Strona 1 z 1

Cos z ogrzewaniem

: pn lut 13, 2012 14:20
autor: gixy
a raczej lekko cieplym zamiast goracym powietrzem.
Przperaszam jesli kopiuje temat,ale wpisywałem na rozne sposoby w wyszukiwarce i nie udalo mi sie znalezc.Gonia mnie w robocie, a auto potrzebne mi w tym tygodniu bardzop wiec prosze o szybka podpowiedz. Obajwy sa takie: Nagle podczas właczonego ogrzewania (pokretlo na max na cieple), wentylator na 1wszej pozycji i powietrze ktore zawsze lecialo bardzo cieple-wrecz gorace nagle zrobilo sie letnie. Pozycje 2/3/4 wentylatora nic nie daja.
Poniewaz zauwazylem to przed chwila i na krotkim odcinku zadnych spostrzezen wiecej.
Do dzis nic sie nie dzialo,zadnych problemow.

Zauwazylem tylko na wskazniku temperatury wody ze kreska wlatuje na pole 110 stopni i wlaczenie grzanai nie powoduje jej spadku,dopiero jak ruszam autem.
I chyba-ale tego nie jestem pewien nie slysze wlaczajacego sie wentylatora(jak to zawsze bywalo).
Auto jest na gaz i wydaje mi sie(ale tez nie jestem pewien)ze gdy wylaczylem gaz-strzalak chetniej wrocila do pozycji 90 stopni,ale zaraz znow poleciala w przod-nie nagle,ale nie trwalo to dlugo.
Co to moze byc i co mam sprawdzic zeby ustalic przyczyne?
HELP!

Cos z ogrzewaniem

: pn lut 13, 2012 14:41
autor: Paweł Marek
Wskazuje na zapowietrzenie ukłądu chłodzenia. Przyczny: mało płynu, uszkodzenie korka zbiorniczka wyrównawczego, uszkodzenie termostatu, uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Szczegóły pod tymi hasłami znajdziesz wyszukiwarką u dołu strony

Cos z ogrzewaniem

: pn lut 13, 2012 16:20
autor: gixy
Witaj/cie

dziekuje za podpowiedzi.
Dam znac co i jak-jak sie juz okaze co to dokladnie jest-a swoja droga to sie caly czas ludze, ze..jednak mi sie wydaje i nic zlego sie nie dzieje...:)Wyjde z pracy i nastapi chwila prawdy...:P

Cos z ogrzewaniem

: wt lut 14, 2012 15:20
autor: gixy
Wiec tak:
zajrzałem dopiero dzis za dnia i sprawa wyglada nastepujaco:
ku mojejmu zdziwieniu (bo 5 dni temu sprawdzalem i byl pelny, i nigdy sie nie zdarzalo by w ciagu 5 dni nagle byl pusty)zbiorniczek wyrównawczy byl pusty!!! wiec teoretycznie falszywy alarm i soryza moje niedopatrzenie.
ALE wlałem litr plynu, dojechalem do pracy(ok.25 km) wszystko bylo normalnie tak jak zawsze(grzał, strzalka temperatury wody nie wariowala jak wczoraj).
Jak skonczylem wlewac to widzialem plyn w zbiorniczku ze sobie byl-dojechalem na miejsce i poszedlem pracowac. Zajrzalem tam chwile temu i ku mojemy zdziwieniu plynu nie ma i zbiornik znow pusty.
Przebiegle:) podlozylem karton pod spod ale patrzac na niego teraz nie widac by byl przeciek. Czy plyn splynal w uklad czy co jest grane?
Ile powinno go tam wejsc? (ja w tej butelce mialem litr)
Teraz kumpel dowiozl mi 4 litry plynu Prestona-wiec co zalecacie zrobic by moc stwierdzic ewentualne problemy?

Cos z ogrzewaniem

: wt lut 14, 2012 15:33
autor: mirek87
hymm....może nieszczelność w chłodnicy, wężach,nagrzewnicy ? Sprawdź też czy ci nie dymi lekko na niebiesko. Wyciek może też być spowodowany nieszczelnością głowicy ale to już najbardziej czarny scenariusz....

Re: Cos z ogrzewaniem

: wt lut 14, 2012 17:05
autor: gixy
Hej
nie, nie dymi na niebiesko, włąsnie nie widze zeby byl gdzies wyciek czy nieszczelnosc-z glowica to wiem ze to najbardziej czarny scenariusz i nawet o tym nie mysle by nie wywolywac wilka.
Wierze ze poprostu to co wlalem rozeszlo sie po ukladzie tylko nie wiem ile tam powinno wejsc-jak doleje jeszcze jeden litr i znow nie bedzie w zbiorniczku to juz mam sie bac czy tam np. wchodzi 3/4 litry zeby caly czas bylo to w zbiorniczku widoczne?
Tylko jesli tak to gdzie do cholerki podzial sie plyn ktory w zbiorniczku byl???? :banghead:

Cos z ogrzewaniem

: wt lut 14, 2012 17:10
autor: MrPatience
Proponuję zalać płynem do pełna, odpowietrzyć układ i obserwować. Jeśli będzie ubywało to szukać przyczyn:

- cieknące węże, nagrzewnica, chłodnica
- pęknięty zbiorniczek wyrównawczy (jeżeli płyn opadałby tylko do jednego poziomu, ale w Twoim przypadku chyba jest inaczej)
- uszkodzenie uszczelki pod głowicą

Chyba że podnosi się stan oleju to wtedy na 99proc. uszczela pod głowicą do roboty


edit. Cały układ chłodzenia to około 6 litrów, więc jeśli Ci dużo zeszło to nie dziw się, że po wlaniu litra znowu masz pusty zbiorniczek wyrównawczy. Płyn "rozeszedł" się po wężach.

Zrób jak mówiłem, nalej płyn i odpowietrz układ i dalej obserwuj co się będzie z nim działo.

Cos z ogrzewaniem

: wt lut 14, 2012 17:13
autor: mirek87
do układu chłodzenia wchodzi z 6 litrów w większych silnikach około 8 l (np. vr6)

Re: Cos z ogrzewaniem

: wt lut 14, 2012 17:29
autor: gixy
6 litrów? łomatko- to mi jeszcze litra zabraknie...;P
Chlopaki wielkie dzieki.
Tak sobie skrycie myslalem ze sie własnie "rozszedł" po wezach i po całym układzie.
Dzis rano patrzylem własnie specjalnie na poziom oleju -ale nie odnotowalem zmian- czyli sie nie podniósł- wiec moze to jednak nie uszczelka....(oby)
Jutro z rana tez sprawdze.

A juz tak swoja droga przy okazji odnosnie oleju- napewno moge powiedziec ze oleju mi ubywa, ale dolewam napewno nie wiecej niz litr-moze mniej powiedzmy co miesiac-liczac tak od poczatku grudnia tego roku- wczesniej robilem dolewke raz na dwa miesiace? Czy Wy dolewacie? i ile?

Cos z ogrzewaniem

: wt lut 14, 2012 17:32
autor: mirek87
hymm jak dolewasz to pewnie uszczelniacze i pierścienie. Ja zrobiłem remoncik i nie dolewam

Cos z ogrzewaniem

: wt lut 14, 2012 17:48
autor: gixy
odnosnie pierscieni i uszczelniaczy to pozniej o tym poszukam i wgryze sie w temat-najpeirw chcialbym wyjasnic ten plyn. Mam jedno pytanie: gdy piszecie: odpowietrz uklad- co ja mam zrobic i jak to sie robi?? Nie smiac mi sie tam! :chytry: poprostu nigdy tego nie robilem

Cos z ogrzewaniem

: wt lut 14, 2012 17:58
autor: mirek87
odkręć korek od zbiorniczka płynu i zapal silnik na pare minut. Można też włączyc ogrzewanie w środku

Cos z ogrzewaniem

: wt lut 14, 2012 19:09
autor: MrPatience
Silnik włącz aż do uruchomienia się wentylatora. Oczywiście korek od zbiorniczka musi być odkręcony i jak zauważysz, że Ci płyn znika to dolewaj aż przestanie znikać (jeśli ukł. był zapowietrzony to będzie ubywało ze zbiorniczka, bo płyn stopniowo zajmie miejsce powietrza).

Cos z ogrzewaniem

: sob lut 25, 2012 16:45
autor: Molko90
Witam wczoraj miałem odwrotną sytuację w mojej Czwórce

Znaczy się tak miałem przekręcone na 1 cm powyżej niebieskiej kropki i czuję, że robi się coraz cieplej, puszczam wentylator na 4 przykładam ręke do wylotu powietrza i ciepłym wali, dopiero po przekręceniu na max na zimne zaczęło dmuchać chłodnym. Gdzie mam szukać przyczyny ? Na razie póki jeszcze jest chłodno to nie jest źle, ale wiosna i lato z takim grzaniem to będzie kiepsko.