Strona 1 z 2

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: śr gru 14, 2011 10:50
autor: r1u0d2y
Witam,
auto jak w tytule. Przebieg 14k. Świeżo po przeglądzie w ASO.
Autem jeździ zona, grzecznie, niedawno się ja nim przejechałem i zauważyłem pewien problem.
Podczas przyspieszania na 4,5,6 od około 1800 obrotów, wciśnięcie pedału gazu do oporu, powoduje przyspieszanie, ale w przedziale 2000-3800 odczuwalne jest 'falowanie' przy przyspieszaniu. Tzn pedal caly czas w podłodze, a w aucie czuć ewidentnie ze raz przyspiesza szybciej a raz wolniej. Tak jakbym dodawał i odpuszczał gazu. Na niższych biegach nie bylem tego w stanie zauważyć.
Miał ktoś podobne problem? Czy może po prostu tak przebiega moment w tym silniku?

Problem zauważyłem na ciepłym silniku. Na zimnym go tak nie cisnę, wiec nie wiem jak to wygląda.

Pozdrawiam

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: śr gru 14, 2011 13:18
autor: Qto
r1u0d2y pisze:Czy może po prostu tak przebiega moment w tym silniku?
Na pewno przyczyną nie jest przebieg momentu. Auto pewnie na gwarancji skoro przegląd robiony w ASO...może warto zgłosić usterkę ?
Co do samej usterki, może sprzęgło zaczyna się ślizgać ??

Wykres momentu w tym silniku:
Obrazek

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: śr gru 14, 2011 13:54
autor: r1u0d2y
Tak, auto ma gwarancje jeszcze do marca 2012.
Wole sie najpierw tutaj spytac, bo z ASO ciezko sie czasami wspolpracuje :]

A czy moga byc to poczatki konca silnika? (Chodzi mi o ten slynny problem z 1.4 TSI). Czytalem ze wiekszosc problemow zaczynala sie od 15-20t km.

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: śr gru 14, 2011 15:42
autor: marcin7x5
Może to jest związane z charakterystyką pracy turbiny.

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: wt sty 03, 2012 09:56
autor: Tichy
Witam wszystkich na forum.

Posiadam Octavię, z takim silnikiem jak kolega r1u0d2y, i zachowuje się tak samo. Zgłaszałem w ASO, oni twierdzą, że nie zauważają żadnych nieprawidłowości. Także taka chyba uroda tych silników...

Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: wt sty 03, 2012 11:31
autor: doggie
Tichy pisze: twierdzą, że nie zauważają żadnych nieprawidłowości.
nie jestem zaskoczony, najłatwiej klientowi wcisnąć kit jak się samemu nie wie w czym problem

Także taka chyba uroda tych silników...
widzę że niestety szybciutko uwierzyłeś w to co ci w ASO powiedzieli, gdyby była taka charakterystyka tego silnika to nie zdobyłby nagrody "Engine of The Year"

Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: wt sty 03, 2012 17:08
autor: Tichy
To nie do końca tak,

silnik przyspiesza w szarpany sposób w przypadku depnięcia z niskich obrotów (tak poniżej 2tys.) na wysokim biegu - nikt tak normalnie nie jeździ i stąd rzadko kto zauważa. Sporo ludzi natomiast odczuwa nierówne przyspieszanie na dwójce (też przy depnięciu).

Przedstawiona wyżej charakterystyka jest tylko jej wyidealizowaną wersją. W praktyce wykresy z hamowni są dość mocno poszarpane (odsyłam na forum Octavii) i to może właśnie powodować to odczuwalne nierówne przyspieszanie. Turbina jest mała, ma małą bezwładność i nie ma zmiennej geometrii a tylko zawór obejściowy - to też nie poprawia sytuacji.

Ja problem zgłosiłem na forum Octavii i w ASO (mam zgłoszenie na papierze). Czekam na opinie ludzi posiadających 1.4 TSI, u których nie zachowuje się on w ten sposób - na razie takich brak.

