Błędy i problem z zapłonem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Błędy i problem z zapłonem
Witam!
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim golfem (silnik BCB 1.6 benzyna + LPG BRC). Najpierw zaczęło się od tego, że zaczęła mi się zapalać kontrolka od silnika. Po sprawdzeniu - błąd nr 17573 czyli long term fuel trim additive air bank 1: Range 1: system too rich
Auto nie chciało odpalać za pierwszym razem i czasem po rozruchu silnik wskakiwał na jakieś max 900obr i nie reagował przez kilka sekund na pedał gazu. Po chwili wkręcał się na właściwe obroty i wszystko działało jak należy.
Ostatnio jednak od czasu do czasu owa kontrolka od silnika nie dość, że znowu się zapala to jeszcze zaczęła mrugać. Po sprawdzeniu - błąd nr 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected. No i nierówno zaczął silnik chodzić. Jak się auto zostawi na dłuższą chwilę zgaszone i odpali ponownie wszystko wraca "do normy".
Zauważyłem jeszcze jeden dziwny symptom - podczas jazdy gdy puszczam pedał gazu jeszcze przez minimalną chwilkę obroty lekko wzrastają i dopiero po chwili spadają - tak jakby może dopalał mieszankę???
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?
Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim golfem (silnik BCB 1.6 benzyna + LPG BRC). Najpierw zaczęło się od tego, że zaczęła mi się zapalać kontrolka od silnika. Po sprawdzeniu - błąd nr 17573 czyli long term fuel trim additive air bank 1: Range 1: system too rich
Auto nie chciało odpalać za pierwszym razem i czasem po rozruchu silnik wskakiwał na jakieś max 900obr i nie reagował przez kilka sekund na pedał gazu. Po chwili wkręcał się na właściwe obroty i wszystko działało jak należy.
Ostatnio jednak od czasu do czasu owa kontrolka od silnika nie dość, że znowu się zapala to jeszcze zaczęła mrugać. Po sprawdzeniu - błąd nr 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected. No i nierówno zaczął silnik chodzić. Jak się auto zostawi na dłuższą chwilę zgaszone i odpali ponownie wszystko wraca "do normy".
Zauważyłem jeszcze jeden dziwny symptom - podczas jazdy gdy puszczam pedał gazu jeszcze przez minimalną chwilkę obroty lekko wzrastają i dopiero po chwili spadają - tak jakby może dopalał mieszankę???
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?
Pozdrawiam
Błędy i problem z zapłonem
Sprawdx cewkę na świecy od drugiego cylindra. Masz wypadający zapłon i byc może to jest przyczną kłopotów.
Błędy i problem z zapłonem
Problem będzie tkwił gdzie indziej ponieważ zmieniałem cewkę i po niedługim czasie pojawiał się kolejny błąd tym razem na 4 cylindrze.
Błędy i problem z zapłonem
A na który cylinder zmieniłes cewkę? Jeżeli przełozyłes na 4 własnie i tam wystąpił bład to ewidentnie winna jest cewka. Poza tym możesz przygotowac sie na to, że wkrótce zaczna padac kolejne cewki.
Błędy i problem z zapłonem
Wymieniłem cewkę na drugim na inną i tak samo czwartą wymieniłem na inną. Pytanie co zrobić, żeby nie padały?
Re: Błędy i problem z zapłonem
Może nie jeździć? A tak na poważnie to nie ma reguły. Tak samo jakbys zapytał co zrobić aby auto sie psuło. Samochód to wielka skarbonka do której ciągle trzeba dokładać. Inaczej auta byłyby wieczne a fabryki nie miałyby co robić.kozijr pisze: Pytanie co zrobić, żeby nie padały?
Błędy i problem z zapłonem
Liczyłem na nieco bardziej praktyczne porady.Może nie jeździć?
Dokładniej opisać objawów już nie umiem. Pytanie co powinienem zacząć sprawdzać w pierwszej kolejności, może ktoś miał podobny problem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości