Strona 1 z 2

Przepustnica powietrza

: pt sty 13, 2012 13:19
autor: lon3201
Witam wszystkich mam problem z moim golfem 1.8 na pełnym wtrysku. Od dłuższego czasu mam problem z obrotami oraz spadkiem mocy jak na benzynie tak i na gazie (2 generacja), z tym ze na gazie pracuje lepiej i równiej trzyma obroty.Szukałem wiele razy przyczyn na forum i z tych których jeszcze nie zbadałem wygląda na walniętą przepustnice, ponieważ ewidentnie czuc jak silnik jest zalewany a przy otwarciu pierwszej klapki silnik pracuje w miarę. Zdemontowałem przepustnice i tu mam pytanko patrząc pod swiatło widac prześwit na obręczy i jednej i drugiej klapki nawet są luzy czy moze to byc przyczyna?jaki moze byc dopuszczalny przeswit o ile moze byc, proszę o poradę

Przepustnica powietrza

: pt sty 13, 2012 15:50
autor: Johnatan
Pokaż foto silnika lub oznaczenie.
lon3201 pisze:widac prześwit
Może nie przyczyna ale dobrze to nie jest. Może juz być wytarta

Przepustnica powietrza

: pt sty 13, 2012 16:32
autor: Lucki
Kolego przepustnica musi byc zmknieta, po to jest krokowiec zeby wolne obr utrzymac. Spróbuj ręcznie ją domknąć bądz sprawdź styczniki przepustnicy czy przełączają

Przepustnica powietrza

: pt sty 13, 2012 18:02
autor: Paweł Marek
lon3201, kolego konieczne jest podanie typu silnika. Zrób to zgodnie z regualminem albo bedzie zsyp.
Swiatło widoczne na każdej przepustnicy minmalne jest - ma byc takie jak do danego silnika fabryka ustaliła. Luzy na osi to jest źle, zalezy jakie.

Przepustnica powietrza

: pt sty 13, 2012 20:14
autor: lon3201
oznaczenie silnika to PF sorki ze nie podałem golf 2 1.8 gti 107km digifant. Przepustnica jest zamknieta i wtedy widac prześwit luzy wtedy są minimalne. Są tam dwa przełączniki ,a co one przełączają? Dodam ze gdy dzis ruszałem (jest zimno) autko chodzi lepiej , czy moze to byc przepływomierz powietrza? z tego co wiem to jest tam czujnik temperatury zasysanego powietrza. Sam nie wiem czy wymieniać ta przepustnice , już troche wywaliłem kasy w auto i nie chciał bym niepotrzebnie wymieniac

Przepustnica powietrza

: pt sty 13, 2012 20:56
autor: Paweł Marek
lon3201, przepustnica niema nic do spadku mocy na LPG na pewno, a na Pb prawie napewno. Skoro spadła moc na LPG to nie podejrzewaj elektroniki sterujacej wtryskiem benzyny. Podejrzenia pada na przepływomierz (zacierająca się klapka po strzale), błąd w ustawieniu rozrządu lub zapłonu, nieszczelnośc dolotu po jakimś strzale, kiepskie świece kable kopułka.

Przełączniki to tzw styczniki małego i dużego otwarcia przepustnicy, potrzebne do pracy na beznynie oraz do utrzymania dobrego biegu jałowego - również na LPG, działają zero-jedynkowo łatwo sprawdzić.
Czujnik temperatury powietrza sprawdzasz między stykiem 1 i 4 przepływomierza omomierzem, normy takie same jak do czujnika temperatury płynu

Przepustnica powietrza

: pn sty 16, 2012 12:43
autor: lon3201
Na benzynie wygląda to tak, ze wkręca sie maks do 3tys potem muli go, na gazie wkręca sie mormalnie lecz mółowato. Od paru dni robi sie tak ze na benzynie jedzie tak jak pisałem przełączam na gaz i nieważne czy ciepły silnik czy zimny ale nie chce zabrac. Dopiero po kilku próbach rozpędzenia sie i próby zabrania powoli zaczyna jechac, czasem strzeli i znów to samo. Patrzyłem i nic nie spadło zaden przewód. Rozrząd,zapłon ustawiony, swiece, kable, kopułka, palec,sonda, czujnik temp. wody,czujnik spalania stukowego wymienione.Sprawdziłem szczelnosc dolotu nie zauważyłem miejsca gdzie mogło by dochodzic lewe powietrze. Jedyne rzeczy nad którymi myslałem to przepływomierz oraz przepustnica.Zmierzyłem styk 1 i 4 wyszło 342ohm, znalazłem jeszcze ze na 3 i 4 styku patrząc od lewej to mierzymy rezystancję potencjometru powinna byc w granicy 0,5...1,0kohm a mi wyszło 3,66kohm więc nie najlepiej musiał bym podmienic przepływkę moze uda mi sie znalezc podobną tyle ze nie wiem czy nr musi byc ten sam czy moze byc inny

Przepustnica powietrza

: wt sty 17, 2012 14:19
autor: lon3201
Wydaje mi sie ze znalazłem usterkę.Rozkręciłem dzis przepływomierz powietrza, okazało sie ze jego dolna czesc (pokrywa) oderwała sie prawdopodobnie a raczej na pewno przez strzał z kolektora.inna rzeczą którą zobaczyłem to klapka w środku przepływki ociera o obudowę i sama nie bardzo mogła sie otwierac z tad spadek mocy. Niestety nie znalazłem takiego samego przepływomierza w okolicy na szrutach moze ktoś z was ma taki to bym odkupił

Przepustnica powietrza

: wt sty 17, 2012 17:15
autor: Paweł Marek
lon3201, rzecz jest do naprawienia, warto próbowac ze względu na wysokie ceny używek , trzeba tak podgiąć oś klapki żeby przestała ocierac - robiłem to, potem pokrywe przymocować na nowo na blachowkręty.
Przepływomierze są bez problemu na allegro numer jaki potrzebujesz OE 037 906 301 (bez literki na koncu) lub nr Boscha
0 280 202 106 niestety drogie, zdarzają się okazje poniżej 200 zeta
Przykład http://allegro.pl/przeplywomierz-powiet ... 30809.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Przepustnica powietrza

: wt sty 17, 2012 23:30
autor: lon3201
hm ja szukałem na allegro i nie znalazłem pewnie zle szukam. Jutro jeszcze pojezdze po szrotach i poszukam, ponieważ prubowałem oske klapki prostowac ale boje sie mocniej by nie złamac bo wtedy kaplica nie pojedzie a puki co jezdzi jeszcze.A czy tą górną pokrywkę plastikową da sie jakoś zdjąc?

Przepustnica powietrza

: śr sty 18, 2012 23:48
autor: Paweł Marek
no to podałem ci linka, szukaj po tych numerach jest teraz około 10-ciu na allegro niestety ten za 240 jest najtańszy. Pokrywkę da się zdjąć, podważaj przy brzegach na około jest mocno przyklejona trochę uszkodzisz plastyk ale w końcu odskoczy a potem na zwykły silikon zamocujesz

Przepustnica powietrza

: czw sty 19, 2012 15:58
autor: lon3201
ok kupiłem na allegro dla pewnosci wole mieć sprawny. Jak przyjdzie to założę i napiszę czy przyniosło poprawe silnikowi a potem dla własnej ciekawosći spróbuję rozebrac i naprawic ten co mam

Przepustnica powietrza

: śr sty 25, 2012 17:50
autor: lon3201
Jeszcze raz witam przepustnica przyszła juz ale w stanie chyba gorszym niż jest moja. Pokrywa dolna wyrwana więc był pewnie wystrzał no i co mnie martwi klapka też chodzi ciężko ociera.Po jej założeniu auto chodzi nyby tak samo , ale jest mocniejsze na gazie szybciej sie wkręca na obroty co ciekawe gdy dzis odpaliłem przez pare kilometrów na benzynie szedł idealnie potem juz to samo maks 4tys obrotów wyciągnie.Z tej starej zdjołem pokrywkę górna i jest tam potencjometr oraz to co mnie ciekawi , to regulacja naciągu spręzyny od klapki co sie stanie jak ją zmienie.

Przepustnica powietrza

: śr sty 25, 2012 21:15
autor: Paweł Marek
nie ruszaj naciągu, tylko popsujesz charakterystykę. Klapka nie może ocierać, oddaj i kup inny. I chyba chodziło o przepływomierz nie przepustnicę?