Jak to sprawdzić? Rozgrzać silnik (żeby go nie katować na zimno). Wrzucić 4-kę przy obrotach tak 1500-1800 i gaz do dechy... Wskazane obciążenie auta :)

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: wt sty 03, 2012 17:25
autor: doggie
ja bym zrobił diagnozę dynamiczną i przyjrzał się wykresowi ciśnienia doładowania

Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: wt cze 10, 2014 07:59
autor: ryanbonzo
r1u0d2y pisze:Witam,
auto jak w tytule. Przebieg 14k. Świeżo po przeglądzie w ASO.
Autem jeździ zona, grzecznie, niedawno się ja nim przejechałem i zauważyłem pewien problem.
Podczas przyspieszania na 4,5,6 od około 1800 obrotów, wciśnięcie pedału gazu do oporu, powoduje przyspieszanie, ale w przedziale 2000-3800 odczuwalne jest 'falowanie' przy przyspieszaniu. Tzn pedal caly czas w podłodze, a w aucie czuć ewidentnie ze raz przyspiesza szybciej a raz wolniej. Tak jakbym dodawał i odpuszczał gazu. Na niższych biegach nie bylem tego w stanie zauważyć.
Miał ktoś podobne problem? Czy może po prostu tak przebiega moment w tym silniku?

Problem zauważyłem na ciepłym silniku. Na zimnym go tak nie cisnę, wiec nie wiem jak to wygląda.

Pozdrawiam
Czy ktoś znalazł rozwiązanie na ten problem?
W moim Yeti jest to samo (na 3 biegu też to czuję) - przebieg 26tys.
Świece zostały wymienione, wtryski paliwa przeczyszczone. Następna diagnoza to rzekomo pompa paliwa.
Jakieś porady?

Pozdrawiam

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: ndz sty 11, 2015 21:31
autor: mechu_jr
Odgrzewam temat - u siebie też mam silnik CAXA i te same objawy. W komputerze zero błędów. W ASO po regulacji polecili mi zmienić paliwo (zrezygnować z Orlena), falowanie trochę zmalało, ale nie zostało wyeliminowane.

Ma ktoś jakiś pomysł, jak pozbyć się tego falowania?

Re: 1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: czw paź 29, 2015 16:56
autor: leonwiki
Koledzy czy u was coś się zmieniło w sprawie tego falowania obrotów przy przyspieszaniu? Problem dotknął i mnie :grrr:

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: czw cze 02, 2016 20:28
autor: seba0607e
Witam, mój pierwszy post, trochę odkopuję temat.

Samochód, którym się poruszam należy do moich rodziców (młody jeszcze jestem, nie mam swojego), ale aktualnie najwięcej jeżdżę nim ja. 1.4 TSI CAXA, 2009 rok. Gdy jeździł nim głównie tata było falowanie. Jeździ on powoli i oszczędnie, wcześnie zmienia biegi(za co go ochrzaniałem ze względu na dwumas, w końcu chyba nauczył się zmieniać, gdy ma nie mniej niż 2000 obrotów), nie wkręca go na wyższe obroty i chyba nigdy 140km/h nim nie przekroczył. Ja, młody jeszcze to i szybciej pojeżdżę i wystarczyło przegonić ją przez kilka minut ile fabryka dała (wg licznika 215km/h - oczywiście na niemieckiej autostradzie :satan: ) i jak ręką odjął, silnik stał się troszkę żwawszy, zniknęło zupełnie falowanie. Teraz falowania brak, od czasu do czasu wykorzystuję pełen zakres obrotów, a na codzień w trasie regularnie przy wyprzedzaniu wchodzę na obroty około 3000. Więc moim zdaniem problem falowania ma przyczynę w zbyt łagodnej jeździe, która powoduje, że coś się przypycha(mechanik wspominał coś o katalizatorze).

A tak poza tematem - przebiegu na chwilą obecną ma 147kkm. Ogólnie silnik sprawuje się bardzo dobrze, nie można narzekać na jego pracę. Z awarii do tej pory padł jedynie czujnik spalania stukowego (skorodował), przez co silnik stracił 1/3 mocy. Wymiana załatwiła sprawę. Dwumas o dziwo też się jeszcze trzyma, co chyba jest sporym osiągnięciem, skoro wiele ludzi wymieniało go dużo przed przekroczeniem 100kkm. Niestety odzywa się rozrząd, ale i tak długo wytrzymał. Na poniedziałek umówiona wizyta u mechanika na wymianę rozrządu.

Pozdrawiam

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: pt cze 03, 2016 22:45
autor: luki_s3
seba0607e masz DSG?

1.4 TSI 122PS 2010 Problemy z przyspieszaniem

: sob cze 04, 2016 01:17
autor: seba0607e
luki_s3 nie mam