut 23, 2012 15:46
autor: borsukmexico
Mam problem jak dojeżdżam do skrzyżowania i się zatrzymuje albo jak zawracam na podwórku, śmierdzi mi nieprzepaloną wachą. Silnik tp 1.8 90 km na wtrysku digifanta. Sprawdzałem go vagiem i błędów nie ma. byłem na teście spalin walnięta była sonda lambda. kupiłem używkę za 50zł pojechałem jeszcze raz na test spalin i jest bardzo nieznaczne powyżej normy.
norma tego parametru jest do 10.3 a jest 10.5 mechanik powiedział że taka rozbieżność jest dopuszczalna.

A benzyną mi zalatuje nadal. nie wiem może jestem już teraz przewrażliwiony nie wiem:(
czy może być jeszcze jakaś przyczyna tego zapachu?
wycieków nigdzie raczej nie ma.
dodam że przed wymianą sondy chyba ciut za dużo palił bo na połowie zbiornika zrobiłem tylko dobre 220 km fakt że go nie oszczędzałem:)


Pomocy:P

Śmierdzi nieprzepaloną benzyną

: czw lut 23, 2012 18:20
autor: Paweł Marek
pytając musisz byc konkretny - czyli podac wszystko co test spalin wykazał. Test spalin w rurze wydechowej jest niemiarodajny jeśli masz jeszcze działający katalizator - wówczas potrzebny jest pomiar z rurki pomiarowej wychodzącej z kolektora wydechowego o ile twój silnik ją ma.
Sprawdź sobie jeszcze regulator ciśnienia paliwa, opis na forum, jak do wszystkich wielopunktów.

Re: Śmierdzi nieprzepaloną benzyną

: czw lut 23, 2012 21:41
autor: borsukmexico
Paweł Marek pisze: wówczas potrzebny jest pomiar z rurki pomiarowej wychodzącej z kolektora wydechowego o ile twój silnik ją ma.
.
Kat jest wg. tej maszyny sprawny 100% i reszta też praktycznie w normie

ale to taka sonda wsadzana w tłumik z 40 cm.czyli ten sposób jest niemiarodajny. można zmnierzć to tym samym urządzeniem przez tą rurkę pomiarową?

Śmierdzi nieprzepaloną benzyną

: czw lut 23, 2012 22:47
autor: Paweł Marek
no jasne. W rurze pomiar nie jest miarodajny bo przecież katalizator jest po to żeby dopalać te składniki spalin które sa mierzone. Jesli w rurze są zawyżone to kat nie działa albo skład spalin wychodzących z silnika jest już bardzo daleko poza normą.

Śmierdzi nieprzepaloną benzyną

: ndz lut 26, 2012 09:19
autor: borsukmexico
Do spr został mi jeszcze ten regulator ciśnienia paliwa.

Śmierdzi nieprzepaloną benzyną

: ndz lut 26, 2012 23:38
autor: borsukmexico
Pomóżcie mi bo nie ogarniam jak spr. ten regulator ciśnienia paliwa:(

Śmierdzi nieprzepaloną benzyną

: pn lut 27, 2012 09:32
autor: Paweł Marek
Wiesz jest coś takiego jak wyszukiwarka było milion razy. Pierwszy zgrubny test to zdejmujesz węzyk z podciśnieniem powietrza do regulatora i patrzysz czy w tym wężyku niema benzyny, jesli jest - do wymiany. Dokładny test to pomiar ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej manometrem. 2.5 bara na pracującym silniku z założonym wezykiem podciśnienia do regulatora, 3 bary bez wezyka.

Śmierdzi nieprzepaloną benzyną

: ndz mar 04, 2012 16:30
autor: borsukmexico
kurcze muszę zrobić ten dokładny pomiar bo w wężyku podciśnienia nie ma wachy, jeszcze jedno małe pytanko czy na zdjęcie wężyka pracujący silnik powinien jakoś zareagować?

Śmierdzi nieprzepaloną benzyną

: ndz mar 04, 2012 19:22
autor: Paweł Marek
nie wiem jak w innych silnikach u mnie na wolnych obrotach nierówno pracował, przygasał. Podczas przyśpieszania mocniejszy od nadmiaru paliwa

Śmierdzi nieprzepaloną benzyną

: pn mar 05, 2012 11:02
autor: borsukmexico
u mnie nie ma różnicy z i bez wężyka podciśnienia:( to chyba nie jest dobra oznaka ale pewności nie mam czy jest do wymiany.