Nagar w silniku

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paxstor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 15:26

Nagar w silniku

Post autor: paxstor » czw sty 12, 2012 17:58

Mam pewien problem, rozkręciłem silnik który będzie na przekładkę do mojego golfa, po odkręceniu pokrywy i misy zobaczyłem ze jest cały czarny, jest oblepiony jakby nagarem, jak to najlepiej wyczyścić rozbierać silnik?? czy wystarczy go umyć lub wypłukać tym płynem dolewając do oleju?? później wstawię fotki jak to wygląda


Obrazek

Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Nagar w silniku

Post autor: seba198666 » czw sty 12, 2012 19:07

najlepiej rozebrać i umyć dokładnie.Nie wiem jak to wygląda u ciebie. ale jak widziałem silnik mazdy w dieslu z 2004 (z Włoch) to nie mogłem uwierzyć:panna: Podobno tam jest bardzo drogi serwis i ludzie wymieniają oleje co 40-50 tyś :rozpacz:


seba

Awatar użytkownika
paxstor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 15:26

Nagar w silniku

Post autor: paxstor » czw sty 12, 2012 22:33

seba198666, Mój silnik też jest od makaroniarzy :ass: tak patrząc od góry to nie ma aż takiej grubej warstwy tego ale jest ciemno :? tak myślałem umyć go jak się da, zalać syntetykiem i zmieniać częściej filtry


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Nagar w silniku

Post autor: piotrek gti_abf » pt sty 13, 2012 00:43

Syntetykiem go nie zalewaj, bo jest on rzadki i wypłucze cały brud co może doprowadzić do zatarcia silnika. Wyczyść ile się da i kup specjalny środek (bo pewnie taki jest) do mycia silnika w środku :-)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Nagar w silniku

Post autor: grandi » pt sty 13, 2012 01:20

piotrek gti_abf pisze:Syntetykiem go nie zalewaj

bzdura bzdura bzdura


Wyczysc miske dekiel to co sie da pozmienial wszystkie uszczelniacze i uszczelniacze zaworowe i lej syntetyk najlepiej mobila


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Nagar w silniku

Post autor: piotrek gti_abf » pt sty 13, 2012 01:35

A nie uczyli w szkole że nie zmienia się oleju z gęściejszego na rzadszy???? Tym bardziej jak jest taki bajzel w silniku :-)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Nagar w silniku

Post autor: grandi » pt sty 13, 2012 02:50

zmiana w golfie przy 220 tys teraz 345 i nadal olej polsyntetyczny , nie wspomne ze za pewnie nie slyszales o olejach 15w40 ktore sa pelnym syntetykiem. Sa oleje silnie pluczace tak jak valvoline bardziewne jak castrol i takie jak mobil ktore posiadaja siarczki ale nie sa olejami płuczącymi .

http://www.tempra.org/uploads/oleje.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

zapraszam do lektury


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Nagar w silniku

Post autor: jhosef » pt sty 13, 2012 16:19

piotrek gti_abf pisze:A nie uczyli w szkole że nie zmienia się oleju z gęściejszego na rzadszy???? Tym bardziej jak jest taki bajzel w silniku :-)
Pojęcie rzadkości oleju nie jest istotne. Liczy się lepkość kolego. A jak w szkole uczą takich pierdół to gratuluję szkoły...

Zalej silnik tanim w miarę olejem (pytanie jaki to silnik dokładnie?) i pojeździj trochę i zmień. Przed samą wymianą kup płukankę do silnika dodawaną do oleju i wymień ponownie oczywiście z filtrem na olej wyjściowy.
Ogólnie minerały mają niezłą liczbe TBN odpowiadającą za właściwości płuczące i neutralizujące olejów.



Awatar użytkownika
paxstor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 15:26

Nagar w silniku

Post autor: paxstor » pt sty 13, 2012 16:26

w silniku pozmieniałem juz wszystkie uszczelki i simeringi, uszczelniaczy zaworowych nie ruszałem, jak bedzie brał olej to zmienie głowice bo mam druga po remoncie, olej jaki chciałem zalac to Mobil super 3000 5W40, nad ta płukanka też w sumie myslałem

jhosef' zrobie tak jak piszesz :) silnik mam 1,6 GT AFT 101KM, przebieg oryg. Kolo 230kkm
Ostatnio zmieniony pt sty 13, 2012 16:38 przez paxstor, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Nagar w silniku

Post autor: jhosef » pt sty 13, 2012 16:30

paxstor, dużo zależy jaki masz teraz stan. bo z tego co wyczytałem to ściągałeś miskę więc założyłem, że masz sucho w misce i chcesz czymś zalać.
Jeśli tak to ja bym kupił minerała o ile to nie TDI PD i zalał na 200 km. Spuścił z uprzednim dolaniem flusha i wymienił na wyjściowy. Najwyżej stracisz 50 zł na olej.

A jeśli mas teraz olej to dolej do niego przez wymianą płukankę i postępuj zgodnie z instrukcją na niej.
A jeśli nie masz oleju i nie chcesz zalewać na przepłukanie byle jakiego to zalej wyjściowy ale następną wymianę przeprowadź dość szybko.

Rozbiórka silnika jest absolutnie pozbawiona sensu.



Awatar użytkownika
paxstor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 15:26

Nagar w silniku

Post autor: paxstor » pt sty 13, 2012 16:46

w silniku miałem olej, ale musiałem go wylac żeby przepłukać, a ten olej na te pare km może być Platinium 10W40?
Wyżej w poście edytowałem jaki mam silnik


Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Nagar w silniku

Post autor: jhosef » pt sty 13, 2012 16:47

paxstor pisze:a ten olej na te pare km może być Platinium 10W40?
Może być:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości